با این کیک ساده و جذاب از مهمان هاتون پذیرایی کنید + طرز تهیه

49

1401/8/9

00:52


اگر قرار به برگزاری مهمانی دارید می توانید کیکی خوشمزه و آسان تهیه کنید و از مهمان هایتان پذیرایی کنید در این مطلب همراه با پرشین وی شوید تا آموزش کیک گردویی را به صورت ساده بیاموزید.

آموزش کیک گردویی

امروز می خواهیم طرز تهیه یک نوع شیرینی خیلی راحت که سریع هم درست می شود را به شما آموزش دهیم. در این شیرینی یا کیک از گردو و پودر قند استفاده شده است.

مواد اولیه:

آرد کیک یا آرد همه کاره ۱ فنجان گردوی خرد شده یک و نیم فنجان شکر ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری عصاره وانیل ۱ قاشق چایخوری کره ۱۱۵ گرم نمک مقدار خیلی کم پودر قند حدود ۱ فنجان

طرز تهیه کیک توپی گردو :

۱- فر را با حرارت ۳۰۰ درجه فارنهایت گرم کرده و یک ظرف مخصوص فر بزرگ را آماده کنید.

۲– آرد، گردو، نمک و شکر را در یک کاسه بزرگ مخلوط کنید. عصاره وانیل و کره را اضافه کرده و همه چیز را با دست هایتان ترکیب کنید. از خمیر توپ های کوچک درست کرده (به اندازه یک گردو) و آنها را با فاصله دو سانتیمتری از هم روی ظرف فر بچینید.

۳– کیک ها را برای ۳۵ دقیقه داخل فر قرار دهید. بعد از این زمان در حالی که هنوز گرم هستند (باید حرارتشان طوری باشد که بتوان به آن دست زد)، داخل پودر قند بغلتانید. بعد آنها را روی توری فلزی گذاشته تا به طور کامل خنک شوند. بعد از خنک شدن دوباره روی آنها پودر قند بپاشید.

با این کیک ساده و جذاب از مهمان هاتون پذیرایی کنید + طرز تهیه18

طرز تهیه کیک گردویی

درباره فواید گردو بیشتر بدانید

خواص مغز گردو و داشتن مغز قوی:

یکی دیگر از فواید گردو؛ تقویت مغز و حافظه فرد است. نکته ای جالب در این زمینه وجود دارد که شکل مغز گردو نیز تا حدودی شبیه به مغز انسان بوده و شاید از همین رو این محصول می تواند در تقویت مغز نیز بسیار مؤثر باشد.

با توجه به چربی های اشباع نشده و انواع ویتامین هایی که در مغز گردو وجود دارد، بیماری هایی همچون آلزایمر و یا التهابات مغزی، در فرد به وجود نخواهند آمد. سرشار از امگا سه بودن مغز گردو نیز شاهدی دیگر بر مفید بودن آن برای مغز خواهد بود.

پس برای تقویت مغز به عنوان یکی از مهم ترین خواص گردو، به شما پیشنهاد می کنیم که درهر روز چند دانه مغز گردو به خصوص از نوع تازه را میل نمایید.

خاصیت گردو و نابودی سرطان:

برای اشاره به دیگر خواص گردو؛ می توان به خاصیت ضد سرطانی آن اشاره کرد. لیپیدهای خون با استفاده از مقدار مناسبی گردو در روز، کاهش پیدا کرده و این امر مانع از ایجاد هر گونه سلول سرطانی در بدن خواهد شد.

مصرف گردو به خصوص در خانم ها بسیار سفارش شده است زیرا که احتمال بروز سرطان سینه در آن ها را نیز تا حد خیلی بالایی کاهش خواهد داد. وجود ویتامین E در مغز گردو نیز دلیلی دیگر برای ضد سرطانی بودن آن است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو