پزشکیان: چرا دانشجویان به اینجا رسیده‌اند؟

منبع: برترین ها

14

1401/8/8

19:00


مسعود پزشکیان درباره جلسه هیات نظارت بر رفتار نمایندگان که برای بررسی شکایت نیروی انتظامی از چهار نماینده مجلس به دلیل سخنان و موضع گیری آنها در ماجرای مرگ مهسا امینی برگزار شد گفت: نیروی انتظامی در این جلسه گفت ما از نمایندگان گلایه داریم و قصدمان شکایت نبوده است. در حال حاضر مشکل نوع نگاه هایی است که در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان وجود دارد.

عصر ایران: مسعود پزشکیان درباره جلسه هیات نظارت بر رفتار نمایندگان که برای بررسی شکایت نیروی انتظامی از چهار نماینده مجلس به دلیل سخنان و موضع گیری آنها در ماجرای مرگ مهسا امینی برگزار شد گفت: نیروی انتظامی در این جلسه گفت ما از نمایندگان گلایه داریم و قصدمان شکایت نبوده است. در حال حاضر مشکل نوع نگاه هایی است که در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان وجود دارد.

نماینده مجلس ادامه داد: برخی نگاه ها در مجلس این است که ما آتش بیار معرکه بودیم. در واقع در حال حاضر که نیروی انتظامی اینگونه می گوید؛ برخی اعضا هیات نظارت کوتاه نمی آیند. باید مارادونا را ول کرد و غضنفر‌ را چسبید.

پزشکیان: چرا دانشجویان به اینجا رسیده‌اند؟

نماینده مردم تبریز در مجلس اظهار کرد: ما به جای اینکه بپذیریم که درنوع سیاست گذاری و رفتارمان اشکالاتی وجود داشته است و مدیریت خودمان را نقد کنیم دیگران را مقصر می کنیم. می شد کاری کرد که این اتفاقات نیفتد. حالا که این اتفاقات افتاده نیز می گوییم تقصیر آنهاست. آیا خود مدیران، قانونگذاران، مسئولان و مجریان تقصیری ندارند و همه تقصیرها برای طرف مقابل است؟ چرا ما نباید بنشینیم و بپذیریم که یک سری اشکالاتی داشتیم و آنها را اصلاح کنیم؟ ضمن اینکه آنها را نقد می کنیم خودمان را نیز نقد کنیم که چه کاری کردیم که این وضعیت به وجود آمده است.

وی تاکید کرد: من به عنوان یک نماینده آن چیزی را که می فهمم و می‌بینم ‌و گلایه مردم است طرح می کنم و چیزی که آنجا گفتم و اینجا هم‌ تاکید می کنم این است که شفاف کردن بهترین راه برای حل مشکلات بوده است. با شفافیت جامعه روشن می شود و از التهاب خارج می شود. عدم شفافیت باعث تشنج می شود. شفافیت شکل بگیرد کار من و هرکسی که این وضعیت را ایجاد کرده رو می شود و وظیفه حاکمیت شفاف سازی است.

پزشکیان تاکید کرد: از ابتدای این اتفاقات نیز تاکید کردم ما اشتباهاتی داشتیم و باید بپذیریم اشتباه داشتیم و آنها را شفاف کنیم‌. اینکه از این وضعیت عده ای سواستفاده می کنند و جامعه را تحریک می کنند که براندازی کنند بدتر از آن یکی است. ما نباید بپذیریم که جامعه را به سمت هرج و مرج ببریم اما نباید کاری کنیم که بهانه دست آنها بیفتد که این هرج مرج را هر روز دامن بزنند. نوع مدیریت ما و نوع رفتار ما این افراد را تحریک می کند. به جای اینکه عملکرد خودمان را شفاف کنیم می گوییم معترضان همه شان اجنبی هستند.

وی خاطر نشان کرد: قطعا باید اصلاحاتی در جامعه انجام شود و این اصلاحات در همه قسمت ها باید اتفاق بیفتد. هر کسر دو روزش برابر باشد زیان کار است. هر کدام از این واحدها از روحانیت، مجلس، دولت، قوه قضاییه، معلم و دانشگاه می توانند به گونه ای دیگرکار کنند که شاهد وضعیت فعلی نباشیم. مگر در دانشگاه دانشجو دیوانه است که به اینجا رسیده است؟ دانشجوها هم بچه خود ما هستند. چرا دانشجویان ما به اینجا رسیده اند؟ ما باید بشینیم فکر کنیم که ببینیم چکار کردیم که جامعه اینگونه شده است. می گویند نباید بد گفت خوب چرا به اینجا رسیده که بد شده اند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو