پیش بینی هواشناسی، 6 آبان 1401

منبع: سیمرغ

23

1401/8/7

08:30


پیش بینی هواشناسی، 6 آبان 1401

این ۱۰ استان کشور «بارانی» می شوند


 صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: امروز در برخی مناطق اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، آذربایجان شرقی و ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز در زنجان، قزوین، البرز، تهران و شمال سمنان بارش باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می‌شود که بارش در غرب گیلان شدت بیشتری دارد.

وی با بیان اینکه این وضعیت شنبه علاوه بر مناطق یاد شده در خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی نیز رخ می دهد، افزود: در این روز بارش در گیلان و مازندران شدت بیشتری خواهد داشت. همچنین در ارتفاعات زاگرس واقع در غرب و جنوب غرب نیز افزایش ابر و بارش پراکنده رخ می دهد.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، یکشنبه در برخی نقاط سواحل دریای خزر، اصفهان، شمال فارس، یزد و نیز غرب کشور بارش پراکنده و وزش باد پیش بینی می شود.

ضیاییان با پیش بینی بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد در مناطقی از غرب، سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و غربی طی دوشنبه، درباره وضعیت جوی کشور در روز سه شنبه ادامه داد: سه شنبه گستره بارش علاوه بر مناطق فوق، بخش‌هایی از دامنه‌های زاگرس مرکزی و شمال شرق را نیز فرا می گیرد. همچنین طی این مدت بارش برف در ارتفاعات البرز مرکزی دور از انتظار نیست.

وی این را هم گفت که دمای هوای جمعه و شنبه بین ۴ تا ۶ درجه در نوار شمالی کشور کاهش می یابد.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، امروز شرایط برای تشکیل توده گرد و خاک بر روی عراق و انتقال آن به استان‌های مرزی در غرب و جنوب غرب کشور مهیا است.

ضیاییان تصریح کرد: سرعت وزش باد دوشنبه در دامنه های جنوبی البرز، شمال غرب، غرب، جنوب غرب و مرکز و نیز سه شنبه علاوه بر این مناطق در شمال شرق و جنوب شرق کشور افزایش می یابد که در برخی از این مناطق با خیزش گرد و خاک نیز همراه خواهد بود.

وی همچنین خاطر نشان کرد که دریای خزر جمعه، شنبه و سه شنبه مواج است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۷ آبان‌ماه) نیمه ابری تا ابری، گاهی وزش باد و بارش پراکنده با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۳ و روز یکشنبه (۸ آبان‌ماه) نیمه ابری و همراه با وزش باد، به تدریج کاهش ابر، گاهی غبار رقیق با حداقل دمای ۱۲ و حداکثر دمای ۲۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز (۶ آبان ماه) اهواز با دمای ۳۷ درجه سانتیگراد و طی فردا (۷ آبان ماه) اهواز و بندرعباس با دمای ۳۴ درجه سانتیگراد گرم‌ترین مراکز استان های کشور و طی امروز و فردا (۶ و ۷ آبان ماه) شهرکرد با دمای صفر و ۱ درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان کشور است.





گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: borna.news




مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو