خواننده معروف به قاتل درگذشت/ واکنش التون جان

منبع: ایران آرت

27

1401/8/7

16:56


جری لی لوئیس، خواننده و آهنگساز مطرح آمریکایی و از پیشگامان موسیقی راک اند رول که البته زندگی پرحاشیه‌ای نیز داشت در سن ۸۷ سالگی درگذشت.

ایران آرت: جری لی لوئیس به مرگ طبیعی در خانه‌اش در شهرستان دسوتو، می‌سی‌سی‌پی درگذشت و همسر هفتم او به نام «جودیت» در بیانیه‌ای این خبر را تائید کرده است.

اجراهای پرانرژی «جری لی لوئیس» در آهنگ‌هایی چون« Great Balls of Fire » به معرفی راک اند رول به عنوان موسیقی غالب آمریکا در دهه ۱۹۵۰ کمک کرد. او در سال ۱۹۳۵ در لوئیزیانا متولد شد، پسر یک خانواده کشاورز فقیر که خانه خود را اجاره دادند تا اولین پیانو را برای لوئیس بخرند.

پس از اخراج از مدرسه، او اولین اجرای زنده خود را در سن ۱۴ سالگی در افتتاحیه یک نمایشگاه خودرو تجربه کرد و شروع به نواختن در استودیو سان در ممفیس کرد و در ابتدا به عنوان نوازنده استودیویی و سپس به عنوان یک هنرمند انفرادی به فعالیت خود ادامه داد. برخی از اولین آثار او در سال ۱۹۵۶ با «الویس پریسلی»، «جانی کش» و «کارل پرکینز» ساخته شد، گروهی که بعداها کوارتت میلیون دلاری نام گرفت.

اما موفقیت اصلی «لوئیس» سال بعد با تک آهنگ راک اند رول پیانو «Whole Lotta Shakin' Goin' On» به دست آمد و هنگامی که او این قطعه را در تلویزیون در برنامه «استیو آلن» اجرا کرد، سبک نوازندگی منحصربه‌فردش مورد توجه همه قرارگرفت؛ چرا که اجرایی بسیار پرانرژی داشت و با کنار زدن چهارپایه پیانوی خود، به صورت ایستاده می‌نواخت.

به گزارش ایسنا، «لوئیس» پس از آن نیز چند آهنگ موفق از جمله «Great Balls of Fire» را منتشر کرد که به رتبه دوم جدول آمریکا رسید و به عنوان یکی از تعیین‌کننده‌ترین آثار در موسیقی راک اند رول شناخته شد.

در طول یک تور بریتانیا در سال ۱۹۵۸ و در حالی که در اوج شهرت به سر می‌برد، فاش شدن ازدواجش با دختر عموی ۱۳ ساله‌اش، او را درگیر یک رسوایی بزرگ کرد. این سومین ازدواج از هفت ازدواج او بود که باعث خشم رسانه‌های بریتانیا و لغو ادامه تور او شد. در ادامه شبکه‌های رادیویی آمریکا و برگزارکنندگان کنسرت ها نیز او را در لیست سیاه قرار دادند و محبوبیتش به تدریج کمرنگ شد و آثارش دیگر هرگز موفق به حضور در میان ۲۰ آهنگ برتر آمریکا نشد.

پس از ازدواج سوم با دختر عموی ۱۳ ساله‌اش، ماجرای ازدواج چهارم و پنجم او حتی بدنام‌تر هم شد و هر دو همسر او به شکل مشکوکی درگذشتند و شایعاتی درباره بروز خشونت خانگی در مورد یکی از آنها نیز مطرح شد و به همین دلیل به او لقب «قاتل» (The Killer) دادند.

«لوئیس» ۴۰ آلبوم استودیویی ضبط کرد که جدیدترین آنها «راک اند رول تایم» در سال ۲۰۱۴ بود. آلبوم قبلی او با نام «پیرمرد» در سال ۲۰۱۰ به ۳۰ آلبوم برتر آمریکا راه یافت و شامل دوئت‌هایی با ستارگانی از جمله «میک جگر»، «شریل کرو»، «ویلی نلسون» و «اریک کلاپتون» بود.

«التون جان» در واکنش به مرگ «جری لی لوئیس» در صفحه اجتماعی خود نوشت: «بدون جری لی لوئیس، من آن چیزی که امروز هستم نمی‌شدم. او پیشگامانه و هیجان‌انگیز بود و در عین حال . یک خواننده درخشان. از تو برای الهام بخش بودن و تمام خاطرات راک اند رول متشکرم».

«رینگو استار» نیز در توئیتی نوشت: «خداوند به جری لی لوئیس و خانواده‌اش آرامش و عشق دهد».

«جین سیمونز» نیز او را «یکی از پیشگامان راک اند رول» و «یک یاغی تا انتها» نامید.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو