موزه پانوراما ترکیه با مجموعه از نقاشی های ارزشمند

موزه پانوراما ترکیه با مجموعه از نقاشی های ارزشمند


منبع: آرگا

18

1401/8/9

10:08


موزه پارانوما یکی از زیباترین موزه های تاریخی در استانبول بوده که مهم ترین صحنه ها از جنگ عثمانی با امپراطوری بیزانس در آن نقاشی شده اند. این نقاشی ها پازل شکل بوده و در کنار یکدیگر قرار گرفته اند.

استانبول شهری تاریخی با جاذبه های متنوع تاریخی و طبیعی است. از مهم ترین جاذبه های این شهر می توان به موزه پانوراما ترکیه اشاره کرد. این موزه نقش مهمی در جذب گردشگر داشته است. شما در این موزه می توانید، مجموعه ای از کار دست نقاشان را مشاهده کنید.

بازدید از موزه پانوراما

آشنایی با موزه پانوراما ترکیه

امپراتوری بیزانس یکی از مهم ترین امپراطوری های ترکیه بوده و در زمان حمله عثمانی ها نیز حوادث مهمی در این امپراطوری رخ داده است همین موضوع موجب شده تا موزه ای راه اندازی شود و سرگذشت این جنگ و نبرد به تصویر کشیده شود.

جذابیت موزه پانوراما

صحنه های مهمی که از این نبرد طراحی شده است بخش مهمی از این تاریخ را حفظ کرده است. این موزه از دیدنی های استانبول محسوب می شود و جذابیت های گردشگری زیادی دارد. شما در سفر به شهر استانبول می توانید از جذابیت های این موزه نیز بیشتر بازدید کنید.

این موزه کار دست نقاشان مهمی بوده و هشت نقاش در سال ۲۰۰۵ برای جمع آوری این مجموعه تلاش کرده اند. این نقاشی ها با الهام از دیوارهای استانبول شکل گرفته و ده هزار تکه نقاشی در این مجموعه وجود دارد که به صورت تکه ای در کنار یکدیگر قرار داشته است.

موزه پانوراما

ایده ساخت موزه:

این موزه ارزشمند با ایده هاشیم وطن داش بنا شده و نقاشی های روی دیوار آن نیز یک کار بسیار تیمی است. نقاشی هایی که در این موزه مشاهده می کنید، همانند تکه های یک پازل در کنار یکدیگر چیده شده اند. فضای پارانومایی که در این بنا مشاهده می کنید، به علت گستردگی در جزئیات بوده و نیاز به فضای بیشتری داشته است. این موزه امروزه از بهترین موزه های ترکیه می باشد.

موزه پانوراما ترکیه

شگفتی های مجموعه پارانوما:

موزه پانوراما از ویژگی های شگفت انگیز دیگری نیز برخوردار می باشد. طراحی نقاشی های موجود در این مجموعه ۳ سال زمان بر بوده و بودجه زیادی برای راه اندازی آن وجود داشته است. بودجه در نظر گرفته شده برای این مجموعه ۵ میلیون دلار بود و در سال ۲۰۰۸ نیز ساخت این بنا تمام شده است. در یک نگاه می توانی این بنا را بررسی کنید.

برای بازدید از بخش های مختلف این موزه باید به زیرزمین نیز سری بزنید. در این مکان دیواره های نقاشی شده را مشاهده می کنید. صداهای عجیب و غریبی که گاهی به گوش می رسید، صدای رژه های نظامی بوده و جلب توجه می کند. در برخی از این نقاشی ها می توانید، سلطان مهمت ۲۱ ساله را که سوار بر اسب بوده مشاهده کنید.

دیدنی های موزه پانوراما

برای پی بردن به رمز و رازهای این مجموعه باید به جزئیات توجه بیشتری داشته باشید. برای بازدید از این مجموعه باید با گوش باز بیشتر توجه کنید. صدای شیون، شلیک و فریاد فضای این موزه را مهیج تر کرده است. این موزه از نگاه کاربران نیز جذابیت های ویژه ای دارد. از دیگر موزه های مهم این شهر می توان به موزه باستان شناسی استانبول اشاره نمود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو