بزرگترین هتل بوتیک دنیا در کرمان افتتاح شد

منبع: همگردی

16

1401/8/8

11:30


ایسنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های منتشر گشته، بزرگترین هتل بوتیک دنیا در کرمان افتتاح شد.

محمد مهدی فداکار، استاندار کرمان در آئین افتتاحیه هتل کاروانیکا (کاروانسرای وکیل) با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: استان کرمان با وجود داشتن پنج فرودگاه و ظرفیت های بسیار خوب در حوزه گردشگری از جمله هفت اثر ثبت جهانی متاسفانه معرفی نشده و ناشناخته باقی مانده است.

به گفته او، هر چند کارهای خوبی در حوزه گردشگری در استان کرمان صورت گرفته است اما گردشگری این خطه در زیر سقف معادن و کشاورزی گم شده و امیدواریم این صنعت در استان کرمان از غربت بیرون بیاید.

همچنین دکتر محمدرضا پورابراهیمی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز در این آئین گفت: مشابه مجموعه کاروانسرای وکیل در استان کرمان زیاد وجود دارد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس می افزاید: با توجه به محدودیت های مالی دولت، یکی از هدف گذاری ما این است که اشتغال با کمترین میزان سرمایه گذاری ایجاد شود که در همین راستا نیز گردشگری با کمترین میزان سرمایه گذاری می تواند بیشترین اشتغال را فراهم کند اما متاسفانه کم کاری های در این حوزه صورت گرفته است.

پورابراهیمی خطاب به وزیر میراث فرهنگی و گردشگری میگوید: هر استانی که امکان جذب بیشتر تسهیلات تبصره 18 را داشته باشد به آن استان اختصاص پیدا خواهد کرد و از مهر امسال تا آبان سال آینده 20 هزار میلیارد تومان امکان جذب اعتبار تبصره 18 وجود دارد که امیدواریم استان کرمان در این حوزه فعال تر عمل کند.

فریدون فعالی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان نیز در آئین رسمی افتتاح این هتل گفت گفت: سیاست و استراتژی این اداره کل در استفاده از ظرفیت های استان در راستای احیا و مرمت بناهای تاریخی استان است.

او با دعوت از سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری عنوان کرد: کاروانسرای وکیل می تواند الگویی برای کاروانسرای جر شود.

علی رحیم پور، مدیرعامل گروه هتلداری رکسان نیز در این آئین گفت: کاروانسرای وکیل بزرگترین کاروانسرای دو طبقه جهان است و اکنون به بزرگترین هتل بوتیک دنیا تبدیل شده و گرید این هتل پنج ستاره می باشد و این مکان می تواند گردشگران زیادی را جذب کند.

بزرگترین هتل بوتیک دنیا در کرمان افتتاح شد

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو