میزان کالری سوزی شنا؛ و مقایسه با کالری سوزی دیگر ورزش ها

منبع: مینویسم

14

1401/8/9

15:24


ورزش شنا چقدر کالری می سوزاند؟ در این مقاله میزان کالری سوزی انواع شنا همچنین مقایسه مقدار کالری سوزی یک ساعت شنا با پیاده روی، دویدن، رقص آورده شده است.

میزان کالری سوزی شنا؛ و مقایسه با کالری سوزی دیگر ورزش ها

مدت هاست که ورزش شنا به عنوان یک ورزش عالی و روش فوق العاده برای لاغری و کاهش وزن و حفظ تناسب اندام در نظر گرفته می شود. این ورزش نه تنها دست ها و پاهای شما را درگیر می کند، بلکه نیازمند کار کردن عضلات شکم نیز هست. همچنین نه تنها عضلات را تقویت می کند، بلکه به عنوان یک ورزش هوازی یا کاردیو به حساب می آید. این ورزش باعث می شود تا قلب به تپش درآید و کالری سوزی صورت گیرد. اما ورزش شنا چقدر کالری می سوزاند. در ادامه اطلاعات کاملی در مورد میزان کالری سوزی انواع شنا در استخر و مقایسه مقدار کالری سوزی ورزش شنا با دیگر ورزش ها آورده شده است.

در این مقاله، ما بررسی می کنیم که میزان کالری سوزی انواع شنا چقدر است؟ سپس توضیح می دهیم که یک مقدار میانگین چرا میانگین است. و چگونگی تعیین میزان کالری که از طریق شنا می سوزانید کمی پیچیده تر است.

سپس، یک راه حل ساده برای ردیابی میزان کالری سوزی شنا در هر جلسه به شما ارائه می دهیم. لطفاً به راحتی به هر بخش مورد علاقه خود بروید!

چرا دانستن میزان کالری سوزی شنا مهم است؟

اگر اضافه وزن دارید و می خواهید ورزش شنا را به منظور کاهش وزن شروع کنید، باید اطمینان حاصل کنید که کمبود کالری داشته باشید. این بدان معنی است که برای کاهش وزن از شنا کردن، باید میزان کالری سوزی شما بیشتر از میزان کالری دریافتی شما باشد.

اگر از این استراتژی برای کاهش وزن خود استفاده می کنید، نه تنها باید میزان کالری مصرفی خود در روز را بدانید، بلکه باید بدانید که در طول هر ورزش چقدر کالری می سوزانید.

آیا مقدار کالری سوزی شنا بیشتر از دویدن است؟

علاقمندان به شنا خوشحال خواهند شد اگر بشنوند که از طریق شنا کالری بسیار بیشتری نسبت به سایر ورزش ها مانند پیاده روی، پیاده روی قدرتی، تند راه رفتن و حتی رقصیدن می سوزانند. وقتی پیاده روی می کنید یا می دوید، کار نسبتا ساده ای است زیرا تنها باید راه خود را از میان هوا باز کنید، در حالی که در شنا کردن شما باید خود را از میان آب عبور دهید. آب وزن بیشتری نسبت به هوا دارد و در نتیجه شما باید نیروی بیشتری برای حرکت رو به جلو ایجاد کنید.

میانگین کالری سوزی انواع شنا چقدر است؟

مقدار میانگین کالری سوزانده شده می تواند به شما معیاری ارائه دهد که یک فرد با تلاش متوسط در طول یک جلسه شنای یک ساعته به طور میانگین چه میزان کالری خواهد سوزاند.

میانگین کالری سوزی شنا (کرال سینه)

به طور متوسط، شما می توانید تقریباً 976 کالری در یک ساعت شنا کرال سینه بسوزانید.

میانگین کالری سوزی شنا (کرال پشت)

به طور متوسط در هر ساعت شنای کرال پشت می توانید تقریباً 500 کالری بسوزانید.

میانگین کالری سوزی شنا (پروانه)

به طور متوسط در هر ساعت شنای پروانه می توانید تقریباً 400 کالری بسوزانید.

کالری سوزی شنا (شنای آزاد)

شما به طور بالقوه می توانید بین 540 تا 750 کالری در ساعت بسوزانید در حالی که به طور تصادفی حرکات شنای مختلف را انتخاب می کنید.

میانگین کالری سوزی شنا (ایروبیک در آب)

بسیار خوب، ممکن است تعریف دقیقی از ایروبیک در آب وجود نداشته باشد، اما یک روش عالی از ورزش کردن در آب است و به همین دلیل ما احساس کردیم که ارزش گنجاندن در این مقاله را دارد.

به طور متوسط، در یک جلسه یک ساعتی از ایروبیک در آب شما بین 400 تا 500 کالری می سوزانید. بنابراین، همانطور که مشاهده می کنید، در یک ساعت شنا کردن مقدار قابل توجهی کالری سوزی انجام می شود. در واقع، یک ساعت شنا همان اندازه کالری دریافتی از یک وعده غذایی کوچک را می سوزاند.

مقایسه میزان کالری سوزی شنا با سایر ورزش ها

اما اگر قبلاً واقعاً به آن توجه نکرده اید، ممکن است از خود بپرسید که چگونه این میزان با تعداد کالری سوزانده شده در سایر ورزش ها مقایسه می شود. خوب، بیایید نگاهی بیندازیم.

کالری سوزی شنا بیشتر است یا پیاده روی

پیاده روی با یک سرعت متوسط به مدت یک ساعت چیزی بین 210 تا 360 کالری می سوزاند. این مقدار به طور موثر به این معنی است که یک ساعت شنا کردن تقریبا دو برابر یک ساعت پیاده روی کالری سوزی دارد. اگر کرال سینه انجام دهید که این مقدار بیشتر می شود.

برای اطلاعات بیشتر بخوانید: میزان کالری سوزی پیاده روی در هر کیلومتر

میزان کالری سوزی شنا بیشتر است یا دوچرخه سواری

یک ساعت دوچرخه سواری آرام و تفریحی باعث سوزاندن 245 کالری می شود، در حالی که دوچرخه سواری شدید می تواند 100 کالری بیشتر از این مقدار بسوزاند. بنابراین، دوچرخه سواری از لحاظ کالری سوزی متغیر است.

کالری سوزی شنا بیشتر است یا دویدن آهسته

واضح است که دویدن آهسته کالری سوزی بیشتری نسبت به پیاده روی و دوچرخه سواری دارد و مقدار میانگین تعیین شده برای یک ساعت دویدن آهسته چیزی حدودی 398 کالری است. و بله، این مقدار بسیار زیاد است. اما همانطور که قبلا نیز عنوان کردیم، مقدار میانگین کالری سوزی در شنا بسیار بیشتر از این عدد است.

کالری سوزی شنا بیشتر است یا رقصیدن

و این کل ماجرا نیست. میزان کالری سوزی شنا حتی از رقصیدن نیز بیشتر است. به طور متوسط در یک ساعت رقصیدن چیزی بین 200 تا 400 کالری سوزانده می شود که همچنان از میانگین کالری سوزی شنا در یک ساعت کمتر است.

مقدار کالری سوزی شنا به طور نسبی از سایر ورزش ها بیشتر است

این بدان معنی نیست که شنا نسبت به هر ورزش دیگری کالری سوزی بیشتری دارد. به عنوان مثال، دویدن یا دو سرعت تقریبا از نظر کالری سوزی مشابه با شنا کرال سینه هستند و در یک ساعت به طور تقریبی 488 کالری سوزانده می شود.

برخی از فعالیت ها مانند فوتبال بسته به شدتی که انجام می شود، می توانند کالری بیشتر یا کمتری نسبت به شنا بسوزانند. بنابراین، همانطور که مشاهده می کنید معمولاً می توانید کالری بیشتری از طریق شنا نسبت به بسیاری از فعالیت های سرگرم کننده معمولی که مردم دوست دارند برای ورزش انجام دهند، بسوزانید.

همچنین بخوانید: بهترین ورزش‌ها برای کالری سوزی به ترتیب

فاکتورهای تاثیرگذار بر میزان کالری سوزی شنا

همانطور که در بخش های قبلی گفته شد، میزان میانگین کالری سوزی دقیقا میانگین را نشان می دهد. فاکتورهای متعددی وجود دارند که بر میزان واقعی کالری سوزی تاثیر می گذارند.

در ادامه هر یک از این فاکتورها را به صورت جداگانه مورد بررسی قرار می دهیم.

مدت زمان و مسافت شنا کردن

این فاکتور کاملا واضح به نظر می رسد، اما به هر حال باید آن را عنوان کنیم. هرچه مسافت بیشتری را در آب شنا کنید، کالری سوزی شما بیشتر خواهد بود. به همین ترتیب،‌ هر چه مدت زمان بیشتری در آب شنا کنید، میزان کالری که می سوزانید بیشتر خواهد شد.

وزن بدن

به این فاکتور فکر کنید. هرچه وزن شما سنگین تر باشد، تلاش بیشتری نیاز است تا خود را در آب حرکت دهید. حرکت دادن یک جسم سنگین تر به نیرو و انرژی بیشتری نیاز دارد. بنابراین، هرچه وزن شما بیشتر باشد، کالری سوزی شنا افزایش خواهد یافت.

بیایید با یک مثال قضیه را روشن تر کنیم. یک فرد 150 پوندی با شنا کردن 1500 یارد حدود 272 کالری می سوزاند. اما فردی که 120 پوند وزن دارد با شنا کردن در همان مسافت فقط 218 کالری می سوزاند.

این بدان معنی است که اگر با هدف کاهش وزن شنا می کنید، به طور معمول در ابتدای مسیر کاهش وزن خود کالری بیشتری می سوزانید و به تدریج وقتی به وزن ایده آل خود نزدیک می شوید، این مقدار کاهش می یابد و در نتیجه مقدار کاهش وزن شما نیز کمتر می شود.

این می تواند به شما انگیزه لازم برای شروع مسیر کاهش وزن را بدهد، اما به این معنی است که با گذشت زمان برای رسیدن به هدف کاهش وزن خود باید تلاش خود را بیشتر کنید.

میزان تلاش و سرعت شنا کردن

هرچه در طول یک جلسه شنا تلاش بیشتری از خود نشان دهید، میزان کالری که می سوزانید نیز بیشتر خواهد بود. فردی که صرفا تفریحی شنا می کند چیزی حدود 272 کالری در ساعت می سوزاند. در حالی که، فردی که با تمام قوا شنا می کند می تواند تا 680 کالری در یک ساعت کالری سوزی داشته باشد. این تفاوت چشمگیر است.

ساده ترین روش برای افزایش تلاش خود در استخر شنا این است که تا حد امکان سریع شنا کنید. این کار باعث می شود تا ضربان قلب شما افزایش یافته و در نتیجه کالری بیشتری بسوزانید. اگر بتوانید ضربان قلب خود را تا حد امکان بالا ببرید،‌وارد منطقه چربی سوزی خواهید شد. وقتی وارد این منطقه شدید، بدن شما به جای گلوکز (بخوانید کربوهیدرات) از طریق سوزاندن چربی، انرژی خود را به دست می آورد.

مهارت

هرچه در شنا کردن مهارت بیشتری داشته باشید، راحت تر در آب حرکت خواهید کرد. این بدان معنی است که شناگرهای حرفه ای به طور معمول کالری کمتری نسبت به افراد آماتور می سوزانند. مگر این که تصمیم بگیرید از این مهارت در جهت سریع تر شنا کردن در آب استفاده کنید. همانطور که در بخش قبل ذکر کردیم، افزایش سرعت به معنی افزایش انرژی مصرفی و کالری سوزی بیشتر است.

چگونه تعیین کنید که هنگام شنا واقعا چند کالری می سوزانید؟

این روزها، گجت های زیادی وجود دارند که جلسات تمرینی شنا را ردیابی می کنند، از جمله ساعت های هوشمند ضد آب و ردیاب های تناسب اندام ضد آب. شما می توانید ساعت های هوشمندی بخرید که هنگام شنا میزان کالری مصرفی شما را محاسبه می کنند.

این گجت ها میزان کالری سوزی را دقیق تر نشان می دهند زیرا بر اساس اطلاعات شخصی مانند پروفایل تناسب اندام،‌ سرعت و ضربان قلب که ازطریق نبض اندازه گیری می شود، کالری سوزی را محاسبه می کنند.

اگر می خواهید بدانید که دقیقا چه مقدار کالری در یک جلسه شنا می سوزانید، توصیه ما این است که بر خرید یک ساعت هوشمند یا ردیاب تناسب اندام سرمایه گذاری کنید.

جمع بندی

شنای منظم و مستمر روشی برای کالری سوزی و کاهش وزن، به خصوص در مقایسه با سایر فعالیت ها مانند پیاده روی و دویدن آهسته است. بهترین روش برای ردیابی میزان کالری سوزی در هر جلسه شنا نیز خرید یک گجت هوشمند است.

مهم است که به یاد داشته باشید که ممکن است متوجه شوید در هفته های اول وزن بیشتری کم می کردید و به تدریج از مقدار آن کاسته می شود. اما این نباید شما را دلسرد کند. شما موفق خواهید شد!

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو