بلیط اکونومی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

بلیط اکونومی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟


منبع: آرگا

24

1401/8/6

21:12


بلیط اکونومی که یکی از بلیط های ارزان قیمت با امکانات محدود بوده امروزه متقاضیان زیادی دارد. شما می توانید از این نوع بلیط ها استفاده کنید تا هزینه های خود را در طی سفر کاهش دهید.

هر ساله افراد زیادی با استفاده از هواپیما سفر می کنند. اغلب افراد از بلیط های اکونومی برای سفرهای خود استفاده خواهند کرد. این بلیط ها در مقایسه با بلیط های نوع یک قیمت مناسب تر هستند و افرادی که مسافرت های زیادی دارند، بیشتر از این نوع بلیط ها استفاده می کنند.

معرفی پرواز اکونومی

بلیط اکونومی چیست؟

همانطور که می دانید بلیط های تجاری و بلیط های درجه یک یکی از گران ترین نوع بلیط ها برای پرواز هستند. اما ارزان ترین بلیط ها نیز برای سفر وجود دارند که شما می توانید از آن ها در سفر خود استفاده کنید. بلیط های درجه اقتصادی طرفدار زیادی دارند و مهم ترین مشخصه آن ها ارزان بودن این بلیط ها می باشد.

ویژگی پروازهای اکونومی

این نوع بلیط ها توریستی بوده و اغلب افراد برای مسافرت رفتن از آن استفاده می کنند. یکی از مهم ترین مزایای این دسته از بلیط ها تهیه راحت آن می باشد. شما می توانید این نوع بلیط ها به سادگی تهیه کنید و تخفیف های خوب و عالی از آن داشته باشید. بلیط های پرواز چارتری و تخفیف دار نیز در زمره این دسته از بلیط ها هستند.

امکانات محدود:

زمانی که این نوع از بلیط ها را تهیه می کنید، نباید انتظار امکانات زیادی داشته باشید. این بلیط ها بیشتر برای تردد بوده و برای افرادی است که می خواهند، هزینه کمتری در سفر داشته باشند. در راهرو و کابین این هواپیما صندلی های زیادی وجود دارد. در این هواپیما خبری از تشریفات پروازی نیست.

بلیط اکونومی چیست

فاصله کم صندلی ها در این نوع پروازها نیز یکی دیگر از محدودیت های آن محسوب می شود. راهروی این هواپیما کم و کوچک است و فضای زیادی برای تردد راحت در آن وجود ندارد. برخی از ایرلاین های مطرح دنیا نیز در سال های اخیر نام این نوع پروازها را تغییر داده اند که موجب شده تا افراد زیادی جذب کنند.

تفاوت بلیط ها:

این نوع بلیط ها تفاوت هایی با یکدیگر دارند. در صورتی که بلیط های اکونومی را تهیه می کنید، تشریفاتی وجود ندارد اما در بلیط های تجاری و درجه یک امتیازات و امکانات زیادی برای مسافران وجود دارد. رستوران، انواعی از غذاها، سرویس بهداشتی و اینترنت از مهم ترین امتیازات در بلیط های تجاری هستند. بلیط های ارزان تر خدمات معمولی داشته و پذیرایی چندانی ندارند.

پرواز اکونومی در ایران

زمانی که بلیط های ارزان تر را برای سفر انتخاب می کنید، باید کمی زودتر به فرودگاه بروید تا بتوانید یک صندلی مناسب تر برای خود انتخاب کنید. در طی این پروازها سرگرمی های زیادی وجود ندارد و شما می توانید، با داشتن کتاب و … در طی سفر خودتان را سرگرم کنید.

در پایان به منظور آشنایی با اصطلاحات رایج بلیط هواپیما و تفاوت بلیط سیستمی و چارتر می توانید به سراغ این لینک ها بروید و اطلاعات کامل تری را در این زمینه ها بدست آورید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو