سرنگ انسولین را از کجا تهیه کنیم

دیابت یا قند خون، یک بیماری ارثی و ژنتیکی است که با داشتن یک رژیم غذایی سالم می‌توانید از بروز آن پیشگیری کنید و یا این بیماری را کنترل کنید. اما در برخی موارد میزان دیابت به حدی بالاست که به هیچ وجه نمی‌توانید آن را کنترل کنید. تحت این شرایط حتما باید به خودتان انسولین تزریق کنید تا قند خون‌تان را کنترل کنید. به همین علت انواع سرنگ انسولین را برای راحتی بیماران ساخته‌اند. توجه داشته باشید که سرنگ انسولین با سرنگ‌های معمولی از نظر قیمت و شکل با هم متفاوت هستند. در ادامه قصد داریم ارزان‌ ترین سرنگ انسولین را به شما معرفی کنیم.

سرنگ انسولین چیست؟

برای تبدیل مواد قندی به انرژی، هورمونی به نام انسولین از طریق غده لوزالمعده یا پانکراس ترشح می‌شود. در شرایطی که انسولین تولید نشود و یا به خوبی نتواند مواد قندی را به انرژی تبدیل کند، آنگاه دیابت به وجود می‌آید. با افزایش قند خون فرد نیاز به انسولین دارد تا آن را کنترل کند. تجویز دوز انسولین حتما باید به تشخیص پزشک صورت گیرد. هرگز نباید خودسرانه برای خود و دیگران انسولین، با هر میزان دوزی، تجویز کنید؛ چون خطرات جبران ناپذیری در پی دارد.

تزریق هر میزان دوز انسولین، برای بیماران دیابتی، با سرنگ‌های مخصوصی انجام می‌شود که به آن سرنگ انسولین می‌گویند. این وسیله به گونه‌‌ای طراحی شده تا کار با آن راحت باشد و بیمار بتواند به خودش تزریق کند.

ساختار سرنگ انسولین

ساختار سرنگ انسولین

یک ساختار کاملا ساده و با کاربری آسان در سرنگ‌های انسولین وجود دارد. مهم نیست از چه برندی باشد، در هر صورت یک ساختار ثابتی دارند. این نوع سرنگ به طور کلی از سه قسمت تشکیل شده است؛ بدنه، سر سوزن، پیستون.

  • بدنه سرنگ در واقع همان محفظه‌ بزرگ سرنگ است که مواد تزریقی درون این قسمت قرار می‌گیرند و برای بررسی حجم مواد موجود، روی بدنه اعداد به عنوان درجه نقش بسته‌اند. از همین طریق می‌توانید حجم تزریق انسولین به بدن‌تان را مشخص کنید. انواع سرنگ انسولین به سه دسته 100 واحدی، 50 واحدی و 30 واحدی تقسیم بندی می‌شوند.
  • سر سوزن در قسمت بالایی سرنگ قرار گرفته است. سوزن‌های بسیار نازک با گیج‌های متفاوت تا به راحتی به بافت بدن نفوذ کند و کمترین درد را برای شما به وجود آورد.
  • پیستون در انتهای سرنگ قرار گرفته تا ورود و خروج مایع به درون محفظه را کنترل کند.

انواع سرنگ انسولین

قبل از خرید سرنگ انسولین بهتر است اطلاعات کاملی از انواع آن داشته باشید. با توجه به این موضوع به راحتی می‌توانید خریدتان را انجام دهید. البته توجه داشته باشید که قیمت سرنگ انسولین به برند تولید کننده آن بستگی دارد. سرنگ انسولین BD یکی از با کیفیت‌ترین سرنگ‌های پر استفاده در مراکز درمانی است اما به طور کلی سرنگ‌ها به سه دسته زیر تقسیم بندی می‌شوند:

  1. سرنگ انسولین یکپارچه
  2. سرنگ انسولین سرجدا
  3. سرنگ انسولین پیچی

    انواع سرنگ انسولین

سرنگ انسولین یکپارچه

همانطور که از نام این سرنگ پیداست، سوزن با بدنه کاملا به هم متصل هستند و شما نمی‌توانید آن‌ها را از هم جدا کنید. خوشبختانه به هنگام تزریق، تمامی مایع درون محفظه به بدن منتقل می‌شود و مقدار خیلی جزئی از مایع درون سوپاپ باقی می‌ماند. سرنگ انسولین یکپارچه بهترین گزینه برای تزریق انسولین به افراد دیبابتی است. دقیقا همان مقدار مایعی که درون سرنگ پر می‌شود، وارد بدن فرد شده و دوز انسولین وی، کم و زیاد نمی‌شود. برای آنکه فرد درد کمتری احساس کند، از گیج بالایی استفاده کرده‌اند. پس با خیال راحت می‌توانید آن را برای تزریق انتخاب کنید.

سرنگ انسولین سرجدا

سرنگ‌هایی که قسمت بالایی آن یا سوزن‌های آن از بدنه سرنگ، جدا شوند را سرنگ انسولین سرجدا می‌گویند. به دلیل جدا شدن سوزن با بدنه، همیشه مقداری مایع درون سوپاپ قرار می‌گیرد. یعنی به هنگام کشیدن پیستون به محفظه، تمام مایع موجود داخل سرنگ به بدن فرد منتقل نمی‌شود و همیشه مقدار کمی از آن باقی می‌ماند. خانم‌ها و آقایان دیباتی که حتما باید دوز مشخصی انسولین به بدن‌شان تزریق کنند، نباید از این نوع سرنگ‌ها استفاده کنند. چرا که احتمال دارد در انتقال دوز تزریقی به اشتباه بیوفتند. از این نوع سرنگ‌ها اکثرا در آزمایشگاه‌ها و دامپزشکی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سرنگ انسولین پیچی

زمانی که سر سوزن به بدنه مثل پیچ بسته و قفل می‌شود، آنگاه به آن سرنگ انسولین پیچی یا لوئرلاک گفته می‌شود. به دلیل قفل شدن سر سوزن، احتمال پریدن آن به بیرون به صفر می‌رسد؛ به همین خاطر اکثر پزشکان به این سرنگ‌ها علاقه بسیاری دارند. با اطمینان کامل از این سرنگ‌ها استفاده کنید بدون آنکه به هنگام استفاده سر سوزن بشکند و در صورت نیاز می‌توانید سر سوزن را نیز تعویض کنید. معمولا برای تزریق داروهای مزوتراپی، تزریق ژل و بوتاکس از این محصول استفاده می‌کنند.

بهترین سرنگ انسولین را از کجا تهیه کنیم

بهترین سرنگ انسولین را از کجا تهیه کنیم؟

همانطور که اشاره کردیم انواع مختلفی از سرنگ‌های انسولین در بازار وجود دارند. برای افراد دیابتی که باید باید به خودشان انسولین تزریق کنند بهتر است به سراغ سرنگ انسولین یکپارچه بروند که کیفیت بالایی هم دارد. فروشگاه آنلاین شهرمد، انواع سرنگ انسولین و سر سوزن با قمیت مناسب و کیفیت بالا موجود کرده است تا شما با توجه به میزان بودجه‌ای که دارید بتوانید گزینه مناسب را انتخاب کنید. برای مثال سرنگ انسولین BD و آوا دو نمونه از انواع سرنگ‌های ارزان و با کیفیتی هستند که در فروشگاه شهرمد موجود هستند. شرکت تجهیزات پزشکی شهرمد به سراسر ایران ارسال دارد و سفارشات شما را در بسته بندی‌های استاندارد ارسال می‌کند تا سالم به دست‌تان برسد. البته اگر نیاز به مشاوره قبل از خرید دارید می‌توانید با کارشناسان شرکت تجهیزات پزشکی شهرمد در تماس باشید. برای راحتی شما، امکان ثبت سفارش هم در سایت و هم در واتس آپ وجود دارد. همین الان با هر یک از شماره‌های زیر تماس بگیرید و سفارش خود را به صورت تلفنی ثبت کنید:

خانم امیری: 0912-9791068

خانم شایگان: 0912-9791058

خانم تقی پور:  0912-9578960