بیوگرافی آرین وزیردفتری کارگردان شناخته شده سینما

بیوگرافی آرین وزیردفتری کارگردان شناخته شده سینما


منبع: آرگا

166

1401/8/8

11:11


آرین وزیری دفتری یکی از کارگردانان جوان و موفق کشورمان است. اگر تمایل به آشنایی با بیوگرافی آرین وزیری دفتری دارید تا انتهای مطلب ما را همراهی کنید.

آرین وزیردفتری یکی از هنرمندان ایرانی است که در زمینه های کارگردانی، نویسندگی و تهیه کنندگی فعالیت می کند. ایشان با یکی از دیگر هنرمندان ایرانی ازدواج کرده اند و متاهل می باشند. در این مطلب به بیوگرافی آرین وزیردفتری خواهیم پرداخت.

آشنایی با بیوگرافی آرین وزیردفتری

بیوگرافی آرین وزیردفتری کارگردان موفق و جوان

وی که به عنوان یکی از کارگردان های موفق و جوان کشورمان شناخته می شود، در یازدهم تیرماه ۱۳۶۷ در تهران به دنیا آمد. او با درست کردن فیلم های کوتاه در دوران دانش آموزی استارت کارگردانی خود را زده و بعد با حضور و مشارکت در کانون فیلمسازان جوان قدم در حوزه کارگردانی گذاشت. وی فیلم های سینمایی همچون «هنوز نه»، «مثل بچه آدم»، و «بی رویا» را کارگردانی نمود و به خوبی توانست شناخته شده و مشهور گردد. آقای وزیردفتری کارشناسی رشته طراحی صنعتی از دانشکده هنرهای زیبا، و نیز کارشناسی ارشد رشته سینما را دارد. او فعالیتش را با ساخت فیلم کوتاه آغاز کرد، اما رفته رفته معروف شد و گستردگی بیشتری به کار خود داد.

زندگینامه آرین وزیردفتری تهیه کننده، نویسنده و کارگردان

زندگینامه آرین وزیردفتری و افتخارتش

افی آرین وزیردفتری و همسرش شادی کرم رودی

 آشنایی با زندگینامه آرین وزیردفتری

از ساخت فیلم کوتاه تا فیلم بلند

فیلم کوتاه «هنوز نه» را می توان نخستین اثر او به صورت حرفه ای دانست که در سال ۹۵ ساخته و موفق به کسب جایزه سیمرغ آسیایی برترین فیلم کوتاه از فستیوال جهانی فجر و نیز جایزه نتپک و جایزه بزرگ فستیوال فیلم کوتاه «پوسان» گردید. در سال ۹۷ بود که این هنرمند به خاطر ساخت دومین اثر خود به نام «مثل بچه آدم» موفق به قسمت سینه فونداسیون جشنواره کن قبول گردد و جایزه سیمرغ جشنواره بین الملل را از آن خود کند.

فیلم مثل بچه آدم به کارگردانی آرین وزیردفتری و تهیه کنندگی مجید برزگر ششمین فیلم کوتاه وی و محصول انجمن سینمای جوانان کشورمان می باشد که بازیگرانی همچون نگار عابدی، شادی کرم روی (همسر وی) و یزدان کوکبی صبا در آن بازی می نمایند.

فیلم کوتاه «هنوز نه» نیز کارگردان آن آقای وزیردفتری و تهیه کننده آن آقای برزگر می باشد و محصول انجمن سینمای جوانان کشورمنا است. این فیلم کوتاه در قسمت رقابت فیلم کوتاه ۴۱ امین جشنواره فیلم «پورتلند» در آمریکا به نمایش کشیده شد و جایزه این بخش را به کارگردان جوان کشورمان اختصاص داد.

در قسمت مسابقه جشنواره ونیز سال ۲۰۲۲، فیلم بی رویا که کارگردان آن آرین وزیردفتری و تهیه کننده آن هومن سیدی می باشد, حضور پیدا نمود.

زندگینامه آرین وزیردفتری و افتخارتش

بیوگرافی آرین وزیردفتری تهیه کننده و فیلنامه نویس

زندگینامه آرین وزیردفتری تهیه کننده، نویسنده و کارگردان

آشنایی با بیوگرافی آرین وزیردفتری

علاقه به فیلم

آقای آرین وزیردفتری در مورد علاقه اش به فیلم و سینما از همان ابتدا چنین گفته است:

«من در میان هزاران نسخه دی وی دی بزرگ شدم، سپس در دبیرستان گروهی از معتادین به فیلم و سینما داشتم و روی کارهای برگمان، فلینی اسکورسیزی، پولانسکی متمرکز بودیم که تاثیر زیادی روی من گذاشت. دقیقا از همان سالی که از مقطع لیسانس طراحی صنعتی، فارغ التحصیل شدم، شروع کردم آماتوری فیلم کوتاه ساختن! بعد رفتم آموزشگاه سینمایی و دوره دیدم»

بیوگرافی آرین وزیردفتری و همسرش شادی کرم رودی

آشنا شدن با هومن سیدی از زبان خودش

آرین وزیردفتری با آقای هومن سیدی همکاری داشته اند؛ که از جمله ی آن می توان تهیه کنندگی فیلم بی رویا است. علاوه بر آن می توان رابط آشنایی او با سعید سعدی نیز اشاره داشت. خود این هنرمند در این باره چنین می گوید:

«با هومن سیدی زمانی که برای یکی از فیلم های کوتاهم از جشنواره ای جایزه گرفتم، آشنا شدم چرا که ایشان داور جشنواره بودند. آن زمان به من گفت که اگر خواستم کار بلندی بسازم؛ او را رد جریان بگذارم تا کمکم کند. ایشان واسطه ی آشنایی من با سعید سعدی شدند و زمانی که ایده فیلم بی رویا روی کاغذ آمد, ابتدا سعید سعدی به پروژه پیوست و پس از آن هومن سیدی زمانی که فیلنامه را خواند مشتاق همکاری شد و تهیه کنندگی مشترک را پذیرفت.»

وی به کارگردانان بهرام بیضایی، ناصر تقوایی و عباس کیارستمی به عنوان کارگردانان مورد علاقه خود اشاره داشت.

زندگینامه آرین وزیردفتری از شروع به فعالیت تا شهرت

زندگینامه آرین وزیردفتری تهیه کننده، نویسنده و کارگردان

زندگینامه آرین وزیردفتری تهیه کننده، نویسنده و کارگردان

زندگی شخصی و ازدواج وزیردفتری

در بیوگرافی آرین وزیردفتری مطالعه می کنید که وی در سال ۹۷ یعنی در سن سی سالگی با شادی کرم رودی که در آن زمان ۲۸ سال سن داشت، ازدواج نمود. که از پس در زمینه ساخت فیلم با یکدیگر در کنار زندگی مشترک، همکاری کردند. شادی کرم رودی از چهره های سینما و تلویزیونی کشورمان است که با فیلم کوتاه «مثل بچه آدم» در سال ۹۷ از دوازدهمین دوره فستیوال «جایزه» موفق به دریافت جایزه بهترین بازیگر زن و نیز در جشنواره «نهال» به عنوان بهترین بازیگر شناخته شد.وی در ۶/۷/۱۳۶۹ متولد شد. او فارغ التحصیل کارشناسی رشته ی موسیقی از دانشگاه سوره می باشد.

افی آرین وزیردفتری و همسرش شادی کرم رودی

آشنایی با زندگینامه آرین وزیردفتری

زندگینامه آرین وزیردفتری کارگردان محبوب

آشنایی با بیوگرافی آرین وزیردفتری کارگردان فیلم بی رویا

آشنایی با بیوگرافی آرین وزیردفتری

در این مطلب از شما عزیزان علاقه مند بابت همراهیتان تا انتهای بیوگرافی آرین وزیردفتری قدردان و متشکریم. امیدواریم مورد توجه تان واقع شده باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو