تماس تلفنی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه اوکراین

منبع: برترین ها

20

1401/8/6

20:09


وزیر امور خارجه اوکراین روز جمعه اعلام کرد که تماس تلفنی از وزیر امور خارجه ایران دریافت کرده است.

فارس: وزیر امور خارجه اوکراین روز جمعه اعلام کرد که تماس تلفنی از وزیر امور خارجه ایران دریافت کرده است.

 «دیمیتری کولبا» وزیر امور خارجه اوکراین گفت که وی روز جمعه تماس تلفنی از «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران دریافت کرده است.

بر اساس اعلام رسانه‌های اوکراین، کولبا در این گفت‌وگوی تلفنی از امیرعبداللهیان خواست که ایران ارسال تسلیحات به روسیه را متوقف کند.

این ادعا در حالی مطرح می‌شود که مقام‌های ایران بارها هرگونه ارسال تسلیحات به روسیه را رد کرده‌اند.

«امیرسعید ایروانی» سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک که در نشست شورای امنیت سازمان ملل تحت عنوان صلح و امنیت بین‌المللی سخن می‌گفت روز گذشته، استدلالات ایران درباره رد ادعاهای کشورهای غربی مبنی بر استفاده از پهپاد ایرانی در جنگ اوکراین و ارتباط آن با قطعنامه ۲۲۳۱ در مورد توافق هسته‌ای را تشریح کرد.

از سوی دیگر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، عصر دوشنبه دوم آبان ماه، جنگ اوکراین و اتهامات وارده به ایران از سوی طرف‌های غربی را یکی از موضوعات روز سیاست خارجی عنوان و تأکید کرد: همانگونه که ایران مخالف جنگ و آوارگی مردم در افغانستان، سوریه، یمن و عراق بود، موضع جمهوری اسلامی ایران مبنی بر مخالفت با جنگ و آوارگی در اوکراین نیز از روز نخست به صورت شفاف اعلام شده است. 

همچنین امیرعبداللهیان روز چهارشنبه در نشست خیری مشترک با همتای بلاروسی گفت: اتهامات بی اساس برخی کشورها در مورد استفاده روسیه از پهپادهای ایرانی در جنگ علیه اوکراین را قویا رد می‌کنیم و از مقامات اوکراین دعوت می‌کنیم در یک نشست دوجانبه در سطح متخصصان فنی ایرانی و اوکراینی هرگونه سندی در خصوص این ادعا وجود دارد را ارائه کنند. موضع ما در خصوص اوکراین، عدم تسلیح طرفین جنگ است. ما مخالف جنگ در اوکراین هستیم.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو