بررسی مراحل و جزئیات تمدید ویزای دانشجویی کانادا

بررسی مراحل و جزئیات تمدید ویزای دانشجویی کانادا


منبع: روزیاتو

29

1401/8/8

17:32


بررسی مراحل و جزئیات تمدید ویزای دانشجویی کانادا

۲ دقیقه پیش

بررسی مراحل و جزئیات تمدید ویزای دانشجویی کانادا

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

ویزای دانشجویی کانادا ویزایی موقت است که مدت زمان آن وابسته به نوع برنامۀ تحصیلی و مدت زمان این دوره متفاوت خواهد بود. بنابراین هنگامی که ویزا در حال انقضا است، ولی هنوز دورۀ تحصیلی به پایان نرسیده، یا به قصد ادامه تحصیل می‌خواهید در کانادا بمانید، باید برای تمدید ویزای دانشجویی کانادا اقدام کنید. اما دقیقا چه‌زمانی برای این کار مناسب است؟ شرایط و مدارک لازم برای تمدید ویزای دانشجویی چیست و چگونه باید مراحل این کار را اجرا کرد؟

چه زمانی باید برای تمدید ویزای دانشجویی کانادا اقدام کرد؟

اگر ویزای شما در حال انقضا باشد حتما با این سوال مهم روبه‌رو هستید؛ چه‌طور ویزای دانشجویی کانادا را تمدید کنیم؟ زیرا تا زمانی که مجوز تحصیلی جدید صادر نشده باشد، نمی‌توانید به تحصیل ادامه دهید.

بنابر گفتۀ سایت اداره مهاجرت کانادا نهایتا ۳۰ روز پیش از انقضای مجوز تحصیلی باید برای تمدید ویزا درخواست بفرستید. زمان پردازش معمولا ۴۱ روز طول می‌کشد، درنتیجه بهتر است زودتر دست‌به‌کار شوید.

یکی دیگر از دلایل تاکید که بر لزوم اقدام زودهنگام برای تمدید ویزا مسئلۀ تمدید شمارۀ بیمه اجتماعی (SIN) است. برای تمدید بیمه نیاز به مجوز تحصیلی معتبر دارید. اگر دیر بجنبید ممکن است در این خصوص با مشکل روبه‌رو شوید.

آزمودن آن‌چه سایرین پیش از شما آزموده‌اند کار عاقلانه‌ای به نظر نمی‌رسد. بنابراین بهترین روش این است که از تجربیات متخصصان خبرۀ مهاجرت کمک بگیرید. وبسایت مهاجرتی کن اپلای اطلاعات خوبی در زمینۀ مهاجرت به کانادا دارد. بنابراین گرفتن پذیرش قطعی دانشگاه‌های کانادا حتما محتوای دقیق و جامع این سایت را بخوانید و با کارشناسان حرفه‌ای در ایران و کانادا مشورت کنید.

چه افرادی باید ویزای دانشجویی خود را تمدید کنند؟

هنگام صدور ویزا مدت زمان معمول برای تحصیل در برنامۀ تحصیلی انتخابی شما در نظر گرفته می‌شود. اما ممکن است شرایط متفاوتی رخ دهد. بنابراین افراد در حالت‌های مختلف نیاز به تمدید ویزای دانشجویی پیدا می‌کنند.

چنان‌چه دوره تحصیل‌تان کوتاه‌تر از انتظار باشد و این دوره زودتر به پایان برسد، اعتبار مجوز تحصیلی‌تان هم تمام می‌شود. پس از آن ۹۰ روز فرصت دارید تا خاک این کشور را ترک کنید؛ یا با تمدید ویزای تحصیلی به قصد ادامۀ تحصیل در مقطع بالاتر یا کسب تجربۀ شغلی، این اجازه را بگیرید که همچنان در کانادا بمانید.

در حالتی که دوره تحصیل‌تان طولانی‌تر از انتظار شد هم لازم است، ویزای خود را تمدید کنید. در غیر این صورت اجازۀ تحصیل در دانشگاه خود را نخواهید داشت.

لیست مدارک لازم برای تمدید ویزای تحصیلی کانادا

  • نامۀ اشتغال به تحصیل از سوی موسسه آموزشی خود
  • مدارک اثبات تمکن مالی
  • عکس بیومتریک
  • تصویر سند ازدواج (برای دانشجویان متاهل)
  • پاسپورت معتبر

بدون پاسپورت معتبر تمدید مجوز تحصیلی کانادا ممکن نیست. زیرا باید شمارۀ پاسپورت، تاریخ صدور و تاریخ انقضای آن را در فرم‌ها بنویسید. بنابراین اگر اعتبار پاسپورت‌تان به پایان رسیده است؛ ابتدا از طریق سفارت یا کنسولگری محلی آن را تمدید کنید.

مراحل تمدید ویزای تحصیلی کانادا

معمولا فرایند درخواست تمدید ویزای کانادا به‌صورت آنلاین است. تنها در صورت داشتن ناتوانی‌ یا مشکلی که ارسال درخواست آنلاین را غیر ممکن کند می‌توانید درخواست کتبی بفرستید. مزیت تمدید آنلاین ویزای تحصیلی کانادا سرعت آن است. همچنین پیگیری روند کار به‌طور مستقیم و آنلاین از طریق حساب کاربری شما انجام می‌شود.

بررسی مراحل و جزئیات تمدید ویزای دانشجویی کانادا

مرحله اول

همۀ مدارک و شرایط لازم را آماده و فرم‌های مربوطه را دانلود کنید. به‌علاوه برای این کار دوربین قوی یا اسکنر برای تهیۀ نسخۀ الکترونیکی از اسناد و مدارک‌تان و کارت اعتباری معتبر برای واریز هزینه نیاز دارید.

مرحله دوم

راهنمای ثبت درخواست تمدید ویزای تحصیلی را با دقت مطالعه کنید.

مرحله سوم

قبل از تکمیل و ارسال فرم درخواست باید به چند پرسش پاسخ دهید. مانند درخواست اولیه برای ویزا باید جزئیات شخصی خود را بنویسید. اطلاعاتی مانند شماره پاسپورت و تاریخ انقضای آن، وضعیت تاهل و محل اقامت و وضعیت اقامت همسر و… را وارد کنید. همچنین دربارۀ شرایط جسمی و روحی خود و همراهان‌تان، هزینه‌های زندگی در کانادا، حامی مالی‌تان و اینکه هزینه‌ها از چه طریق تامین می‌شود توضیحاتی بدهید.

مرحله چهارم

در این بخش از مراحل تمدید ویزای دانشجویی کانادا باید بابت فرایند پردازش درخواست تمدید مجوز تحصیلی شما و همراه‌تان هزینه‌ای بپردازید. این هزینه برای یک نفر ۱۵۰ دلار کانادا است.

مرحله پنجم

برای تمدید ویزای تحصیلی کانادا به صورت آنلاین باید در سایت اداره مهاجرت کانادا حساب کاربری داشت. ارسال درخواست، پرداخت هزینه‌ها و پیگیری وضعیت ویزا و اقامت موقت شما از طریق این حساب کاربری صورت می‌گیرد.

بعد از تمدید ویزای تحصیلی کانادا چه باید کرد؟

تا اینجا تمام مراحل تمدید ویزای کانادا برای دانشجویان را پشت سر گذاشته‌اید. اکنون لازم است مدارک مهاجرتی و بیمۀ خود را به‌روزرسانی کنید. پس از تمدید طرح خدمات درمانی و پزشکی (MSP)، تمدید شماره بیمه (SIN) و افزودن تاریخ اعتبار جدید ویزای تحصیلی‌تان به وبسایت‌های Reminder System و Student Service Center کار به پایان می‌رسد.

تمدید ویزا در کانادا تنها تغییر تاریخ انقضای مجوز تحصیلی نیست؛ بلکه شامل انتقال ویزای دانشجویی به نوع دیگری از ویزا هم می‌شود. مثلا اگر بخواهید ویزای تحصیلی را به ویزای فارغ التحصیلی یا مجوز کار تبدیل کنید هم همین مراحل را پیش می‌گیرید. پس از پایان تحصیلات ، درصورتی‌که شرایط لازم را داشته باشید، می‌توانید برای تبدیل وضعیت به اداره مهاجرت و پناهندگی کانادا درخواست بفرستید.

برنامه اجازه کار پس از فارغ التحصیلی به‌عنوان PGWPP شناخته می‌شود. در این برنامه دانشجویان بین المللی موسسات واجد شرایط کانادا اجازه دارند، برای کسب تجربه‌های کاری ارزشمند در این کشور، مجوز کار آزاد بگیرند. این دوره که حداکثر سه سال پس از پایان تحصیل اعتبار دارد، یکی از راه‌های تمدید ویزا دانشجویی کانادا است. مسیر اخذ اقامت دائم کانادا برای فارغ التحصیلان بین المللی دانشگاه‌های کانادا هم از همین راه می‌گذرد.

تحصیل در کانادا چه مزایایی دارد؟

گرچه هر دانشجو دلایلی برای علاقمندی به تحصیل در دانشگاه‌های کانادا دارد؛ اما معمولا مجموعه‌ای از امتیازها و مزایا مشوق‌های جدی هستند. برتری علمی دانشگاه‌ یا کالج‌های کانادایی، ارائه مدارک معتبر بین المللی، فرصت‌های خوب تحقیقاتی، بورس‌های تحصیلی و هزینه تحصیل مقرون‌به‌صرفه در کنار تنوع فرهنگی و ویژگی‌های خاص طبیعی برخی از امتیازهای کانادا هستند.

علاوه‌براین نقش سیاست‌های مهاجرتی خوب برای دانشجویان بین المللی و امکان تغییر ویزای تحصیلی به ویزای فارغ التحصیلی هم بسیار پررنگ است.

بررسی مراحل و جزئیات تمدید ویزای دانشجویی کانادا

شرایط کار دانشجویی در کانادا

با ویزای تحصیلی معتبر می‌توانید همزمان با تحصیل در کانادا به‌صورت پاره‌وقت (هفته‌ای ۲۰ ساعت) کار کنید. البته باید SIN Number  را دریافت کرده باشید. منظور کدی ۹ رقمی و شبیه به کد شناسایی است که با آن می‌توانید درخواست اجازه کار بدهید.

تا زمانی که ویزای تحصیلی شما منسوخ نشود، همراه یا همسر شما هم با اخذ ویزای کاری می‌تواند بدون هیچ محدودیتی کار تمام‌وقت داشته باشد. البته برای دانش‌آموزان دوره دبیرستان یا دانشجویانی که ملزم به گذراندن دوره‌های پیش نیاز، دوره زبان و… هستند؛ امکان کار به صورت پاره‌وقت و تمام‌وقت وجود ندارد.

کن اپلای مشاوری مطمئن برای مهاجرت به کانادا

آخرین نکته مربوط به سفرهای خارج از کانادا است. چنان‌چه زمان زیادی از مهلت اعتبار ویزای تحصیلی شما باقی نمانده و قصد سفر دارید، مطمئن شوید سند مسافرتی معتبر همراه داشته باشید.

در این مطلب تلاش کردیم به مهم‌ترین نکات تمدید ویزای دانشجویی کانادا اشاره کنیم. اگر سوال و ابهامی دارید یا در هر مرحله از فرایند مهاجرت به مشکلی برخورده‌اید، همین حالا سری به کن اپلای بزنید. با پر کردن فرم درخواست مشاوره رایگان می‌توانید جواب سوال‌های‌تان را در کوتاه‌ترین زمان بگیرید.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

لغو پاسخ

ورود

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو