۹ تفاوت میان زنان و مردان که توضیح غافلگیرکننده ای برای آن ها وجود دارد

۹ تفاوت میان زنان و مردان که توضیح غافلگیرکننده ای برای آن ها وجود دارد


منبع: روزیاتو

234

1401/8/7

20:01


۹ تفاوت میان زنان و مردان که توضیح غافلگیرکننده ای برای آن ها وجود دارد

۲ دقیقه پیش

۹ تفاوت میان زنان و مردان که توضیح غافلگیرکننده ای برای آن ها وجود دارد

شاید فکر کنید که با همه ی تفاوت های موجود میان زنان و مردان آشنا هستید اما این موضوع به این سادگی نیست. به همین دلیل، نکاتی دراینباره برایتان داریم که حتماً تا به حال درباره ی آن ها نشنیده اید.

۱- طول انگشتان

بیایید یک آزمایش کوچک انجام دهیم. دست خود را روی یک سطح صاف بگذارید و طول انگشتان اشاره و حلقه ی خود را باهم مقایسه کنید. به طور کلی، در زنان انگشت اشاره بلندتر و در مردان انگشت حلقه بلندتر است.

اما علت چیست؟ به گفته ی دانشمندان، طول این انگشتان به این بستگی دارد که در دوران جنینی در رحم مادر خود چه میزان هورمون های جنسی زنانه و مردانه دریافت کرده باشید. بنابراین، دلیل بلندتر بودن انگشت حلقه در مردان، هورمون مردانه ی تستوسترون است.

۲- پوست پاشنه ی پا

دانشمندان پی برده اند پوست زنان در ناحیه ی دکلته (قیمت بالای پستان ها) و دست ها، از رطوبت بیشتری برخوردار است. تنها پوست پاشنه ی پا در زنان، در مقایسه با مردان خشک تر است. به همین دلیل، در شرایط یکسان، پوست پاشنه ی پا در مردان نرم تر است.

۳- پستان

شاید با خودتان فکر کرده باشید که مردان چرا باید نوک سینه داشته باشند. شاید عجیب به نظر برسد اما همه ی انسان ها در ابتدا ماده هستند. وقتی یک جنین در رحم شروع به رشد می کند، کروموزوم زنانه ی X بلافاصله شروع به فعالیت می کند.

طی ۵ تا ۶ هفته ی اول، روند رشد تنها تحت تأثیر کروموزوم X رخ می دهد، به همین دلیل نوک سینه ها فرصت کافی برای رشد دارند. اگر جنین مذکر باشد، بعد از این مدت، کروموزوم Y فعال می شود و یک پسر شکل می گیرد.

مردان حتی قدرت تولید شیر هم دارند. توانایی شیرآوری تحت شرایط خاصی در بدن فعال می شود، برای مثال، در دوره ی درمان با هورمون پرولاکتین، این ویژگی ممکن است ایجاد شود.

۴- دید

زنان در دیدن رنگ ها بهترند و مردان در دنبال کردن اجسام متحرکی که سرعت زیادی دارند. این احتمالاً به گذشته ی شکارچی – گردآورنده ی ما مربوط می شود، زمانی که مردان شکارچی بودند و زنان گردآورنده.

برای مثال، مردان ممکن است در مقایسه با زنان، پرتقال را قرمزتر ببینند. چمن برای زنان همیشه سبزتر است چون اجسام سبز رنگ برای مردان بیشتر زرد دیده می شود.

۵- افزایش توده عضلانی

بسیاری از زنان برای برخورداری از یک بدن عضلانی باید به طور مرتب به باشگاه بروند، اما مردان می توانند با تنها چند بار بلند کردن هالتر، از سیکس پک برخوردار شود. آن چیزی که مسئول رشد عضلانی است، هورمون مردانه ی تستوسترون است.

این هورمون در بدن زنان هم تولید می شود، اما به میزان بسیار کمتر. به همین دلیل افزایش توده عضلانی در مردان ساده تر و سریع تر صورت می گیرد.

۶- ریزش مو

طاسی بعد از ۵۰ سالگی در نزدیک به نیمی از مردان (و همینطور یک چهارم از زنان) امری معمول است. علت این مسأله یک بیماری ارثی شایع به نام آلوپسی آندروژنیک است که به آن «الگوی طاسی مردانه» هم گفته می شود. بر اثر این مشکل، فولیکول های مو شروع به تحلیل رفتن می کنند و تارهای مو نازک تر و کوتاه می شوند و در نهایت از میان می روند.

علت تحلیل رفتن فولیکول ها می تواند حساسیت به دی هیدرو تستوسترون باشد که یکی از فرآورده های جانبی هورمون تستوسترون است. این بدان معنی است که هر چه یک مرد هورمون تستوسترون بیشتری داشته باشد، احتمال طاس شدن او هم بیشتر است.

۷- سیب آدم

هم مردان و هم زنان یک سیب آدم دارند، اما در مردان برآمده تر است. علتش چیست؟ سیب آدم یک غضروف است که از تارهای صوتی محافظت می کند. این غضروف در دوران بلوغ شکل می گیرد. از آنجایی که مردان تارهای صوتی بزرگ تری دارند، سیب آدم آن ها هم برآمدگی بیشتری دارد.

هر چه سیب آدم بزرگ تر باشد، صدا عمیق می تر می شود. بر اساس یک نظریه، اجداد ما برای ترساندن موجودات شکارچی به صدای پایین تری نیاز داشتند.

۸- اندازه ی مغز

مغز مردان بزرگ تر از مغز زنان است، اما این به معنای بالاتر بودن هوش مردان نسبت به زنان نیست. به علاوه، برخی قسمت های مغز زنان و مردان اندازه و عملکرد متفاوتی دارند. برای مثال، ناحیه ی هیپوکامپ مغز که در یادگیری و خاطره سازی دخیل است، در زنان بزرگ تر است. و ناحیه ی بادامه ی مغز که با تجربه ی احساسات و به خاطر سپردن آن ها مرتبط است، در مردان بزرگ تر است.

دانشمندان دست به یک آزمایش زدند. آن ها به شرکت کنندگان آزمایش یک ویدئو نشان می دادند که بعضی تجربیات شخصی شان را به یاد آن ها آورد. این آزمایش نشان داد در مردان، تنها بادامه ی سمت راست فعالیت داشت و در زنان، تنها بادامه ی چپ.

۹- ریش

در نگاه اول شاید اینطور به نظر برسد که ریش هیچ فایده ی خاصی ندارد. پس چرا اصلاً رشد می کند؟ بر اساس یک نظریه، فک با ریش بزرگ تر دیده می شود، به همین دلیل مردی که ریش دارد قوی تر و مردانه تر به نظر می رسد. شاید اجداد زن ما ترجیح می دانند جفت شان ریش ضخیمی داشته باشد، چون فکر می کردند از چنین مردی صاحب فرزندان قوی تر می شوند.

منبع: brightside
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

لغو پاسخ

ورود

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو