طرز تهیه نخودک

طرز تهیه نخود برشته طرز تهیه نخود بو داده بدون فر طرز تهیه نخود برشته و بو داده

نخودک یکی از انواع غذاهای خوشمزه و مقوی است که می توان از آن به عنوان میان وعده استفاده کرد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نخودک در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
نخود۱ پیمانه
روغن زیتون۱ قاشق غذاخوری
پاپریکا، پودر سیر و ادویه کاریاز هر کدام ۱ قاشق چایخوری
آب لیمو ترش تازه½ لیمو ترش
زیره سبزنوک قاشق چایخوری
نمکبه مقدار کافی

طرز تهیه نخودک

مرحله اول

برای تهیه نخودک خوشمزه در ابتدای کار نخود را به خوبی شسته و درون یک کاسه حاوی آب می ریزیم، سپس اجازه می دهیم نخود به مدت ۲۴ ساعت درون آب بماند تا کاملا خیس بخورد و نفخ آن کاهش پیدا کند.

مرحله دوم

در طی این مدت آب درون کاسه را چندین مرتبه عوض می کنیم تا نفخ نخود به حداقل ترین حد ممکن رسیده و نخود آبدار شود. پس از گذشت این زمان فر را با حرارت ۲۰۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود.

مرحله سوم

در این مرحله نخود را آبکشی کرده، سپس درون یک ظرف مناسب می ریزیم. در ادامه روغن زیتون را به همراه پاپریکا، پودر سیر، ادویه کاری، آب لیمو ترش تازه، زیره سبز و مقداری نمک به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا مواد درون کاسه را به خوبی مخلوط می کنیم تا نخود به خوبی به طعم دهنده‌ ها آغشته شود. در ادامه درون سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم و مخلوط نخود را روی آن ریخته، سپس کاملا پخش می کنیم.

مرحله پنجم

در ادامه اجازه می دهیم نخودک به مدت ۴۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته و برشته شود. پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج کرده و نخودک را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم، سپس تزیین کرده و سرو می کنیم. نوش جان.