مشکلات حوزه دارو با برکناری مدیران حل نمی‌شود

9

1401/8/7

22:02


عضو کمیسیون بهداشت مجلس با تاکید بر اینکه مشکلات حوزه دارو و درمان با برکناری مدیران حل نمی‌شود بلکه باید برنامه ریزی ها و استراتژی‌ها اصلاح شود، گفت: وزارت بهداشت به عنوان متولی نظام سلامت به جای برکناری مدیران توجه به کار تیمی را در دستور کار قرار دهد و با رفع مجموعه عوامل جدی سد راه تامین دارو، نگرانی های مردم را برطرف کند.

مشکلات حوزه دارو با برکناری مدیران حل نمی‌شود

به گزارش بهداشت نیوز، محمدعلی محسنی بندپی  با تاکید بر اینکه مشکلات حوزه دارو و درمان با برکناری مدیران حل نمی شود، گفت: در دولت گذشته دو یا سه مدیر در حوزه دارو و درمان برکنار شدند و در دولت فعلی هم بهرام دارایی تنها با گذشت یک سال از ریاستش بر سازمان غذا و دارو برکنار شد.

وی افزود: در واقع شاید با برکناری و جابجایی مدیران، التهابات ناشی از مشکلات حوزه دارو کاهش یابد اما با برکناری به هیچ وجه مشکلات این حوزه حل نمی شود بلکه باید نسبت به اصلاح و تغییر استراتژی ها، رویکردها، نگاه ها و برنامه ها اقدام شود.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس یازدهم ادامه داد: واقعیت این است که اگر چه در طول 43 سال گذشته در جنگ اقتصادی قرار داشتیم و دشمن از هر گونه تلاشی برای به زانو درآوردن ایران اسلامی دریغ نکرده اما در این رابطه نباید عدم هماهنگی درون بخشی و ناکارآمدی مدیران را در ایجاد مشکلات انکار کرد.

محسنی بندپی با تاکید بر اینکه مجموعه افراد، گروه‌ها و نهادهایی که در تامین و توزیع دارو در نظام سلامت نقش دارند باید هماهنگی لازم را داشته باشند، گفت: اگر سازمان های غذا و دارو، بیمه گر و تامین اجتماعی، گمرک، تامین کننده ها، تولیدکننده ها و توزیع کنندگان دارو توانستند با تعاون و همکاری کارها را به سرانجام برسانند می توان شاهد کار تیمی خوبی باشیم و نتایج آن مثبت است اما اگر هر کدام جداگانه تصمیم گیری و برنامه ریزی کنند دود این ناهماهنگی ها به چشم مردم می رود و در واقع ناکارآمدی ها، عدم نظارت یا مشکلات موجود به عدم هماهنگی مسئولان مربوطه مربوط است.

رئیس فراکسیون سلامت سالمندی مجلس افزود:  یکی از مسئولان مربوطه در گفت وگویی مطرح کرد که 600 میلیون دلار مواد اولیه دارو در انتظار ترخیص از گمرک است به گونه ای که تاریخ انقضای برخی از مواد اولیه و داروها می گذرد و مجبور به امحا می شویم  و فاجعه ای بدتر از این پیدا نمی شود عملا مشکلات و سختی ها را برای مردم بیشتر می کنیم.

وزارت بهداشت به جای برکناری زودهنگام مدیران، توجه به کار تیمی را در دستور کار قرار دهد

رئیس کمیته بهزیستی و توانبخشی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یادآور شد: در این رابطه به صورت جدی می طلبد وزارت بهداشت به عنوان متولی نظام سلامت پیش از آنکه به برکناری زودهنگام مدیران اقدام کند توجه به کار تیمی را در دستور کار قرار دهد و مجموعه عوامل جدی سد راه تامین دارو و سلامت را رفع و نگرانی های مردم را برطرف کند.

منبع: خانه ملت

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو