ببینید | روایتی عاشقانه از دوران قاجار در «گیل‌دخت» | سعید راد و ثریا قاسمی در شبکه یک

ببینید | روایتی عاشقانه از دوران قاجار در «گیل‌دخت» | سعید راد و ثریا قاسمی در شبکه یک


27

1401/8/7

11:44


مجموعه تلویزیونی «گیل‌دخت» به کارگردانی مجید اسماعیلی و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی از این هفته روی آنتن می‌رود و روایتی عاشقانه از دوران قاجار پیش روی مخاطبان قرار می‌دهد.

ببینید | روایتی عاشقانه از دوران قاجار در «گیل‌دخت» | سعید راد و ثریا قاسمی در شبکه یک

گروه سینمایی هنرآنلاین: «گیل‌دخت»، تازه‌ترین سریال تلویزیون قرار است آخر این هفته پخش خود را از شبکه یک آغاز کند. زمینه‌سازی برای ساخت این سریال تاریخی از ابتدای سال ۹۸ آغاز و فیلمبرداری این اثر در اواسط همان سال در استان گیلان آغاز شد و اکنون پس از دو سال آماده پخش شده است.

«گیل‌دخت» به کارگردانی مجید اسماعیلی روایتی از گلنار و اسماعیل است که در میان هیاهو و مهلکه قجری تار و پود دلشان با مهر و محبت به هم بافته می‌شود و داستانی عاشقانه شکل می‌گیرد. در خلاصه داستان این اثر آمده است: عالم را آب ببرد، بزرگان و درباریان مملکت محروسه را خواب برده است، در این هیاهو و غوغا آصف میرزای قاجار رویای تکیه زدن بر تخت طاووس را دارد و ولایت دارالمرز گیلان را به عنوان مقر این طرح و توطئه انتخاب می‌کند، بی‌آنکه آگاه باشد در آنجا گلنار خان‌زاده به یاری دلداده‌اش اسماعیل میرشکار قصد بر باد دادن این رویا را دارند و می‌خواهند طرحی نو در اندازند... .

گیل دختر

تحقیق، پژوهش و نگارش فیلمنامه این سریال ۶۰ قسمتی بر اساس فیلمنامه‌ای از مجید آسودگان ۵ سال زمان برده و اینطور که پیداست قرار است اتفاقی ویژه‌ در حوزه داستان‌پردازی تاریخی در فیلمنامه را پیش روی مخاطبان قرار دهد.

سعید راد، میترا رفیع، رضا اکبرپور، سعید چنگیزیان، رامتین خداپناهی، شقایق فراهانی، یاسمین معاوی، پریوش نظریه، ثریا قاسمی، محمود پاک‌نیت، صالح میرزااقایی، حبیب دهقان‌نسب، نفیسه روشن، فخرالدین صدیق شریف، حمید ابراهیمی، فریبا متخصص، محمد فیلی و رویا جاویدنیا بازیگرانی هستند که در این اثر به ایفای نقش پرداختند.

گیل دختر

از دیگر عوامل این اثر می‌توان به: مدیر تصویربرداری: پیمان عباسی‌زاده، مدیرصدابرداری: علی عدالت‌دوست، مدیر تولید: سعید کنگاوری نظری، تدوین: خشایارموحدیان/ الاهه ایزدی، طراح گریم: کامران خلج، طراح صحنه: عباس حاج درویش، طراح لباس: سمیرا شجاعی، صداگذاری: امین شریفی/علی پزشکی، مدیربرنامه ریزی: علی جودی/حمید همتی، طراح جلوه های بصری: علی سجادی، اصلاح رنگ و نور: فائزه نظیری، دستیار اول کارگردان: امیر سلیم خانی/سونیا قریشی، منشی صحنه: مهین شهبازی، عکاس: محمد حسن هندی/ بهارعسگری، مشاوررسانه‌ای: سروناز مظاهری، مجری طرح: موسسه فرهنگی هنری وصف صبا اشاره کرد.

«گیل‌دخت» از آخر این هفته، پنجشنبه و جمعه‌ ساعت ۲۲:۱۵ از شبکه یک پخش می‌شود و تا اواخر بهار ۱۴۰۲ برای مخاطبان روی آنتن می‌رود.

گیل دختر

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو