زمینه افزایش ارتباطات گردشگری بین تبریز و شهرهای عراق وجود دارد

منبع: همگردی

37

1401/8/7

19:01


ایرنا/ براساس آخرین خبرهای واصله، زمینه افزایش ارتباطات گردشگری بین تبریز و شهرهای عراق وجود دارد.

نصرالله رشنودی، سرکنسول ایران در اربیل عراق در دیدار با شهردار تبریز گفت: با پیشینه و تاریخ کهن تبریز آشنا هستم و بایستی نگاه ویژه ای به این کلانشهر وجود داشته باشد.

وی افزود: سفرهای هیئت های مختلف تجاری و بازرگانی فرصت خوبی برای توسعه همکاری همه جانبه شهرداری تبریز با شهرهای عراق است و اماکن تاریخی شهر تبریز می تواند یکی از منابع درآمدی درحوزه جذب مشارکت بخش خصوصی با استفاده از فرصت های سرمایه گذاری پیشرو باشد.

وی درباره همایش ملی فرصت سرمایه گذاری تبریز که در اردیبهشت سال 1402 برگزار می شود، گفت: این همایش فرصت مناسبی برای جذب بخش خصوصی و حضور سرمایه گذاران عراقی در شهر تبریز است.

سرکنسول ایران در اربیل اظهار کرد: صنایع تبریز در زمینه مصالح ساختمانی همچون کاشی و آهن آلات در اقلیم کردستان عراق حرف اول را می زنند.

یعقوب هوشیار، شهردار تبریز هم با اشاره به اینکه این شهر در حوزه های مختلف در عرصه های بین المللی همیشه تاثیرگذار بوده، خاطرنشان کرد: تبریز سومین شهر صنعتی و قطب فرهنگی در کشور است، چرا که در چند مرحله تاریخی پایتخت ایران شده و به دلیل میراث فرهنگی و تاریخ کهنی که دارد، محل رجوع گردشگران از تمام نقاط جهان است.

وی اظهار کرد: در حوزه های مختلف صنایع از جمله صنایع دستی تبریز ظرفیت بالایی دارد و به لحاظ اینکه دروازه اروپا محسوب می شود، نقش تعیین کننده می تواند در اقتصاد و تجارت داشته باشد.

شهردار تبریز با بیان اینکه نگاه ویژه ای به سرمایه گذاری داریم، اظهار کرد: همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری بخش خصوصی در اردیبهشت سال آینده در تبریز برگزار می شود که فرصت مغتنمی برای جذب سرمایه گذاری است.

زمینه افزایش ارتباطات گردشگری بین تبریز و شهرهای عراق وجود دارد

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو