آسان و سریع آشپزخانه خود را لوکس کنید

آسان و سریع آشپزخانه خود را لوکس کنید


منبع: دلتا پیام

44

1401/8/8

12:42


اگر دوست دارید آشپزخانه شما شیک و لوکس به‌نظر برسد تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

اگر دوست دارید آشپزخانه شما شیک و لوکس به‌نظر برسد تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

چیدمان آشپزخانه های لوکس ایرانی

آشپزخانه یکی از پرکاربردترین فضاهای هر خانه‌ای است. توجه به چیدمان و دکوراسیون فضایی که در آن وقت بیشتری را می‌گذارنید، موجب می‌شود که در طول روز انرژی و حس بهتری داشته باشید و از حضور در آن فضا لذت بیشتری ببرید. در این مطلب از مجله دلتا به بیان نکات چیدمان آشپزخانه های لوکس ایرانی می‌پردازیم.

چیدمان آشپزخانه های لوکس ایرانی

در نظر گرفتن چند تکنیک کوچک به شما کمک می‌کند تا فضای آشپزخانه‌ شما لوکس‌تر و جذاب‌تر به‌نظر برسد.

به نورپردازی توجه کنید

استفاده‌ی صحیح از اکسسوری‌های نورپردازی، از نکات چیدمان آشپزخانه های لوکس ایرانی محسوب می‌شود. همچنین روشی موثر و آسان برای لوکس‌تر و شیک‌تر جلوه دادن آشپزخانه‌ است. در واقع استفاده از لوازم نورپردازی باکیفیت و زیبا، ارزش هزینه کردن را دارند. زیرا تاثیر زیادی در ظاهر و زیبایی آشپزخانه خواهند داشت. چراغ‌های فانوسی طلایی و بزرگ و لوسترهای شیک، خود به تنهایی قادر هستند یک آشپزخانه را از ظاهر معمولی به ظاهری لوکس و جذاب تبدیل کنند. چراغ‌های رومیزی برای روی کابینت‌ها و جزیره هم انتخاب‌ مناسب و زیبایی خواهند بود.

چیدمان آشپزخانه های لوکس ایرانی

استفاده از آثار هنری از نکات چیدمان آشپزخانه های لوکس ایرانی

قرار دادن آثار هنری نظیر تابلوها در آشپزخانه، این فضا را به فضایی فراتر از فقط یک آشپزخانه با چند کابینت و لوازم تبدیل می‌کند و همچنین ظاهر آشپزخانه‌ شما را متفاوت‌تر جلوه می‌دهد. البته توجه داشته باشید که قرار نیست از تابلوها و آثار هنری گران‌قیمت و در تعداد بالا استفاده کنید. آشپزخانه‌ شما باید همان هویت آشپزخانه را داشته باشد و نباید به یک گالری تبدیل شود.

فلزات مختلف را ترکیب کنید

یکی از راه‌های لوکس جلوه دادن فضای آشپزخانه، ترکیب فلزات مختلف است. شما می‌توانید استیل ضد زنگ لوازم آشپزخانه را با شیرآلات برنزی و لوستر فلزی مشکی آشپزخانه‌ خود ترکیب کنید. ترکیب کردن فلزات مختلف، جلوه‌ لوکس و شیکی به آشپزخانه‌ شما می‌بخشد و آن را از سادگی خود خارج می‌کند. برای اینکه خانه زیبایی داشته باشید به مطلب دیوارهای خانه را تزیین کنید سر بزنید.

چیدمان آشپزخانه های لوکس ایرانی

از گل‌ها و گیاهان استفاده کنید

گل‌ها و گیاهان در هر فضایی که قرار بگیرند، در آن فضا انرژی و حس خوبی را جریان می‌دهند. قرار دادن چند گیاه و گل تازه روی کانتر آشپزخانه، از نکات چیدمان آشپزخانه های لوکس ایرانی بوده که جلوه‌ متفاوتی به فضای شما خواهد بخشید و ظاهر آشپزخانه را لوکس‌تر و شیک‌تر نشان خواهد داد. اگر برای انتخاب گلدان گیاه و گل‌های خود هم دقت و سلیقه به خرج دهید و سعی کنید از مدل‌هایی انتخاب کنید که با سبک کلی آشپزخانه‌ شما همخوانی داشته باشد، تاثیر چشمگیری در زیباتر جلوه دادن آشپزخانه خواهید داشت.

ظاهر آشپزخانه‌ خود را تمیز و مرتب نگه دارید

هیچ چیزی به اندازه‌ یک آشپزخانه‌ تمیز، لوکس و شیک به‌نظر نمی‌رسد. شما اگر آشپزخانه‌ بسیار زیبا اما نامرتب و کثیفی داشته باشید، از زیبایی و شکوه فضای شما به میزان چشمگیری کاسته خواهد شد. جعبه‌های خالی مواد غذایی و خوراکی، پلاستیک‌های خالی، خرده‌ها و تفاله‌های غذا را از آشپزخانه جمع کنید و جارو بکشید. اگر پس از هر بار آشپزی، گاز را از لکه‌ها و خرده‌های غذا پاک و تمیز کنید، همیشه اجاق گازی تمیز و زیبا خواهید داشت.

استفاده از ظروف زیبا از نکات چیدمان آشپزخانه های لوکس ایرانی

برای هر دسته از محصولات مصرفی خود ظروف زیبایی انتخاب کنید. می‌توانید حبوبات و ادویه‌های مختلف را داخل بانکه‌های شفاف و ساده بریزید و با برچسبی روی آن‌ها هر محصول را نام‌گذاری کنید. برای مایع ظرفشویی می‌توانید یک ظرف مخصوص در نظر بگیرید که هر بار با بطری‌های شرکتی روبه‌رو نشوید. نیازی نیست که حتما از ظروف گران‌قیمت استفاده کنید.

استفاده از ظروف زیبا در آشپزخانه لوکس

پیشنهاد مطالعه: مطلب روش‌های خانگی پاک کردن لکه چربی در آشپزخانه را بخوانید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو