انشا در مورد حسین فهمیده؛ ۶ انشا درباره زندگینامه و فداکاری شهید حسین فهمیده

منبع: مینویسم

14

1401/8/7

16:27


اکنون که چند روز قبل از روز نوجوان و روز شهادت حسین فهمیده است، تصمیم گرفتیم چند انشا در مورد شهید حسین فهمیده را ارائه دهیم.

انشا در مورد حسین فهمیده؛ ۶ انشا درباره زندگینامه و فداکاری شهید حسین فهمیده

همانطور که می دانید 8 آبان روز نوجوان است. جالب است بدانید که حسین فهمیده که نوجوانی 13 ساله و اهل قم بود در سال 1359 و در روز 8 آبان به شهادت رسیده است و به همین خاطر این روز، روز نوجوان نامیده می شود. در این صفحه چند انشا در مورد حسین فهمیده را می خوانید.

همچنین می توانید از متن و عکس روز نوجوان که در مینویسم وجود دارد، استفاده نمایید.

انشا در مورد حسین فهمیده با مقدمه و نتیجه گیری

مقدمه : حسین فهمیده، نوجوانی 13 ساله که با شهادت خود در مقابل کشته شدن برخی از جوانانمان ایستاد و با این فداکاری نام او در سراسر دنیا شهرت یافت. در ادامه متن یک انشا در مورد حسین فهمیده را می خوانید.

متن انشا :حسین فهمیده، فرزند ایران، متولد قم، پسری شجاع و دلیر بود. با موجود سن کمی که داشت، شجاعانه جلوی تانک دشمن رفت تا جان هم رزمانش حفظ شود. حسین فهمیده در خانواده ای مذهبی چشم به جهان گشود و بعد از اینکه این نوجوان قهرمان به 10 سالگی رسید، با خانواده به کرج نقل مکان کردند. حسین فهمیده در سال 1346 به دنیا آمد و در سال 1359 آسمانی شد. او در 13 سالگی از کرج و بدون اطلاع خانواده اش، به تهران رفته و با جوانانی که به سمت مناطق جنگ ایران و عراق در حرکت بودند، هم پیمان شد. زمانی که به کردستان رسیدند و از همان روز اول ایستادگی در برابر دشمن را اولویت خود قرار داد و همواره می گفت امر، امر اماممان می باشد. در روزهای ابتدایی مجروح شد و اما با این حال به مقاومت اصرار ورزیده و زمانی که تانک های دشمن به سمت نیروهای خودی در حرکت بود، تعدادی نارنجک را به کمر خود بست و یک نارنجک هم در دستش گرفت و به سمت تانک ها رفت. بعد از رسیدن به تانک اول، همه نارنجک ها را منهدم کرده و به شهادت رسید. هدف او از این اقدام، به تعویق انداختن حمله دشمن به هم رزمانش بود.

نتیجه : این خاک ایران یاد آور تمام جوانانی است که برای زندگی راحت و امنیت ما جوانان امروزی جان خود را از دست داده اند. امروز نیز فراموش نکنیم که حسین فهمیده در سنین نوجوانی بود که تداعی کننده شجاعت، ایثار و پهلوانی بود و هست.

انشا در مورد داستان حسین فهمیده

حتما تابحال سخن امام خمینی (ره) را که می فرمایند : رهبر ما آن پسر 13ساله ای می باشد که با سن کوچک خود و قلب کوچکش که ارزش آن از چند صد قلم و زبان بیشتر است، با نارنچک به زیر تانک دشمن رفت و با منهدم کردن نارنجک ها خود را به شهادت رساند، شنیده اید. این جمله به حسین فهمیده اشاره دارد و ارزش این نوجوان شجاع نزد امام خمینی را یاد آوری می کند. همانطور که می دانید امروزه 13 سالگی زمان نوجوانی و لذن بردن یک انسان از زندگیش است و این اصلا قابل انکار نیست. اما امروز در حال نوشتن انشا در مورد حسین فهمیده که در همین سن یعنی 13 سالگی شربت شهادت را نوش جان کرد، هستم. حسین فهمیده در سال 1359 و در کردستان با عملیاتی که خودش برنامه ریزی کرده بود و با میل و تمایل و خواسته خودش به شهادت رسید. حسین فهمیده زیر تانک دشمن و با منهدم کردن نارنجک هایی که به کمرش بسته بود، شهید شد. باشد که ادامه دهنده راه حسین فهمیده باشیم.

انشا در مورد حسین فهمیده کوتاه

انشا در مورد حسین فهمیده با مقدمه و نتیجه گیری

حسین فهمیده تنها شهیدی که در سن نوجوانی به شهادت رسید و از این رو امروزه زبانزد انسان های کم سن و سال و بزرگ سال است. اگر بخواهم شهادت حسین فهمیده را به طور کامل شرح دهم ممکن است خیلی طولانی شود و موجب خستگی برخی از شما همکلاسی هایم شود و به همین دلیل انشا در مورد حسین فهمیده کوتاه نوشته ام. حسین فهمیده در سال 1346 چشم به جهان گشود و در سال 1359 چشم از دنیا بست. او زمانی که متوجه حمله تانک های دشمن شد، با نارنجک هایی که تعدادی را به کمرش بسته و یکی هم در دستش گرفته بود، به سمت آن تانک ها حرکت کرد و با منفجر کردن نارنک ها، به مقام شهادت نائل شد. من همواره یکی از الگوهای زندگیم را این جوان شجاع و قهرمان یعنی حسین فهمیده می دانم و از این تصمیمم بینهایت خوشحال هستم.

انشا درباره حسین فهمیده کلاس چهارم

معلم عزیزمان از ما خواسته اند که انشا در مورد حسین فهمیده بنویسیم. انشا من بدین گونه است :

حسین فهمیده در قم به دنیا آمده است و سال تولد او 1346 است. من و شما همکلاسی های عزیزم تنها 10 ساله هستیم. حسین فهمیده در سن 13 سالگی یعنی 3 سال از ما بزرگتر بودند که به شهادت رسیدند. مطمئنم که شما هم همچون من درک می کنید که برای سن ما و حتی 3 سال بزرگتر از ما تصمیم به شهادت رسیدن سخت ترین و در عین حال شجاعانه ترین تصمیم است و به همین دلیل است که امام خمینی (ره)، حسین فهمیده را به رهبر تشبیه می کنند و می گویند: رهبر ما آن جوان 13 ساله ای می باشد که نارنجک به کمر می بندد و به زیر تانک می رود. بنابراین از شما همکلاسی هایم می خواهم که به هم قول بدهیم در هیچ برهه ای از زندگیمان، این فداکاری و پهلوانی حسین فهمیده، منهدم کردن نارنجک های کمرش و به شهادت رسیدن او در این سن و در زیر تانک دشمن را فراموش نکرده و قدردان او باشیم.

انشا در مورد زندگینامه حسین فهمیده

حسین فهمیده که برادر او داوود فهمیده نیز از شهدای راه اسلام می باشد، جوانی انتقلابی بود که با وجود مخالفت هایی که برای رفتن به جبهه داشت، برای شهادت اصرار داشت. دلیل مخالفت برخی افراد برای رفتن حسین فهمیده به جبهه، این بود که او سن کمی داشت. حسین فهمیده که 13 ساله بود بلخره با تمام اصرار و تلاش هایش، عازم کردستان شد. در همان روزهای اول مجروح شد و بعد از اینکه متوجه حرکت تانک ها به سمت هم رزمان و محل استقرارشان شد، تعدادی نارجک فعال را به کمر خود بسته و مستقیما به زیر اولین تانک رفت و آن نارنجک ها را منهدم کرد. این اقدام فداکارانه حسین فهمیده موجب شد که در آن روز، جان برخی از جوانان رزمنده در امان ماند. حسین فهمیده را نماد شجاعت و پهلوانی در سنین کم می دانند. همچنین روز 8 آبان که روز شهادت دلیرانه حسین فهمیده است را در تقویم ایران ثبت کرده اند.

این هم انشا در مورد حسین فهمیده، امیدوارم شما همکلاسی هایم و معلم عزیزمان از انشای من لذت برده باشید.

انشا در مورد فداکاری شهید حسین فهمیده

فداکاری شهید حسین فهمیده بر هیچکس پوشیده نیست. این نوجوان در کمترین سن شهادت و با اختیار کامل خودش به جبهه رفته و به هدف والایش که شهادت بود، رسید. شرح شهادت این نوجوان فداکار و قهرمان یعنی حسین فهمیده را در قالب این انشا در مورد حسین فهمیده اینگونه می نویسم : در مناطق جنگ در کردستان، حسین فهمیده که رزمنده ای مجروح بود، با نارنجک هایی که به کمرش بسته بود به سمت تانک هایی که به طرف نیروهای ایرانی در حرکت بودند و قصد محاصره آن ها را داشتند، رفت و با به شهادت رساندن خود این تصور را در ذهن دشمن پدید آورد که این منطقه که تانک به سمت آن می آید، مین گذاری شده است. در این روز که 8 آبان سال 1359 بود، شجاعتی که در خون جوانان ایرانی نهفته است، توسط حسین فهمیده به تصویر کشیده شد و در ذهن همه دشمنانمان خواهد ماند.

دانلود نوحه از خون جوانان حرم لاله کریمی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو