واکنش صدا و سیما به گزارش جنجالی سی‌ان‌ان از نحوه مرگ نیکا شاکرمی + ویدئو

واکنش صدا و سیما به گزارش جنجالی سی‌ان‌ان از نحوه مرگ نیکا شاکرمی + ویدئو


منبع: روزیاتو

57

1401/8/9

10:08


واکنش صدا و سیما به گزارش جنجالی سی‌ان‌ان از نحوه مرگ نیکا شاکرمی + ویدئو

۲ دقیقه پیش

واکنش صدا و سیما به گزارش جنجالی سی‌ان‌ان از نحوه مرگ نیکا شاکرمی + ویدئو

پس از انتشار گزارش ویژه ی شبکه ی خبری سی‌اِن‌اِن از نحوه ی مرگ نیکا شاکرمی، صدا و سیما در گزارشی جدید به آن واکنش نشان داد.

سی‌اِن‌اِن چند روز قبل در گزارشی ویژه با انتشار فیلم هایی از اعتراضات اخیر کشور مدعی شد نیکا شاکرمی در روز مرگش در اعتراضات حضور داشته و توسط مأموران دستگیر شده بود. این شبکه خبری همچنین در گزارش خود صحت تصاویر دوربین مداربسته ی منتشر شده از ورود نیکا شاکرمی به ساختمان محل مرگش را زیر سؤال برد.

خبرگزاری تسنیم نیز در واکنش به گزارش سی‌اِن‌اِن نوشته است:

۳۰ شهریورماه پیدا شدن پیکر دختری در حیاط‌خلوت یک خانه در خیابان لبافی‌نژاد به پلیس گزارش داده شد که بر اثر سقوط از پشت‌بام خانه مجاور به حیاط‌خلوت خانه مورد نظر، فوت کرده بود و کوله‌پشتی و گوشی موبایل متوفی، روی سکوی پشت‌بام خانه چهارطبقه مجاور قرار داشت.

نام این دختر جوان نیکا شاکرمی ۱۶ ساله اهل خرم آباد لرستان بود که با مادر و خاله‌اش در تهران زندگی و کار می‌کرده است و همزمانی فوت وی با اغتشاشات موجب شد تا مرگ او نیز در راستای پروژه کشته سازی مورد سوءاستفاده رسانه‌های بیگانه قرار بگیرد و با تحریک احساسات خانواده‌اش، تنور آشوب‌ها را داغ نگه دارند.

به تازگی شبکه CNN در گزارشی با انتشار دو فیلم ادعایی از حضور نیکا شاکرمی در تجمعات مدعی بازداشت وی در همان روز شده است.

گزارش این شبکه اگرچه چیز جدیدی نداشت اما حاوی گاف‌ها و دروغ‌هایی بود که مجدداً پروژه کشته‌سازی و تلاش برای تبدیل فوت وی به کشته شدن از سوی ماموران را برملا می‌کند.

CNN درباره حضور نیکا شاکرمی در تجمع بلوار کشاورز فیلم‌هایی نشان می‌دهد اما نکته اینجاست که حضور وی چیز جدیدی نیست و پیشتر نیز خاله و هم مادر نیکا این موضوع را در مصاحبه گفته بودند.

در تصاویر ادعایی این شبکه نیز فقط نیکا در صحنه تجمع دیده می‌شود و اثری از دستگیری او نیست اما این گزارش مدعی محاصره وی در بلوار و بازداشت او می‌شود اما اینجا دو نکته قابل توجه است؛ مادر وی از قول دوستان نیکا پیشتر گفته بود که وی فرار کرده است و برای اینکه دستگیری او را هم اثبات کند مدعی تعقیب وی از سوی ماموران می‌شود.

با توجه به فیلمی هم که از ورود وی به ساختمان موجود است قطعی است که وی از صحنه فرار کرده بود و براساس همین فیلم و آرامش او بحث تعقیب در کار نیست. حتی اگر این فیلم هم کنار بگذاریم براساس گفته‌های مادر نیکا او تا ساعت ۱۱ و نیم شب آزاد بوده است که بر همین اساس گاف دیگر CNN معلوم می‌شود.

این شبکه می‌گوید نیکا در ساعت ۲۰:۳۷ دقیقه دستگیر و بازداشت و گوشی‌اش از دسترس خارج شده؛ در این صورت ماجرای تماس او با دوستانش چیست که خاله‌ و مادرش در مصاحبه‌ها به آن استناد می‌کنند؟ مادر نیکا در ویدئویی که درباره فوت دخترش منتشر کرده می‌گوید بین ساعت ۱۱:۳۰ الی ۱۱:۴۰ شب با وی تماس گرفته است و مادر دوست وی نیز دائم با وی در تماس بوده است.

همچنین مادر نیکا شاکرمی شب قبل از حادثه از طریق پیامک‌های متعددی از وضعیت او اظهار نگرانی می‌کند و خواستار برگشت وی به خانه می‌شود اما با وجود چندین پیام ارسالی از طرف مادر وی از ساعت ۲۱:۲۶ تا ۲۳:۰۵ شب بیست و نهم شهریور و بی پاسخ گذاشتن آن‌ها از طرف نیکا، سرانجام در ساعت ۰۴:۵۷:۴۸ بامداد سی‌ام شهریور تنها در یک پیام خطاب به مادر می‌نویسد: تقصیر هیچکس نبود!

شبکه CNN برخلاف مشی حرفه‌ای در کار خبررسانی تلاش کرده تا گزارشی دروغین درباره نیکا شاکرمی را پخش کند اما در همین گزارش نیز زحمت تطبیق گفته‌ها و صحبت‌های قبلی خانواده وی را نکشیده و با چند دروغ آشکار مدعی دستگیری و کشته شدن او شده است.

ماجرای مرگ نیکا شاکرمی یکی از بحث برانگیزترین اتفاقات مرتبط با اعتراضات اخیر کشور است و علیرغم گذشت نزدیک به یک ماه از آن، هنوز شایعات و ابهامات بسیاری درباره ی آن وجود دارد. در حالی که مادر نیکا شاکرمی و بخشی از افکار عمومی بر این باورند که نیکا شاکرمی در جریان اعتراضات کشته شده است، نیروی انتظامی و قوه قضاییه با انتشار ویدئوها و شواهد مختلفی مدعی هستند که مرگ نیکا شاکرمی هیچ ارتباطی با اعتراضات نداشته و خودکشی بوده است.

خبرگزاری مهر در مطلبی که اخیراً منتشر کرد با ارائه ی شواهد و اسنادی و همچنین آخرین پیام هایی که ظاهراً بین نیکا و مادرش رد و بدل شده بود مدعی شد که نیکا شاکرمی خودکشی کرده و اطلاعات گوشی او نشان می دهد به دنبال خریدن قرص مرگبار برنج بوده است.

متن کامل این گزارش را می توانید از اینجا بخوانید: روایت تازه از خودکشی نیکا شاکرمی؛ آخرین پیام او برای مادرش و انتشار عکس جدیدی از وی

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

لغو پاسخ

ورود

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو