جاذبه های دیدنی ونکوور کانادا؛ ۱۵ مکان تفریحی این شهر ساحلی با عکس

جاذبه های دیدنی ونکوور کانادا؛ ۱۵ مکان تفریحی این شهر ساحلی با عکس


منبع: مینویسم

43

1401/8/8

14:08


15 منطقه گردشگری و تفریحی ونکوور کانادا یکی از زیباترین شهرهای دنیا را اینجا ببینید. در سفر به کانادا حتما از این جاذبه های دیدنی و توریستی ونکوور دیدن کنید.

جاذبه های دیدنی ونکوور کانادا؛ ۱۵ مکان تفریحی این شهر ساحلی با عکس

ونکوور؛ شهر دیدنی ها

با وجود پس زمینه ای از کوه و ساحل، جای هیچ شکی ندارد اگر بگویم ونکوور یکی از زیباترین شهر های دنیاست. ونکوور شهری است با منظره های کارت پستالی که در شبه جزیره منطقه جورجیا قرار داشته و با پس زمینه ای از کوهستان کوست می درخشد. این منطقه به خودی خود یکی از جاذبه های تمام کانادا محسوب می شود.

تعداد پارک های ونکوور بی شمار و آب و هوای این منطقه همیشه خوب است. بنابراین فعالیت های فضای باز در این شهر همیشه جزو اولین کارهایی است که توریست ها در لیست انجام دادنی هایشان دارند. البته ونکوور فقط طبیعت و فضای بکر نیست. بهترین مراکز خرید و رستوران های کانادا را هم می توان در این شهر پیدا کرد. در ادامه به معرفی مهم ترین جاذبه های دیدنی ونکوور کانادا می پردازیم.

جاهای دیدنی ونکوور کانادا

با من و مجله « مینویسم» همراه باشید تا 15 جای دیدنی ونکوور را بشناسید.

پارک استنلی

جاذبه های دیدنی ونکوور کانادا پارک استنلی

پارک استنلی

پارک استنلی یعنی شبه جزیره ای سرسبز با پوشش گیاهی باور نکردنی و بکر که دقیقه به مرکز شهر ونکوور وصل است یکی از بهترین پارک های آبی دنیا می باشد. بنابراین اگر دوست دارید به دل طبیعت بزنید و فاصله چندانی هم از شهر نداشته باشید این جا بهترین لوکیشن ممکن است. یک دیوار دست ساز سنگ فرش شده دور تا دور این شبه جزیره را فرا می گیرد. این مسیر یکی از بهترین جاها برای پیمودن با پای پیاده، یا با دوچرخه و لذت بردن از طبیعت بکر است.

خشکی این پارک چیزهای زیادی برای دیدن دارد؛ از جمله آکواریوم ونکوور و تاتم پولز در منطقه براکتاون. ویو این پارک یکی از خاص ترین جاذبه هایش است. فرقی ندارد به سمت شهر باشید یا اقیانوس؛ هر دو ویو این پارک عالی است. اگر شانس این را داشته باشید که از بهار این پارک دیدن کنید دنیای از رنگ ها به استقبال تان خواهند آمد. درخت های گیلاس و گل صد تومانی از جمله زیباترین پوشش گیاهی پارک استنلی در بهار هستند. در تابستان ها استخری 80 متری به سمت اقیانوس با آب گرم پذیرای مهمان هاست. شیب این استخر خیلی ملایم بوده و از این رو برای خانواده ها مناسب است.

خرید در جزیره گرانویل

جاذبه های دیدنی ونکوور کانادا جزیره گرانویل

جزیره گرانویل

جزیره گرانویل در گذشته مرکز انحصاری برای صنایع ونکوور بوده اما امروز یکی از بهترین لوکیشن ها برای ریلکس کردن و استراحت در اتمسفری خارج از شلوغی های شهر است. هنرمندان و دوست داران طبیعت کارگاه های از کار افتاده این منطقه را تغییر کاربری داده و در آن آثار هنری شان را به نمایش می گذارند. البته از باقی جذابیت های این جزیره می توان به کشتی های خانگی، تئاترها و رستوران های شناور بر آب اشاره کرد.

یکی از پرطرفدارترین بازار های ونکوور که در آن میوه، سبزیجات، غذاهای دریایی و انواع غذاها به صورت آماده به فروش می رسد، بازار محلی جزیره گرانویل است. البته این جزیره اصلا جزیره نیست. گرانویل از یک سمت به منطقه سکونت شهری، و پل های عابر پیاده در جنوب و از سمت دیگر به شهرک های شبه جزیره می رسد. البته برای رسیدن به شهرک های شبه جزیره باید قایق سوار شد.

ستون های توتم در براکتاون پوینت (Brockton Point)

جاذبه های دیدنی ونکوور کانادا توتم پولز

توتم پولز

یکی از باید های دیدنی ونکوور کانادا در پارک استنلی، تاتم پولز در براکتون پوینت است. سنگ های حجاری شده این منطقه در واقع اولین قطب جذابیت توریستی در بریتیش کلمبیا محسوب می شوند. البته باید اشاره کرد که تاتم پولز در ابتدا و در دهه 1920 در منطقه ای متفاوت از پارک قرار داشت. در طول سال های متمادی لوکیشن آن تغییر کرده و حالا در براکتاون پوینت قرار دارد.

در حال حاضر 9 تاتم پولزِ تراشیده شده از چوب سرو قرمز و سه سر در وجود دارند. این تاتم های رنگارنگ به موازات پیاده رو به صورت خطی چیده شده و نهایتا به جنگلی همیشه سرسبز می رسند. در نزدیکی مسیر هم مرکزی برای توریست هایی وجود دارد که می خواهند در مورد تاریخچه انسان های نخستین و تاتم پولز ها بیشتر بدانند.

کوهستان اسکی گروس

جاذبه های دیدنی ونکوور کانادا کوهستان اسکی گروس

کوهستان اسکی گروس

فرقی ندارد تابستان ها به دیدن کوهستان گروز بروید یا زمستان ها. هوا که صاف باشد ویویی فوق العاده زیبا و تکرار نشدنی خواهید دید! این ویو در شب ها که چراغ های شهر روشن می شوند زیباتر و خاطره انگیزتر هم می شود. در هوای سرد زمستان و بارش برف، این کوهستان به محلی عالی برای انواع ورزش های زمستانی تبدیل می شود؛ از جمله اسکیت روی یخ، اسکی روی برف ، و اسنوبرد سواری! لازم به ذکر است که شیب کوهستان گروز خیلی تند نیست و به همین خاطر فضای بسیار خوبی برای خانواده ها و خوش گذرانی در کنار فرزندان است. به عبارت دیگر کوهستان گروز جای خوبی برای یاد گرفتن اسکی در فضای آزاد است.

تابستان های این کوهستان بهترین زمان ممکن برای لذت بردن از کوه نوردی است. بخش استِیر مستر یا گروز گریند برای پیاده روی کوهستانی اش شهرت جهانی دارد.

بازدید از آکواریوم ونکوور

جاذبه های دیدنی ونکوور کانادا بازدید از آکواریوم ونکوور

آکواریوم ونکوور

بازدید از پارک استنلی بدون دیدن آکواریوم ونکوور کامل نمی شود. امکانات فوق العاده این آکواریوم چیزهای زیادی برای یاد دادن به پیر و جوان و کودک داشته و همچنین اهمیت حفاظت از منابع آبی و جانداران دریایی را متذکر می شود. این آکواریوم شامل استخر آب سرد برای نگه داری حیواناتی مانند لاک پشت ستاره دار برمه ای و پنگوئن ها می شود. صدای همه حیوانات این آکواریوم به وضوح قابل شنیدن است. یکی از خاص ترین امکانات این آکواریوم تئاتر چهاربعدی با صندلی های ویژه، افکت های صوتی و اسکرینی بزرگ است. گویی بیننده ها جزیی از دنیای آبی هستند که می بینند. نمایشگاه هایی در این آکواریوم برگزار می شود که در آن، در مورد زندگی جانوران آمازون، جنگل های استوایی و سواحل غربی بریتیش کلمبیا توضیح داده می شود.

باید اشاره کنم که در گذشته چند نهنگ در این آکواریوم نگه داری می شدند و هر هفته نمایشی با کمک نهنگ ها برگزار میشد. اما در نهایت نهنگ ها مردند و نهنگ دیگری برای جایگزینی آورده نشد.

بازدید از موزه انسان شناسی

این موزه بخشی از دانشگاه بریتیش کلمبیا بوده و بر فرهنگ های متفاوت از سراسر دنیا متمرکز است. البته تاریخ انسان های نخستین در بریتیش کلمبیا تمرکز اصلی این موزه است.

هنر انسان های نخستین از جمله تاتم پولز های بزرگ، قوم نگاری و اجسام تاریخی از آسیا، اقیانوس آرام جنوبی، آمریکا، آفریقا و اروپا در این موزه به نمایش عموم گذاشته شده اند. جالب است بدانید که سازه این موزه یکی از قلعه های جنگ جهانی دوم بوده است؛ اما بعد ها هنرمند معماری به نام آرتور اریکسون این مکان را به موزه ای کلاسیک تغییر داد.

از باقی دیدنی های محوطه دانشگاه بریتیش کلمبیا می توان به موزه تاریخ ملی، باغ گیاهان UBC و باغ ژاپنی نیتوبه اشاره کرد.

ساحل کیتسیلانو

جاذبه های دیدنی ونکوور کانادا ساحل کیتسیلانو

ساحل کیتسیلانو

ساحل شنی کیتسیلانو یعنی معنی واقعی آرامش زندگی و بودن در ونکوور. این ساحل یکی از بهترین جادبه های گردشگری ونکوور کانادا است. این ساحل همان جایی است که محلی ها برای خوش گذرانی و شنا کردن در آب های گرم استخرِ نزدیک ساحل می روند. شن های این ساحل در تابستان جا برای سوزن انداختن ندارد. گویی تمام ونکوور برای آفتاب گرفتن می آید.

ویو این ساحل به سمت شهر و اقیانوس عالی و تکرار نشدنی است. تعدادی کافه برای خستگی در کردن و مسیرهای پیاده روی زیادی هم وجود دارند. البته در خیابان غربی چهارم لاینی از فروشگاه ها برای خرید کردن هم هست.

اندکی دورتر از ساحل کیتسیلانو به پارک وانیر می رسید. در این پارک فضای باز و هوای تمیز میزبان مهمان ها خواهد بود. البته موزه ماریتایم که در این پارک قرار گرفته را نباید فراموش کرد. برای رسیدن به مرکز شهر ونکوور می توانید اتوبوس های آبی که در بارانداز ها هستند را سوار شوید.

گاس تاون

گاس تاون جاذبه های دیدنی ونکوور کانادا

گاس تاون

گاستوان قدیمی ترین بخش شهر بوده و ساختمان های آن قدمتی به اندازه دوران ویکتوریایی دارند. البته این ساختمان ها به شدت محافظت شده و حالا محلی برای بهترین گالری های هنری، رستوران ها و فروشگاه ها هستند. خیابان های سنگ فرش شده، مجسمه های عتیقه و چراغ های برق آهنی موجب می شوند اتمسفر این منطقه خیلی خاص باشد. گاستوان از کاخ کانادا فاصله بسیار کمی دارد.

جالب است بدانید که گاستوان در سال 1867 و زمانی که مردی به نام جان دیتون به منطقه آمد خلق شده است. دیتون عادت داشت داستان های بلند تعریف کند و خیلی زود مردم او را به لقب «گاسی جک» صدا می کردند. در نتیجه شهر محل زندگی این آقا معروف شد به «گاسی تاون» یا همان «گاستوان» امروزی! مجسمه این آقا در میدان مِیپل تری قرار گرفته است. توریست ها برای عکس گرفتن با آقای گاسی جک سر از پا نمی شناسند. البته جز این مجسمه، ساعت بخار که هر 15 دقیقه بخار از آن بلند می شود از باقی دیدنی های منطقه محسوب می شود.

تور کانادا

اگر با کشتی به کانادا آمده باشید، کانادا پِلِیس جایی است که بازدید شما آغاز می شود. طراحی غیر معمول و خاص سقف سازه کانادا پلیس در این منطقه درست مانند این است که کشتی بر آب ها شناور باشد. جالب است بدانید که بخشی از این سازه ترمینال کشتی های کروز، بخش دیگری مرکز گرمایشی و یک هتل و بخش دیگر آن ایستگاهی برای اتوبوس های بازدید شهری است.

در انتهای بازدید خود از کانادا پلیس به بخشی می رسید به نام فلای اور. در این بخش عینک شبیه سازی پرواز روی چشمان شما قرار داده شده و از این رو می توانید مانند پرنده ای دید پانوراما به این شهر داشته و جغرافیایش را از بالا ببینید. در نزدیکی کانادا پلیس ایستگاه واتر فرانت قرار دارد. توریست ها می توانند از این ایستگاه سوار قایق شده و به بازار محلی لانس دیل کوای در شمال ونکوور بروند.

اگر از کانادا پلیس خارج شوید و به سمت راست بروید، ورودی پارک استنلی را خواهید دید. در طول این مسیر هواپیماهای آبی دائما روی آب نشسته و بلند می شوند. کشتی های کانتینر دار عظیم الجثه هم دائما در این مسیرها رفت و آمد می کنند.

محله چینی ها ونکوور

جاذبه های دیدنی ونکوور کانادا محله چینی ها ونکوور

محله چینی ها ونکوور

کمی فراتر از دروازه میلینویم، که در واقع ورودی ونکوور محسوب می شود، چاینا تاون قرار گرفته! این محله ترکیبی متفاوت از مدرن ترین و قدیمی ترین سازه های این کلان شهر محسوب می شود. برخی از ساختمان های چاینا تاون قدمتی به اندازه دوران ویکتوریایی دارند.

جالب است بدانید که تابلو ها و نماهای فروشگاه ها در این محله اکثرا به زبان چینی هستند، به خصوص در خیابان اصلی، کیفر، و ایست پندر! از دیدنی های منطقه هم می توان به باغ دکتر سان یات سن که در واقع باغچه ای کلاسیک به سبک چینی است اشاره کرد. این باغچه از مدلی سنتی موسوم به خانواده مینگ الهام گرفته شده است.

جا دارد در این بخش از باریک ترین ساختمان اداری دنیا، که تنها 2 متر عرض دارد یادی کنم. ساختمان سام کی با عرض باور نکردنی دو متر در چایناتاون ونکورر قرار داشته و هر ساله تعداد زیادی از توریست ها برای دیدن این ساختمان به این شهر می آیند.

البته باید اشاره کنم که سال نوی چینی در این محله با شکوه و عظمت خاصی برگزار می شود. بنابراین تعداد توریست ها در بازه زمانی این سال نو و برگزاری جشن خیلی زیاد می شود.

خلیج انگلیسی ها

جاذبه های دیدنی ونکوور کانادا خلیج انگلیسی ها

خلیج انگلیسی ها

خلیج انگلیسی ها در یکی از شلوغ ترین و دوست داشتنی ترین سواحل ونکوور قرار دارد. این خلیج در یکی از محله های غربی شهر قرار داشته و بهترین فروشگاه ها و رستوران های تمام شهر را داراست. اما در عین حال فضای آزاد بسیار خوبی برای پیاده روی، دوچرخه سواری، اسکیت بورد، قرار گذاشتن با دوستان و نمایش هنر های خیابانی محسوب می شود.

خلیج انگلیسی ها و پارک استنلی خیلی از هم دور نبوده و با یک مسیر پیاده روی در جوار دریا به هم می رسند. ساحل این منطقه با حاشیه ای درخت های قطور احاطه شده است. پس بهترین جا برای استراحت کردن و دور ماندن از تابش نور خورشید همین مسیر سرپوشیده با شاخ و برگ های درختان است.

یکی از پرطرفدارترین جشن هایی که در تابستان این خلیج برگزار می شود، جشن نور است. این مراسم در هفته آخر جولای برگزار شده و آتش بازی همراه با موسیقی زنده دارد. البته فستیوال سال نوی شنای خرس قطبی را نباید جا انداخت. هر کسی نمی تواند در آب های سرد و یخ زده سال نو در ونکوور شنا کند.

پل معلق کاپیلانو در ونکوور

جاذبه های دیدنی ونکوور کانادا پل معلق کاپیلانو در ونکوور

پل معلق کاپیلانو در ونکوور

اولین جاذبه توریستی ونکوور در سال 1889 افتتاح شده است. این پل معلق که بر فراز دره ای تاب می خورد از آن زمان تا به امروز از جذابیت های مورد علاقه توریست ها بوده است! پل 70 متری ملعق بر فراز دره و رودخانه در نهایت به پارک جنگلی می رسد که درخت های قطور و سر به فلک کشیده اش شهرت جهانی دارند. البته در این پارک تعدادی تاتم پولز و یک پلاتفرم شیشه ای به نام «کلیف واک» هم وجود دارند. چه کسی جرات دارد روی شیشه بر فراز پرتگاهی دره ای راه برود؟

اگر در ونکوور هستید و می خواهید به آسان ترین روش ممکن از دیدنی های این منطقه بازدید کنید، یکی از تورهای شهر ونکوور؛ از جمله تور پل کاپیلانو سسپنشن برای شما مناسب است. در این تور که نصف یک روز به طول می انجامد می توانید هم از پل دیدن کنید، هم جنگل و پلاتفرم نامرئی «کلیف واک».

در طول مسیر کاپیلانو، منطقه ای وجود دارد به نام «کاپیلانو سالمون هچینگ». ماهی های این منطقه در پاییز به سمت آب های مناطق بالاتر شنا می کنند و در آب می درخشند. یک سری استخر های طبقه ای به نام «نردبان ماهی ها» به این ماهی های سالمون کمک می کنند در مسیر خود پیش رفته و سد کلیولند را پشت سر بگذارند. توریست ها می توانند با کمک پنجره هایی که در زیر این استخر های طبقه ای تعبیه شده، تلاش این ماهی ها برای شنا کردن در خلاف مسیر آب و رسیدن به مناطق شمالی بالادست را ببینند.

سواری بر آکوا باس

جاذبه های دیدنی ونکوور کانادا آکوا باس

آکوا باس

خوشبختانه یکی از بهترین ویو های ونکوور را می توان با ارزان ترین روش ممکن گیر آورد. شما می توانید بر یکی از آکوا باس های کوچک که در واقع اتوبوس های دریایی کوچکی هستند سوار شوید و دور تا دور فالس کریک را بگردید. سوار شدن بر این اتوبوس های آبی هم خیلی راحت است. چرا که در طول مسیر ساحلی شهر 8 ایستگاه متفاوت برای سوار شدن بر این آکوا باس ها وجود دارد.

اصلا هم لازم نیست برای سوار شدن بر یکی از این 13 آکوا باس رنگی و زیبا منتطر بمانید. چرا که هر 15 دقیقه سر و کله یکی از آنها در ایستگاه ها پیدا می شود. جالب است بدانید که این اتوبوس ها هم آدم سوار می کنند، هم حیوان، دوچرخه و ویلچیر؛ پس از این نظر هم هیچ محدودیتی در کار نیست. این آکوا باس ها برای کسانی که می خواهند در جزیره گرنویل پیاده روی کنند، به فروشگاه ها سر بزنند و در یکی از رستوران هایش غذا بخورند خیلی مناسب هستند.

خرید کردن در فروشگاه های خیابان رابسون

جاذبه های دیدنی ونکوور کانادا فروشگاه های خیابان رابسون

خیابان رابسون

خیابان روبسون یکی از همان جاهایی است که می توان بهترین برندهای روز دنیا را پیدا کرد. اما جدایی از این، خیابان روبسون محل برگزاری برخی از مهم ترین ایونت های روز دنیاست. محل اصلی این فعالیت ها و ایونت ها جایی میان خیابان های بورارد و جارویس است. بین این سه بلوک بیش از 150 فروشگاه و رستوران وجود دارد. در این مسیر پیاده روی کنید؛ یا حتی می توانید روی یکی از صندلی ها بنشینید تا زندگی روزمره مردم ونکوور جلوی چشمان تان به نمایش در بیاید.

برخی از مهم ترین جاذبه های شهر در خیابان روبسون قرار دارند؛ از جمله گالری هنر ونکوور که در نزدیکی میدان روبسون قرار دارد.

موزه ونکوور

موزه ونکوور

موزه ونکوور در پارک ونیر، نزدیک پل بورارد قرار داشته و همه چیز در مورد تاریخ این کلان شهر برای توریست ها به نمایش گذاشته شده است. وقتی می گویم همه چیز یعنی از اولین جوامع سالیش مستقر در سواحل تا ژاپن تاون، هیپی های کیتسیلانو و حتی توسعه شهری امروزه! باقی موزه ها و مراکز هنری ارزشمند هم تنها چند قدم از موزه ونکوور فاصله دارند؛ از جمله مرکز فضایی HR مک میلان و سیاره نمای موجود در آن، موزه کنار آب ماریتایم که در آن بهترین ویو های خلیج انگلیسی و کوهستان های سواحل شمالی پیداست. اگر در شهر هستید می توانید یکی از آکوا باس های فالس کریک به پارک وانیر را سوار شده و در ایستگاه خلیج ماریتایم پیاده شوید تا خیلی راحت به موزه دسترسی داشته باشید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو