آموزش نصب آفلاین افزونه های کروم به صورت دستی

آموزش نصب آفلاین افزونه های کروم به صورت دستی


منبع: پلازا

25

1401/8/7

08:06


آموزش نصب آفلاین افزونه های کروم به صورت دستی

شاید گمان کنید که نصب آفلاین افزونه کروم امکان‌پذیر نیست ولی اشتباه فکر می‌کنید. برای نصب دستی افزونه های کروم در ادامه همراه پلازا باشید.

گوگل طی چندین سال گذشته با هدف کاهش احتمال آلوده شدن دستگاه‌های کاربران، محدودیت‌های مربوط به نصب افزونه‌های متفرقه در کروم را بیشتر کرده است. در سال‌های اولیه عرضه کروم، می‌توانستید هر افزونه‌ای را مستقیما از سایت سازنده روی مرورگر نصب کنید اما حالا و به‌صورت رسمی، تنها می‌توان از افزونه‌های فروشگاه کروم استفاده کرد. اما نصب آفلاین افزونه در کروم همچنان امکان‌پذیر است.

فهرست مطالب

برای فعال کردن حالت توسعه‌دهندگان، از بالای صفحه گزینه Developer Mode را روشن کنید. در مرحله بعد به یک برنامه استخراج فایل CRX نیاز دارید. این برنامه فایل CRX را به یک فایل ZIP تبدیل می‌کند. می‌توانید برنامه CRX Extractor را دانلود و نصب کنید. فایل CRX افزونه را به برنامه بدهید و پس از اتمام فرایند پردازش فایل، روی Download کلیک کنید تا فایل ZIP روی سیستم ذخیره شود.
حالا این فایل ZIP را از حالت فشرده خارج کنید. در مرورگر و در همان صفحه افزونه‌ها، روی گزینه Load unpacked در بالای سمت چپ صفحه کلیک کنید.

نصب آفلاین افزونه کروم

حالا پوشه‌ای که از حالت فشرده خارج کردید را انتخاب کنید تا نصب اکستنشن گوگل کروم با فایل آغاز شود. پس از اتمام فرایند نصب، می‌توانید به افزونه دسترسی پیدا کنید. همچنین افزونه دیگر به‌صورت خودکار آپدیت نمی‌شود، شما باید نسخه‌های جدید را هم به همین صورت روی مرورگر نصب کنید.

سخن پایانی

نصب آفلاین افزونه در کروم با روش بالا امکان‌پذیر است. البته در برخی نسخه‌های قدیمی تنها با کشیدن و رها کردن فایل CRX به صفحه افزونه‌های مرورگر می‌توان فرایند نصب را انجام داد. اما گوگل در نسخه‌های جدید، این کار را غیرممکن کرده است. در حال حاضر نصب افزونه کروم به صورت دستی، تنها به‌صورت بالا امکان‌پذیر است. اگر شما نیز روش دیگری می‌شناسید، در بخش نظرات آن را با ما و سایر کاربران به‌اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو