رشد موهای زائد یکی از بدترین اتفاقاتی می باشد که همه ی مردم در زمان رسیدن به بلوغ آن را تجربه می کنند. تا به امروز بهترین روشی که برای از بین بردن موهای زائد شناخته شده است لیزر می باشد. آیا می‌دانید زمان شارژ لیزر موهای زائد پس از چند جلسه شروع می شود؟

اما کلینیکی که شما در آن اقدام به لیزر می کنید تاثیر بسیار زیادی در نتیجه دهی مثبت و رضایت شما خواهد داشت. در کلینیک زیبایی گلدن رویال بعنوان بهترین مرکز لیزر مو های زائد در تهران همواره استفاده از دستگاه های بروز و استاندارد با حضور پزشک متخصص، دستگاه متناسب با هر فرد انتخاب شده و با توجه به تنظیماتی که صورت می گیرد شما می توانید بهترین نتیجه را از رفع موهای زائد خود دریافت کنید

بعد از چند جلسه لیزر موهای زائد می توانید تا آخر عمراز پوست بدون مو لذت ببرید. تا انتهای این مطلب همراه ما باشید ما به سوالات شما پاسخ خواهیم داد.

زمان شارژ لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد چگونه است؟

موهای زائد نه تنها حس ناخوشایندی به آدم می بخشد بلکه ظاهر بدن را هم تحت تاثیر قرار می دهند. رشد موهای زائد در نواحی مختلف بدن مانند زیر بغل موجب ایجاد بوهای نامطبوع در زمان عرق کردن می شود.

اصلاح با تیغ و یا ژیلت و اپیلاسیون موهای زائد موجب بروز مشکلاتی از قبیل زخم شدن و خارش و در برخی پوست ها موجب تیره شدن پوست می شود. اپیلاسیون موهای زائد هم کاری زمانبر بوده و نتیجه ی آن ماندگار نمی باشد. و گاها باعث برگشت مو به داخل پوست می شود.

در چندین دهه ی گذشته، لیزر موهای زائد با سرعت بسیار زیادی در میان مردم رواج پیدا کرده است. افراد زیادی هستند که برای از بین بردن موهای زائد خود اقدام به استفاده از دستگاه های لیزر می نمایند.

استفاده از این روش سریع و زود بازده نبوده و برای این که تمامی موهای زائد در یک ناحیه از بین روند، نیاز به زمان زیادی است.

لیزر مو ملانین را مورد هدف قرار می دهد و فولیکول مو را تخریب می کند. با تخریب شدن سلول های بنیادی فولیکول مو، کاهش قابل توجهی را در رشد مو مشاهده خواهید کرد.

تعداد جلسات لازم برای لیزر موهای زائد

از آن جایی که لیزر موهای زائد در یک جلسه موجب از بین رفتن موها نمی شود، باید پروسه ی انجام این کار طی چند جلسه صورت بپذیرد. در این صورت است که تمامی فولیکول های موهای زائد می توانند تحت تاثیر اشعه های لیزر قرار بگیرند و برای همیشه غیر فعال شوند.

البته تعداد جلسات مورد نیاز برای هر فرد متفاوت می باشد. تعداد جلسات با توجه به اندازه ی ناحیه و نوع موهای بدن هر فرد به صورت دقیق محاسبه می شوند.

به دلیل این که در هر جلسه از لیزر موهای زائد، گروه جدیدی از فولیکول های مو تحت تاثیر قرار می گیرند، تعداد جلسات لیزر موهای زائد باید در فاصله ی زمانی 10 هفته از همدیگر قرار بگیرند.

به این صورت که بعد از هر جلسه لیزر موهای زائد، تنها قسمتی از موهای بدن هر فرد برای همیشه از بین می روند. با از بین رفتن موهای زائد، پوست نرم تر و لطیف تر از قبل می شود. از آن جایی که چرخه ی رشد مو دارای سه مرحله می باشد، لیزر موهای زائد تنها موجب تخریب موهایی می شود که در فاز رشد فعال قرار دارند.

تعداد جلسات لازم برای لیزر موهای زائد

دوره شارژ لیزر موهای زائد بعد از چند جلسه صورت می گیرد

دوره ی شارژ لیزر موهای زائد به نوع مو و پوست مراجعه کننده بستگی دارد. در صورتی که می خواهید به بهترین نتیجه دست پیدا کنید، می توانید جلسات لیزر را تا اتمام دوره ادامه دهید.

پزشک معالج فاصله ی زمانی بین جلسات و دوره های شارژ لیزر موهای زائد را با در نظر گرفتن موارد زیر تعیین می کند:

  • نوع و رنگ پوست
  • ضخامت مو
  • ناحیه ی درمان
  • میزان رشد
  • کیفیت موهای آن ناحیه
  • ژنتیک بدن

مراجعه کننده ها قبل از شروع به استفاده از خدمات لیزر باید توسط یک پزشک متخصص ویزیت شوند. پزشک معالج با بررسی وضعیت موهای زائد و رنگ پوست و تراکم موها می تواند بهترین و متناسب ترین دستگاه را توصیه نماید.

یکی از جدیدترین و بروزترین دستگاههای که در کلینیک زیبایی های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد دستگاه لیزر موهای زائد اسکلپیون مونولیت 2023 می باشد که این دستگاه به تازگی توسط مجموعه گلدن رویال وارد شده و در حال استفاده می باشد. و از مزیت این دستگاه نسبت به سایر دستگاههای لیزر می توان به دو کاربرد همزمان لیزر مو و رفع تیرگی پوست اشاره کرد

تاخیر ما بین جلسات لیزر برای چیست؟

بعد از اتمام اولین جلسه ای که برای لیزر موهای زائد مراجعه می کنید، مرکز و یا کلینیک مورد نظر اقدام به تعیین تعداد جلسات مورد نیاز برای تکرار آن در فاصله های مشخص می نماید. میزان این فواصل بستگی به ناحیه ای که در حال رفع موهای آن هستید دارد. به صورت کلی فاصله ی جلسات بین 3 تا 6 هفته می باشد.

دلیل ایجاد تاخیر بین جلسه ها به خاطر این است که، ریشه ی موها دقیقا در زمانی توسط دستگاه لیزر مورد هدف قرار داده شوند که قصد پرورش موهای جدید را دارند. به همین دلیل است که تاخیر بین جلسه ها یک زمان طلایی برای گرفتن نتیجه ی عالی می باشد.

از این رو مراجعه کننده ها باید مطابق با برنامه ی زمانی که به آن ها ارائه داده می شود را تا جایی که می توانند رعایت کرده تا موجب تغییر چشمگیر لیزر شوند.

تاخیر ما بین جلسات لیزر برای چیست

چگونه از رویش مجدد مو جلوگیری کنیم؟

برخی از افراد ممکن است به دلیل مشکلات هورمونی که دارند، بعد از اتمام تعداد جلسات لیزر موهای زائد خود، همچنان از رویش مجدد مو رنج ببرند.

رویش موهای بدن در برخی از افراد هم ممکن است به صورت غیر عادی زیاد بوده و بعد از اتمام تعداد جلسه های لیزر موهای زائد بدن هم، همچنان قسمتی از موها به رشد خود ادامه دهند.

برای جلوگیری از این مشکل باید مراجعه کننده برخی آزمایش هایی را انجام داده تا علت این مشکل را پیدا کند و اقدام به درمان آن نماید.

احتمال دارد که مشکلات هورمونی ایجاد شده به دلیل مصرف برخی داروها باشد که به صورت موقت موجب ایجاد تغییرات هورمونی و رویش غیر طبیعی موهای زائد در بدن شده است. در این جور مواقع توصیه می شود که بهترین راهکار درمانی را پیدا کرده و تا تمام نشدن دوره ی

درمان خود اقدام به استفاده از خدمات دستگاه لیزر نشود.

سخن پایانی:

امروزه داشتن پوست صاف و بدون مو آرزوی محال نیست و با پیشرفت تکنولوژی این امر ممکن شده است. کلینیک زیبایی گلدن رویال خدمات کاملی در زمینه سلامت و زیبایی پوست ارائه می دهد. با وجود دستگاه های حرفه ای و پیشرفته در این کلینیک، خدمات لیزر موهای زائد به بهترین شکل ممکن انجام میشود و بعد از گذشت زمان کوتاهی از شر موهای زائد خود خلاص میشوید.