رفع تندی غذا با چند راهکار ساده و در دسترس (برای انواع غذا)

منبع: مینویسم

27

1401/8/8

08:32


رفع تندی غذای پخته شده با چند راهکار امکانپذیر است. در این پست که کارآمدترین پست ترفندهای آشپزی می باشد، روش هایی برای رفع تندی غذا در سه سوت ارائه می دهیم و به شما می گوییم که چطور تندی غذا رو بگیریم.

رفع تندی غذا با چند راهکار ساده و در دسترس (برای انواع غذا)

ممکن است پیش آمده باشد که غذایتان تند تر از حالت عادی شود و قابل سرو نباشد. در این مواقع حتما دنبال راهکاری برای از بین بردن تندی غذا هستید. شاید تندی غذایتان خیلی زیاد نباشد اما همان میزان هم برای افرادی که آلرژی دارند و همینطور کودکان و سالمندان مضر است. در این پست آموزشی قرار است رفع تندی غذا با چند راهکار را بیاموزید.

رفع تندی غذا در سه سوت

اینکه بتوانید فورا و در مواقع حساس تندی غذا را از بین ببرید، هنر مهمی در آشپزی است. در ادامه رفع تندی غذا با چند راهکار را به طور کامل ارائه می دهیم. یکی از این روش ها این است که به محض ریختن فلفل زیاد و قبل از هم زدن، پودر فلفل را فورا از روی غذا و خورش برداریم که کمتر تند شود.

رفع تندی غذا با نوشابه

اگر خورش شما تند شد، می توانید یک قاشق غذاخوری نوشابه را به غذایتان اضافه کنید تا به رفع تندی غذا کمک کند. این روش رفع تندی غذا با نوشابه، برای برخی خورش ها همچون خورش مرغ و خورشت قیمه بهترین راهکار است.

مطالب پیشنهادی : رفع تلخی آبلیمو در خانه

راهکاری برای شفته شدن برنج

رفع تندی غذا با سیب زمینی

اگر بعد از ریختن فلفل، متوجه تند شدن غذا شدید، به میزان کم و دلخواه سیب زمینی را برداشته و پوست بگیرید و سپس در خورش بیندازید. بعد از اینکه خورش آماده شد و زمان سرو رسید، سیب زمینی را از خورش خارج کنید. این روش رفع تندی غذا با سیب زمینی، به دلیل اینکه با سیب زمینی که در هر خانه ای موجود است، انجام می شود، روشی کاربردی است.

رفع تندی غذا با ابلیمو

برای رفع تندی غذا چه باید کرد

رفع تندی غذا در سه سوت

مورد دیگری که می توانیم به عنوان یکی از روش های رفع تندی غذا با چند راهکار معرفی کنیم، استفاده از مواد غذایی اسیدی می باشد. یکی از این مواد غذایی اسیدی آبلیمو است که می توانید مقداری آبلیمو یا سرکه را به خورش اضافه کنید و به این طریق تندی غذا را از بین ببرید.

رفع تندی غذا سوپ

برای سوپ هایی که در آن ها شیر ریخته ایم، بهترین روش رفع تندی غذا این است که کمی شیر، خامه یا ماست شیرین را به سوپ اضافه کنیم تا از تندی سوپ کاسته شود. روش دیگر رفع تندی غذا سوپ این است که کمی آبلیمو را در حین پخت اضافه کنید.

رفع تندی غذا با شکر

کمی شکر یا مواد شیرین دیگر را به غذا یا خورش اضافه کرده و تندی آن را از بین ببرید! این روش نیز یکی از روش های کاربردی برای رفع تندی غذا است. همچنین می توانید مقداری عسل بریزید. البته توجه به این نکته ضروری است که اگر ماهیت این غذا ترش است بهتر است روش های دیگر را امتحان کنید و این روش بیشتر مناسب غذاهای شیرین یا ملس است.

رفع تندی غذا چگونه است

در کنار همه موارد بالا که برای رفع تندی غذا ارائه دادیم، لازم است بدانید اگر تندی غذا کم باشد و قرار باشد که با نان یا برنج سرو کنید، این تندی از بین می رود و مهمان هایتان کمتر متوجه تندی غذا می شوند و بنابراین این خودش روشی برای رفع تندی غذا می باشد.

رفع تندی غذا با افزودن مواد اولیه بیشتر

اگر قبل از پختن غذا متوجه تندی آن شدید، بهترین راهکار این است که مواد اولیه بیشتری را بریزید تا باعث رفع تندی غذا شود. شاید بپرسید ممکن است غذا زیادتر از میزان لازم شود، باید چه کنیم؟ مناسب ترین شیوه این است که اضافه غذا را در ظرفی ریخته و در فریزر بگذارید تا در مواقعی که زمان کافی برای پختن غذا ندارید، این غذا را نوش جان کنید.

همچنین بخوانید : چند ترفند آشپزی کاربردی

روش های از بین بردن تلخی خورش قرمه سبزی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو