0 تا 100 ویزای تحصیلی مجارستان با راهنمای مجارستان

منبع: گهر

16

1401/8/8

19:35


یکی از روش‌های مهاجرت به مجارستان و همچنین کسب اقامت اروپا که متقاضیان زیادی نسبت به دیگر روش‌ها دارد، مهاجرت از طریق گرفتن ویزای تحصیلی است. لازم به ذکر است تحصیل در مجارستان و دریافت ویزای تحصیلی مجارستان به معنی اخذ اقامت دائم یا مهاجرت دائمی به این کشور نخواهد بود.

در طی سالهای اخیر متقاضیان زیادی قصد تحصیل در دانشگاه‌ های مجارستان را کرده‌اند. هم اکنون بیش از ۲۰ هزار دانشجو از ۱۰۰ کشور مختلف جهان، در دانشگاه‌های این کشور مشغول به تحصیل هستند. قرار گرفتن در قلب اروپا، کیفیت بالای دانشگاه‌های مجارستان و‌ هزینه‌های پایین زندگی، این کشور را به مقصد مورد علاقه‌ی بسیاری از دانشجویان بین المللی تبدیل کرده است.

مدارک علمی دانشگاه‌های مجارستان در اقصی نقاط جهان و‌ همچنین سازمان بهداشت جهانی مورد تأیید بوده و فارغ التحصیلان می‌توانند مدارک خود را در همه‌ی کشور‌های اروپایی و‌ بسیاری دیگر از کشور‌های دنیا از جمله ایران ارائه دهند. در واقع برای بسیاری، تحصیل در مجارستان یک فرصت عالی و پُلی برای رسیدن به سایر کشورهای اروپایی است.

0 تا 100 ویزای تحصیلی مجارستان با راهنمای مجارستان, جدید ۱۴۰۱ -❤️ گهر

ویزای تحصیلی مجارستان

یکی از روش‌های مهاجرت به مجارستان و همچنین کسب اقامت اروپا که متقاضیان زیادی نسبت به دیگر روش‌ها دارد، مهاجرت از طریق گرفتن ویزای تحصیلی است. لازم به ذکر است تحصیل در مجارستان و دریافت ویزای تحصیلی مجارستان به معنی اخذ اقامت دائم یا مهاجرت دائمی به این کشور نخواهد بود. از جمله مزایای این روش مهاجرت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • – هزینه پایین تحصیل در مجارستان
  • – هزینه‌های مقرون به صرفه زندگی
  • – اعتبار و کیفیت بالای دانشگاه‌های مجارستان در بین کشورهای اروپایی
  • – امکان تحصیل به زبان انگلیسی در همه رشته ها
  • – عدم نیاز به مدرک زبان جهت پذیرش ( در دانشگاه‌ها و کالج‌ها )
  • – امکان کار و گرفتن اقامت پس از تحصیل
  • – عدم محدودیت سنی
  • – قرار داشتن در اتحادیه اروپا و منطقه شینگن
  • – امکان گرفتن انتقالی به دیگر کشورهای اروپا

هزینه‌های تحصیل در مجارستان

هزینه تحصیل در مجارستان در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی بسیار مقرون به صرفه است. هزینه تحصیل بسته به دانشگاه و رشته تحصیلی و مقطع آن متفاوت است به طور مثال، تحصیل در رشته‌هایی مانند مدیریت بازرگانی، در هر ترم بین ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ یورو هزینه دارد؛ این مقدار در رشته‌های مهندسی بین ۱۶۰۰ تا ۲۵۰۰ یورو و در رشته‌هایی مانند پزشکی و دندانپزشکی به ۶۰۰۰ تا ۸۰۰۰ یورو نیز می‌رسد برای اطلاع از هزینه دقیق و به روز هر رشته، بهتر است به سایت دانشگاه مورد نظر خود سری بزنید.

خبر خوش برای دانشجویان بین المللی این است که هر سال بورسیه‌های تحصیلی به دانشجویان خارجی در برخی از رشته‌های تحصیلی تعلق می‌گیرد که در صورت داشتن شرایط، آنها می‌توانند درخواست بورسیه  داده و به صورت رایگان تحصیل کنند.

0 تا 100 ویزای تحصیلی مجارستان با راهنمای مجارستان, جدید ۱۴۰۱ -❤️ گهر

مراحل اخذ ویزای تحصیلی مجارستان

در قدم اول باید از یکی از دانشگاه‌ها یا کالج‌های مجارستان مانند کالج مک دنیل، دانشگاه سگد و دبرسن پذیرش بگیرید. برای این کار باید به وبسایت دانشگاه یا موسسه انتخابی خود در مجارستان مراجعه کرده و رشته مورد نظرتان را انتخاب کنید. لازم به ذکر است شما می‌توانید در یکی از شاخه‌های علوم پزشکی، علوم مهندسی، علوم تجارت، مدیریت و هنر در یکی از دانشگاه‌های مجارستان درخواست پذیرش بدهید. مدارکی که معمولا برای گرفتن پذیرش تحصیلی نیاز دارید عبارتند از:

  • – پاسپورت
  • – سه قطعه عکس
  • – ترجمه‌ی رسمی آخرین مدارک تحصیلی به همراه ریز نمرات
  • – سابقه و‌ رزومه‌ی تحصیلی به زبان انگلیسی
  • – انگیزه نامه و توصیه نامه (درخواست شده توسط بعضی از دانشگاه ها)

پس از فراهم کردن مدارک مورد نیاز باید فرم درخواست آنلاین را تکمیل کنید و منتظر دریافت دعوت‌نامه و پذیرش از سوی دانشگاه مربوطه بمانید. لازم به ذکر است که معمولا بخشی از شهریه را باید هنگام ثبت نام پرداخت کنید. پس از اینکه از دانشگاه مورد نظرتان پذیرش گرفتید، می‌توانید برای اخذ ویزای تحصیلی مجارستان به سفارت این کشور در ایران مراجعه کنید.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی مجارستان

با توجه به مقطع تحصیلی مورد نظر شما و همچنین دانشگاهی که برای پذیرش در آن اقدام کرده‌اید، مدارک شما ممکن است کمی متفاوت باشد اما در حالت کلی، آماده‌سازی مدارک زیر برای دریافت ویزای تحصیلی مجارستان الزامی است:

  • – مدارک تحصیلی متقاضی (این مدارک برای هر پایه تحصیلی متفاوت است و برای اطلاع دقیق از این مدارک، لازم است تا به سایت دانشگاه مورد نظر خود مراجعه نمایید)
  • – ارائه مدرک زبان (در برخی از رشته‌های دانشگاهی مانند رشته زبان، ارائه مدرک زبان ضروری نیست)
  • – مدارک شناسایی (اصل و کپی)
  • – پاسپورت معتبر
  • – عکس
  • – ارائه گواهی تمکن مالی ( این گواهی شامل گردش حساب ۳ تا ۶ ماهه و برای پرداخت هزینه‌های زندگی در مجارستان است)
  • – رسید پرداخت هزینه‌های سفارت (مبلغ ۶۰ یورو)

0 تا 100 ویزای تحصیلی مجارستان با راهنمای مجارستان, جدید ۱۴۰۱ -❤️ گهر

راهنمای مجارستان، همراه شما برای گرفتن ویزای تحصیلی مجارستان

در کنار همه مزایای تحصیل در مجارستان، فرآیند اخذ ویزای تحصیلی این کشور کاری زمان بر و همراه با برخی مشکلات است. برای مثال با توجه به محدودیت‌های موجود در کشور ما از جمله تحریم‌های بانکی، برای بسیاری از افراد حتی پرداخت هزینه‌های اولیه اخذ پذیرش از دانشگاه‌ها هم کاری بسیار سخت می‌باشد. همین طور  داشتن شناخت کامل از این کشور و دانشگاه‌های آن، برای انجام انتخابی درست بسیار ضروری است.

واضح است که وجود یک راهنما یا مشاور در این مسیر بسیار می‌تواند کمک کننده و موثر باشد و این فرآیند را تسهیل کند. موسسه راهنمای مجارستان RahnamayeMajarestan.com به عنوان بهترین مشاور،  با توجه به سابقه خوب و موفقی که در  بیش از ۵۰۰۰ پرونده موفق پذیرش تحصیلی برای تحصیل در مجارستان دارد،  در تمامی این مراحل می‌تواند در کنار شما باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو