هشدار یک نماینده مجلس درباره قیمت دارو

منبع: سیمرغ

19

1401/8/9

09:22


هشدار یک نماینده مجلس درباره قیمت دارو

کارخانه‌ها برای افزایش قیمت دارو تولید نمی‌کنند


همایون سامح یه نجف‌آبادی بیان کرد: «بعضی شرکت‌های توزیع، دارو را در کارخانه‌ها نگه داشتند و حتی کارخانه‌هایی که مواد اولیه داشتند به‌خاطر اینکه تغییر قیمت ایجاد خواهد شد از تولید دست نگه‌داشتند و در نهایت باعث ایجاد معضل شده‌اند. کسانی هستند که جهت سو استفاده‌های مالی به مسئله کمبود دارو دامن می‌زنند. با وجود اینکه بودجه‌های ریالی برای واردات مواد اولیه زیاد داده شده است اما همچنان توانایی واردات نیست. متاسفانه آن ۹ درصد خدمات و تعرفه‌های گمرکی که به دارو تعلق گرفته و خود وزارتخانه هم پیشنهاد داد ولی مجلس قبول نکرد این مسئله را بغرنج‌ترکرد.»

او ادامه داد: «طرح دارویار با اطمینان از اینکه سازمان برنامه و بودجه تامین بودجه می‌کند بالاخره شروع شد، ولی متاسفانه الان با این مشکل مواجه‌ایم که داروها و شربت‌های آنتی‌بیوتیک کودکان که قبل از این به‌صورت فراوان در دسترس مردم بود الان دیگر موجود نیست و آنتی‌بیوتیک‌های دیگر منع فروش شده است.»

این نماینده در پایان گفت: ««هنگام بروز یک مشکل، مدیر مربوطه نمی‌تواند مسئولیت آن را نپذیرد تمام مسئولیت‌های این معضل به معاونت دارویی وزارت بهداشت و درمان بازمی‌گردد که تدابیر لازم را اندیشه نکرده است. قطعا مجلس شورای اسلامی این موضوع را از وزارت بهداشت و درمان پیگیری می‌کند.»



گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: khabaronline.ir


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو