معرفی فیلم هندی آر آر آر 2022 (RRR) ؛ غرش، قیام و انقلابی در سینمای هند

معرفی فیلم هندی آر آر آر 2022 (RRR) ؛ غرش، قیام و انقلابی در سینمای هند


منبع: پلازا

29

1401/8/7

10:34


معرفی فیلم هندی آر آر آر 2022 (RRR) ؛ غرش، قیام و انقلابی در سینمای هند

سینمای هند، اغلب به عنوان سینمایی احساسی و عاشقانه شناخته می‌شود. اما در سال 2022 شاهد حرکتی جدید در این سینما بودیم و با فیلم هندی آر آر آر ۲۰۲۲ روبه‌رو شدیم. این اثر آمد‌ تا مسیری جدید در سینمای هند باز ‌کند و بگوید که بدون قطب‌های بازیگری هند هم می‌توان موفق بود.‌ در ادامه به معرفی فیلم هندی غرش، قیام، انقلاب خواهیم پرداخت.

اکثر فیلم‌های هندی به مسائل عاشقانه و احساسی می‌پردازند و گاهی این درجه احساسی بودن آنقدر بالا می‌رود که از کیفیت فیلم کاسته می‌شود. اما این کشور در سال‌های اخیر با بیشتر بها دادن به ژانر اکشن سعی می‌کند که سینمای خود را وارد فاز جدیدی کند.

فیلم هندی غرش، قیام، انقلاب (RRR) یکی از جدیدترین فیلم‌های هندی است که به کارگردانی و نویسندگی اس.اس راجامولی (S. S. Rajamouli)، بر اساس داستانی از وی. ویجایندرا پراساد (V. Vijayendra Prasad) ساخته شده است. در ادامه این مقاله پلازا قصد داریم تا به معرفی و دانلود فیلم هندی RRR 2022 بپردازیم.

در این قسمت می‌توانید تریلر فیلم هندی RRR 2022 را تماشا کنید.

فهرست مطالب

خلاصه فیلم هندی آر آر آر ۲۰۲۲

خلاصه فیلم هندی آر آر آر / داستان فیلم هندی RRR 2022

داستان دانلود فیلم هندی RRR 2022 در دوران راج بریتانیا اتفاق می‌افتد. در سال 1920، مدیر مستبدی به نام ریچارد بکستون و همسر بی‌رحم او کاترین، دختری به نام مالی که خوش صداست و آوازهای زیبایی می‌خواند را می‌ربایند و با خود می‌برند. دختر اهل قبیله گوند است و کومارام بیم، رهبر قبیله به دنبال او می‌رود تا دختر را از اسارت آنان نجات دهد. او در این راه با افسری از پلیس سلطنتی هند بنام آ. راما راجو آشنا می‌شود. داستان فیلم روایتی غیرمستند و خیالی درباره انقلاب هند و نشان دادن مردم انقلابی آن زمان است.

ژانر فیلم هندی غرش، قیام، انقلاب اکشن، ماجراجویی، درام و تاریخی است. این اثر در تاریخ 24 مارس 2022 (4 فروردین 1401) اکران شد. مدت زمان فیلم هندی آر آر آر 182 دقیقه است.

معرفی عوامل فیلم هندی آر آر آر ۲۰۲۲

در این بخش قصد داریم تا به معرفی کارگردان فیلم هندی غرش، قیام، انقلاب بپردازیم و سپس از سایر عوامل آن نام ببریم.

اس. اس راجامولی کارگردان فیلم هندی آر آر آر ۲۰۲۲

ژانر فیلم هندی غرش، قیام، انقلاب / اس. اس راجامولی کارگردان فیلم

  • سن: 49 سال
  • محل تولد: میسور، هند
  • آثار معروف: فیلم‌های هندی باهوبالی 1 و 2 (Baahubali: The Beginning – Baahubali 2: The Conclusion)

کودوری سریسایلا سری راجامولی (Koduri Srisaila Sri Rajamouli) معروف به اس. اس راجامولی در تاریخ 10 اکتبر 1973 (18 مهر 1352) به دنیا آمد. او در حرفه کارگردانی و فیلمنامه نویسی فعالیت می‌کند و گران‌ترین کارگردان هند است. آثار اکشن، فانتزی و حماسی راجامولی معروف هستند و سه فیلم برتر او یعنی باهوبالی 1، باهوبالی 2 و آرآرآر جز پنج فیلم پرفروش تاریخ هند محسوب می‌شوند. این سه فیلم علاوه بر پرفروش بودن، گران‌ترین فیلم‌های تاکنون ساخته شده در هند نیز هستند.

راجامولی تاکنون جوایز متعددی برنده شده است که از میان آنها باید به جایزه ساترن، ملی فیلم هند، فیلم فیر و ناندی اشاره کنیم. او در سال 2016 توانست نشان پادما شری را به دلیل فعالیت‌هایش در هنر دریافت کرد. با دانلود فیلم هندی RRR 2022 می‌توانید عملکرد این کارگردان در فیلم جدیدش را بررسی کنید.

سایر عوامل فیلم هندی آر آر آر ۲۰۲۲

  • نویسنده دیالوگ‌ها: سای مدهاو بورا (Sai Madhav Burra)
  • تهییه‌کننده: دی. وی. وی دانایا (D. V. V. Danayya)
  • فیلم‌بردار: کی. کی سنتیل کومار (K. K. Senthil Kumar)
  • موسیقی: ام. ام کیراوانی (M.M. Keeravani)
  • تدوین: ای سریکار پراساد ( A. Sreekar Prasad)

بازیگران فیلم هندی آر آر آر ۲۰۲۲

نوبت به معرفی بازیگران فیلم هندی RRR 2022 می‌رسد. در بین بازیگران اصلی فیلم قرار نیست قطب‌های بالیوود (آمیتاب باچان، سلمان خان، شاهرخ خان و عامر خان) را ببینیم. چهار بازیگر اصلی فیلم به ترتیب: ان.تی راما رائو جونیور (N. T. Rama Rao Jr.)، رام چاران (Ram Charan)، آجی دیوگن (Ajay Devgn) و آلیا بات (Alia Bhatt) هستند. در ادامه به بیوگرافی کوتاهی درباره آنان می‌پردازیم.

ان.تی راما رائو جونیور در نقش کوماران بیم

بازیگران دانلود فیلم هندی RRR 2022 / ان.تی راما رائو جونیور در نقش کوماران بیم

  • سن: 39 سال
  • محل تولد: آندرا پرادش، هند
  • آثار معروف: فیلم‌های Nannaku Prematho و Aravinda Sametha Veera Raghava

ان.تی راما رائو جونیور بازیگر اهل هند متولد 20 مه 1983 (30 اردیبهشت 1362) است. او بازیگری را از سینمای تلگو هند شروع کرد و یکی از گران‌ترین بازیگر زبان تلگو محسوب می‌شود. او تاکنون توانسته جوایز متعددی همچون جایزه ناندی و فیلم فیر را از آن خود کند. ان.تی راما رائو جونیور از سال 2012، جز یکی از 100 سلبریتی هند از نگاه مجله فوبز شد. او از سنین کودکی بازیگری را شروع کرد و در سن کودکی با نقش راما در فیلم Ramayanam توانست جایزه بین‌المللی بهترین بازیگر کودک را بگیرد.

این بازیگر در اکثر فیلم‌های خود بازیگر نقش اصلی بوده و در فیلم آرآرآر نیز نقش کوماران بیم رهبر قبیله گوند را دارد. شما با دانلود فیلم هندی RRR 2022 می‌توانید بازی تاثیرگذار ان.تی راما رائو جونیور را ببینید.

رام چاران در نقش آ. راما راجو

مدت زمان فیلم هندی آر آر آر / رام چاران در نقش آ. راما راجو

  • سن: 37 سال
  • محل تولد: تامیل نادو، هند
  • آثار معروف: فیلم‌های Chirutha و Magadheera

رام چاران بازیگر، تهییه‌کننده و کارآفرین اهل هند، در 27 مارس 1985 (7 فروردین 1364) متولد شد. او نیز یکی از گران‌ترین بازیگران تلگو به شمار می‌آید که تاکنون جوایز متعددی از جمله سه جایزه فیلم فیر و دو جایزه ناندی را از آن خود کرده است‌. این بازیگر از سال 2013 یکی از 100 سلبریتی هندی از نگاه مجله فوربز محسوب می‌شود. او بازیگری از فیلم Chirutha شروع کرد که موفقیت تجاری‌ای در گیشه بود و توانست برای بازی در این فیلم برنده جایزه بهترین بازیگر نوظهور مرد فیلم فیر شود. سپس اولین همکاری خود با راجامولی یعنی فیلم Magadheera را انجام داد که فیلم تبدیل به پرفروش‌ترین فیلم تلگو شد و برای چاران جایزه بهترین بازیگر مرد فیلم فیر را به ارمغان آورد.

آرآرآر در واقع دومین همکاری رام چاران و راجامولی است. رام چاران نقش آ. راما راجو را در فیلم هندی غرش، قیام، انقلاب ایفا می‌کند.

آجی دیوگن در نقش ونکاتا راما راجو

تریلر دانلود فیلم هندی RRR 2022 / آجی دیوگن در نقش ونکاتا راما راجو

  • سن: 53 سال
  • محل تولد: دهلی، هند
  • آثار معروف: فیلم‌های سینگهام (Singham) و دید ظاهری (Drishyam)

ویشال ویرو دیوگن (Vishal Veeru Devgan) که او را با نام آجی دیوگن می‌شناسیم متولد 2 آوریل (13 فروردین 1348) است. او به عنوان بازیگر، کارگردان و تهییه‌کننده در سینمای هند فعالیت می‌کند و تاکنون در بیش از 100 فیلم بازی کرده است. آجی دیوگان شاید از لحاظ مهارت بازیگری به اندازه خان‌های سینمای بالیوود قدرتمند باشد اما نتوانست جایگاهی همچون آنان کسی کند. او چهار جایزه ملی فیلم هند و چهار جایزه فیلم فیر در کارنامه خود دارد. دولت در سال 2016 نشان پادما شری را به او اهدا کرد.

آجی دیوگن در نقش ونکاتا راما راجو پدر آ. راما راجو ایفای نقش می‌کند و یکی از بازیگران مکمل فیلم هندی آر آر آر ۲۰۲۲ است.

آلیا بات در نقش سیتا

نقد فیلم هندی آر آر آر / آلیا بات در نقش سیتا

  • سن: 29 سال
  • محل تولد: بمبئی، هند
  • آثار معروف: فیلم‌های زندگی عزیز (Dear Zindagi) و پسر خیابان (Gully Boy)

آلیا بات دختر فیلمساز معروف ماهش بات و سوندی رازدان بازیگر است. او در حوزه بازیگری فعالیت می‌کند و در 15 مارس 1993 (24 اسفند 1371) به دنیا آمده است. او بازیگری را از سنین کودکی شروع کرد و اولین نقش اول خود را در فیلم دانش آموز سال (Student of the Year) تجربه کرد. این بازیگر تاکنون صاحب جوایز گوناگونی همچون چهار جایزه فیلم فیر شد. آلیا بات یکی از گران‌ترین بازیگران زن هند به شمار می‌آید. او از سال 2014 بین 100 سلبریتی هند قرار گرفت و در سال 2022 جایزه TIME100 Impact Award را دریافت کرد.

او نقش سیتا نامزد راما راجو را در این فیلم ایفا می‌کند که با دانلود فیلم هندی RRR 2022 می‌توانید ایفای نقش او را ببینید.

سایر بازیگران فیلم هندی آر آر آر ۲۰۲۲ عبارتند از:

  • شریا سارن (Shriya Saran) در نقش ساروجینی
  • ساموتیراکانی (Samuthirakani) در نقش ونکاتسوارولو
  • ری استیونسون (Ray Stevenson) در نقش فرماندار اسکات باکستون
  • آلیسون دودی (Alison Doody) در نقش کاترین باکستون
  • توینکل شارما (Twinkle Sharma) در نقش مالی
  • و…

بررسی فیلم هندی آر آر آر ۲۰۲۲

در این بخش به نقد فیلم هندی آر آر آر خواهیم پرداخت. فیلم با بودجه 550 کرور (72 میلیون دلار) گرانترین فیلم‌ هندی ساخته شده تا این زمان است و تاکنون بین 1,111 تا 1,200 کرور (150 تا 160 میلیون دلار) فروش داشته است. این فروش باعث شد که فیلم آرآرآر رده سوم پرفروش‌ترین فیلم‌های هندی را از آن خود کند در جشنواره ساترن، چهار نامزدی دریافت کند و برنده جایزه بهترین فیلم بین‌المللی شود.

در جدول زیر نمرات فیلم هندی غرش، قیام، انقلاب ۲۰۲۲ را قرار می‌دهیم.

سایتامتیاز
آی‌ام‌دی‌بی (IMDb)8/10
راتن تومیتوز (Rotten Tomatoes)93/100
متاکریتیک (Metacritic)83/100

بررسی فیلم هندی آر آر آر / نمرات فیلم هندی غرش، قیام، انقلاب ۲۰۲۲

این اثر از بین 15 منتقد، 13 رای مثبت، 2 رای متوسط دریافت کرد و منتقدان اصلا نظر منفی‌ای درباره فیلم نداشتند. در این بخش نیز نظر منتقدان متاکریتیک را درباره فیلم هندی غرش، قیام، انقلاب قرار می‌دهیم.

کوری وودروف (Cory Woodroof) / The Playlist

  • نمره: 100/100

افرادی که در مورد ناکارآمدی فیلم‌ها صحبت می‌کنند واقعاً باید این فیلم را بررسی کنند. آرآرآر ثابت می‌کند که سینما پویا و سرزنده است. اما دیدن آن فقط در صورتی که مایل باشید نگاهی به پشت سر بیاندازید ممکن است.

سیدانت آدلاکها (Siddhant Adlakha) / IndieWire

  • نمره: 100/100

آرآرآر اثر اس. اس راجامولی یک اثر تخیلی تاریخی خیره کننده است که با تاکید بر تخیلی بودن  باعث می شود از دیدن فیلم به یکباره احساس صمیمت کنید.

تارا جودا (Tara Judah) / SCREEN DAILY

  • نمره: 80/100

آرآرآر، فیلم خوب و سرگرم‌کننده‌ای از ابتدا تا انتها بود. روایتی تخیلی از دو انقلابی واقعی که علیه راج بریتانیایی و نظام حیدرآباد در دهه 1920 هند می‌جنگند و برای یادآوری این مسئله که سرگرمی در سینما چگونه می‌تواند باشد، به شایستگی قهرمان می‌شوند.

راجر مور (Roger Moore) / Movie Nation

  • نمره: 50/100

همه چیز در یک سرگرمی خوب و خشونت آمیز است اما زمانی که می‌فهمیم فیلم از ساعت دوم به بعد دیگر اوج پیدا نمی‌کند و در یک سطح می‌ماند، دیگر اینطور به نظر نمی‌رسد.

کلام آخر

معرفی فیلم هندی غرش، قیام، انقلاب ۲۰۲۲ / دانلود فیلم هندی غرش، قیام، انقلاب ۲۰۲۲

به پایان این مقاله پلازا درباره معرفی فیلم هندی غرش، قیام، انقلاب ۲۰۲۲ رسیدیم و با معرفی و بررسی این فیلم همراه شما بودیم. فیلم هندی آر آر آر ۲۰۲۲ ثابت کرد که فیلم‌های هندی می‌توانند در ژانر اکشن بسیار قوی عمل کرده و مخاطبان زیادی را جذب خود کنند.  نظر شما درباره این فیلم چیست؟ آیا در حد تحسین‌هایی که از آن شد، بود؟ لطفا پس از دانلود فیلم هندی غرش، قیام، انقلاب ۲۰۲۲، نظرات خود را درباره فیلم با ما به اشتراک بگذارید، از همراهی شما سپاس گذاریم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو