انواع فرم بینی برای عمل زیبایی و تناسب بینی با فرم چهره

انواع فرم بینی برای عمل زیبایی و تناسب بینی با فرم چهره


منبع: آرگا

44

1401/8/9

09:08


بینی هر فرد بر اساس کتب پزشکی مراجعه باید متناسب با چهره، فیزیک بدنی، وضعیت سنی و روحی وی مورد عمل زیبایی قرار گیرد. جهت آشنایی با انواع فرم بینی برای عمل زیبایی با این مطلب همراه ما باشید.

از سوالات متداول مراجعه کنندگان برای عمل بینی این است که چه فرمی برای چهره آن ها مناسب تر است و فرم بینی بعد از عمل به چه صورت خواهد شد؟ در این مطلب قصد داریم شما را با متداول ترین انواع فرم بینی برای عمل آشنا نماییم تا به پاسخ سوالات خود برسید.

آشنایی با متداول ترین انواع فرم بینی برای عمل زیبایی

ممکن است برای شما نیز جای سوال باشد که بینی تان چه فرمی دارد؟ هنگامی که فردی را ملاقات می نمایید، احتمالا بینی اولین قسمتی از چهره است که توجه شما را جلب می کند. فرم بینی تاثیر بسیاری بر اعتماد به نفس و احساس زیبایی ظاهری دارد. امروزه با انواع جراحی بینی، همه افراد می توانند بینی خود را به فرم دلخواه داشته باشند. جراحان با تراش، جابجایی یا پیوند استخوان و غضروف های بینی فرم دلخواه را برای مراجعه کنندگان ایجاد می کنند.

باید گفت از سوالات متداول مراجعه کنندگان برای عمل بینی این است که چه فرمی برای چهره آن ها مناسب تر است و فرم بینی بعد از عمل به چه صورت خواهد شد؟ همچنین چه نوع مدل هایی برای عمل بینی وجود دارد؟ در ادامه  این مطلب با متداول ترین انواع فرم بینی برای عمل زیبایی آشنا می شوید.

پیش از آن باید اشاره شود که بر اساس کتب پزشکی بینی هر مراجعه کننده، باید متناسب با چهره، فیزیک بدنی، وضعیت سنی و روحی او جراحی گردد. حتی گاهی هم باید به عقاید مذهبی فرد توجه شود. چرا که مثلا ظاهر بینی و تیپ شخصیتی یک دختر ۱۸ ساله با یک خانم ۴۰ ساله یقینا متفاوت است.

انواع مدل عمل بینی

در صورتی که شما نیز احساس می کنید فرم بینی راضی کننده ای ندارید و مایلید آن را تحت جراحی قرار دهید ، بهتر است ابتدا با انواع فرم های بینی که می توان برای اصلاح و عمل انتخاب کرد، آشنا شوید.

۱. عمل بینی طبیعی

در جراحی با فرم طبیعی تنها نقص های بینی مثل قوز یا افتادگی اصلاح می گردد. از این رو بینی فرم سربالا و قوسی پیدا نمی کند و حالت فانتری ایجاد نمی شود. معمولا آقایان تمایل دارند که عمل بینی به فرم طبیعی صورت گیرد. همچنین افرادی که نمی خواهند کسی از عمل بینی آن ها متوجه شود نیز این فرم بینی را انتخاب می کنند. بعد از انجام این عمل، لب بالای فرد با نوک بینی زاویه ۹۰ درجه ایجاد کرده و بینی در استانداردترین حالت خود خواهد بود.

باید اشاره کرد اگر قوس روی بینی مردانه ایجاد شود یا بیش از اندازه کوچک شود، جلوه ای مصنوعی خواهد داشت. فرم بینی طبیعی طوری است که انگار هیچ عمل زیبایی خاصی صورت نگرفته است. در ضمن در کتب پزشکی مطرح شده که موقع عمل بینی مردها به صورت طبیعی، جراح باید میزان قوس پشت بینی را در نظر بگیرد.

اما در کشور ما این موضوع مورد پذیرش نبوده و پشت بینی آقا و چه خانم باید حتما صاف باشد و گاه یک شیب خیلی ظریف هم ایجاد شود. اما قوسی که در بینی آقایان ایجاد می شود خیلی کمتر از خانم ها است.

۲. عمل بینی عروسکی یا فانتری

اگر به بینی هایی که در دهه های قبل دقت کنید متوجه می شوید که در بیشتر موارد به ویژه در بین خانم ها این فرم از انواع بینی برای عمل بسیار پر طرفدار بوده است. در این جراحی لب بالای فرد با نوک بینی زاویه زیادی داشته و بینی شدیدا سربالاست. قوس زیاد بینی نیز از نشانه های دیگر این فرم از بینی بوده که سبب غیر طبیعی شدن بیشتر آن می گردد.

معمولا با جراحی بینی به سبک فانتزی حفره های بینی خیلی بیشتر از سابق از  رو به رو قابل مشاهده می باشند و به طور کلی فرم جراحی فانتری ممکن است سبب مشکلات تنفسی و اختلال در سیستم بینی گردد. شایان ذکر است بینی فانتزی به اسامی بینی سرسره ای یا بینی خوکی نیز شناخته می شود.

البته این مدل بینی این روزها مورد پسند نیست. از نظر پزشکی مدل عروسکی عملکرد ضعیفی داشته زیرا فرآیند نفس کشیدن به علت دستکاری زیاد در ساختار بینی دشوار می گردد.

۳. عمل بینی نیمه فانتزی

در جراحی بینی نیمه فانتزی، لب بالایی و نوک بینی زاویه حدود ۱۰۰ درجه پیدا می کند. مدل های نیمه فانتزی ترکیبی از فرم طبیعی و فانتزی می باشند. به طوری که قوس بینی اندکی بیش از فرم طبیعی و مقداری کمتر از سبک فانتزی می باشد. این مدل در ایران بیشتر طرفدار دارد و حتی برخی آقایان و افراد کم و سن و سال نیز به انجام آن تمایل دارند.

در میان انواع فرم بینی برای عمل با انتخاب فرم بینی نیمه فانتزی هم مشکلات ظاهری بینی به فرم طبیعی اصلاح می شود و هم از غیر طبیعی شدن فرم بینی با عمل فانتزی پیشگیری می شود. این فرم بینی کمی قوس داشته و نوک آن به سمت بالا خواهد بود ولی آن قدر نیست که ظاهر را مصنوعی و عروسکی جلوه دهد.

دسته بندی انواع فرم های بینی

انواع فرم بینی در افراد مختلف برای عمل زیبایی به دسته بندی های متعددی تقسیم می شود. در ادامه به تقسیم بندی انواع فرم های طبیعی و مناسب عمل در جهان پرداخته می شود.

۱. بینی گوشتی

بینی گوشتی یکی از متداول ترین انواع بینی در جهان شناخته می شود. این نوع بینی با حجم بزرگ و برجسته قابل شناسایی می باشد و معمولا نوک آن سو به پایین است. از ویژگی های بینی گوشتی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • دارای غضروف های ضعیف و انعطاف پذیر می باشد.
  • در نوک بینی غضروف بزرگ و پهنی وجود دارد.
  • زیر پوست این نوع بینی حجم زیادی چربی و بافت همبند تجمع یافته است.
  • ضخامت پوست سبب دیده نشدن زاویه ها، شکست های استخوان شده و بینی فرم انحنا دارد.
  • پوست این نوع بینی ضخیم و چرب است.

بینی گوشتی نیز شامل انواع مختلفی می باشد از جمله:

بینی گوشتی پهن: این نوع بینی دارای پل بلند ولی پهن بوده و سوراخ های بزرگ و برجسته است. اغلب بینی پهن گوشتی در افراد با نژاد افریقایی و پوست تیره دیده می شود. بیشتر افراد با بینی پهن تمایل دارند که جراحی زیبایی انجام داده تا بینی آن ها باریک تر شود.

بینی گوشتی کوفته ای: این نوع بینی نوک گردی داشته که به طرف بیرون کشیده شده است. در این نوع بینی معمولا نوک بینی به شکل متورم و نامتناسب با بقیه اجزای صورت است. تجمع زیاد غدد چربی سبب ایجاد بینی کوفته ای و فرم گرد آن شده است.

قابل ذکر است افراد با فرم بینی گوشتی نباید جراحی به شیوه فانتزی یا نیمه فانتزی انجام دهند. بینی گوشتی وقتی زیباتر به نظر می رسد که ظاهر کشیده تری داشته باشد و زاویه لب بالایی با نوک بینی ۹۰ درجه باشد. در این شرایط پوست بینی نازک تر و فرم آن استخوانی تر دیده می شود. هنگامی که نوک بینی های گوشتی با لب پایینی زاویه بیشتر از ۹۰ درجه پیدا کند، بزرگتر به نظر می رسد.

۲. بینی استخوانی

بینی استخوانی معمولا با قوز یا انحنا کمی که در وسط آن وجود دارد، شناخته می گردد. در این نوع بینی تجمع چربی کم بوده از این رو فرم استخوان و غضروف ها به وضوح نمایان می شود. از مشخصات بینی استخوان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • غضروف کمی داشته و بافت چربی آن نیز کم است.
  • اکثر ساختار بینی از غضروف های محکم درست شده است.
  • پوست بینی نازک بوده از این رو فرم استخوان و غضروف به خوبی دیده می شود.
  • در حالت نرمال معمولا این بینی در قسمت پل دارای قوز هستند.
  • عمل جراحی این بینی نسبت به نوع گوشتی راحت تر بوده زیرا غضروف ها استحکام کافی داشته و به اضافه کردن غضروف توسط جراح نیاز نیست.

بینی استخوانی دارای انواع متعددی می باشد از جمله:

بینی آسیای شرقی: این فرم بینی حالت باریک، صاف و نوک کوتاه دارد. که فرورفتگی نداشته و بیشتر مردم کشورهای آسیای شرقی دارای این نوع فرم بینی می باشند. اکثر متقاضیان عمل بینی در این کشورها درخواست دارند تا بینی آن ها کمی پهن شده در حالی که افراد زیادی هم تمایل دارند بینی آن ها به فرم آسیای شرقی تبدیل شود.

بینی رومی: این نوع بینی یک پل برآمده داشته که سبب شده اندکی خمیده دیده شود. بینی رومی اندکی از صورت بیرون زده است. بیشتر مجسمه های روم باستان دارای بینی با این فرم هستند از این رو به این نوع بینی، بینی رومی اطلاق می شود. حدود ۹ درصد بینی افراد فرم رومی دارد.

بینی سربالا: این نوع بینی که با خصوصیات کوچک بودن، فرورفتگی کم در بخش پل و انحنا نوک بینی به طرف بالا شناخته می شود از محبوب ترین فرم های بینی در دنیا می باشد. حدود ۱۳ درصد افراد به طور طبیعی دارای بینی سربالا می باشند. افراد زیادی به ویژه دختران جوان متقاضی این فرم بینی هستند. بینی سربالا در عمل بینی فانتزی و نیمه فانتزی پر طرفدار است.

بینی باریک و تیز: تنها ۵ درصد بینی افراد فرم باریک و تیز دارد. این فرم بینی تا حدودی شبیه بینی سربالا است ولی نسبت به آن کمی گردتر بوده و شیب آن بیشتر است. در ضمن نوک آن تیز و بالاتر می باشد. سوراخ های بینی در این فرم از روبرو قابل مشاهده هستند.

بینی ناهموار: حدود ۹ درصد افراد دنیا دارای بینی ناهموار هستند. به طور معمول بیشترین درخواست برای جراحی بینی در این رده قرار می گیرد. این نوع فرم با خطوط ناهموار و غیر صاف همراه است و قوزدار می باشد. افراد با این نوع بینی معمولا برآمدگی های ظریفی در شیب بینی دارند. انجام عمل جراحی برداشتن قوز بینی برای این رده افراد نسبت به دیگر نوع بینی ها ساده تر می باشد.

بینی عقابی: در این فرم بینی انحنای چشمگیر بینی و قوز بزرگ آن مشهود است که به منقار عقاب و سایر پرندگان شکاری بی شباهت نیست. کمتر از ۵ درصد مردم جهان دارای این فرم بینی می باشند. بینی عقابی در ظاهر فرد به ویژه در نمای نیمرخ تاثیر بسیاری دارد.

بینی یونانی: به بینی یونانی بین صاف نیز اطلاق می شود. که هیچ انحنا یا برجستگی ندارد و کاملا صاف می باشد. این نوع بینی از نظر زیبایی شناختی استانداردترین فرم بینی است و افراد زیادی متقاضی جراحی بینی و تغییر فرم بینی به نوع یونانی می باشند. اسم این فرم بینی از مجسمه های یونان باستان برگرفته شده که بینی های با اندازه کاملا استاندارد به شکل صاف و مستقیم دارند. تنها سه درصد مردم دنیا دارای این فرم بینی هستند.

بینی ترکیبی: ممکن است بینی شما در هیچ یک از این دسته بندی ها قرار ندارد و ترکیبی از خصوصیات چند بینی را دارا باشد. این موضوع بیان می دارد هیچ دو بینی کاملا شبیه هم نبوده و قالبی برای فرم بینی نیست.

انواع فرم بینی بر اساس نژاد

مردم کشورها و مناطق مختلف دنیا همانطور که می دانید ویژگی های ظاهری متفاوتی داشته و در این میان فرم بینی نیز جزو خصوصیات ظاهری می باشد. آب و هوا، ژنتیک و جغرافیا نیز بر فرم بینی تاثیر گذار هستند. از این رو می توان فرم بینی را بر اساس نژاد نیز دسته بندی نمود:

نژاد آسیایی

بینی آسیایی ها کوتاه بوده و نوک گردی دارد. بینی چینی ها و کره ای ها رشد کامل نیافته و نسبت به صورت آن ها بسیار کوچک به نظر می رسد. در جراحی رینوپلاستی آسیایی جراح به نوک بینی غضروف اضافه می کند. این غضروف ها توسط تیغه میانی بینی و دنده ها از بدن فرد جدا و به بینی پیوند زده می شود.

نژاد خاورمیانه

در این فرم بینی نوک آن پهن است و در قسمت پل قوز دیده می شود همچنین در پوست و غضروف ضخامت وجود دارد. این نوع فرم بینی مربوط به نژاد ایرانی، ترکیه و کشورهای عربی می باشد.

نژاد افریقایی/ امریکایی

بینی این افراد دارای تیغه و حفره های بزرگ است. معمولا برآمدگی کمی در قسمت پل آن وجود دارد و طول بینی متناسب می باشد. پوست بینی بسیار ضخیم بوده و یکی از مهمترین علت های بزرگ دیده شدن بینی در این افراد به نظر می رسد.

سخن پایانی

شایان ذکر است در مدل های فانتزی و نیمه فانتزی قوس بینی، بیشتر بوده از این رو حفره های بینی اندکی باریک به نظر می رسد و از مقابل کاملا قابل مشاهده است. همچنین در مدل فانتزی احتمال مسدود شدن راه های تنفسی بسیار زیاد است. ضمنا در بین انواع فرم بینی برای عمل مدل های طبیعی برای مردها و افرادی که بینی گوشتی دارند، مناسب می باشد. و عمل بینی فانتزی و نیمه فانتزی برای خانم ها و افرادی که بینی استخوانی دارند، مناسب است.

در پایان از همراهی شما سپاسگزاریم و امیدواریم از مطلب ارائه شده نهایت استفاده را برده باشید. همچنین پیشنهاد می شود در صورت تمایل برای آشنایی با جراحی بینی گوشتی و جراحی بینی بسته روی لینک ها کلیک کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو