انتقال فرودگاه مهرآباد روی میز شهرداری

منبع: سیمرغ

15

1401/8/9

16:48


انتقال فرودگاه مهرآباد روی میز شهرداری

عذاب شهروندان منطقه ۹ از صدای هولناک هواپیما


اینجا محله مهرآباد جنوبی در مجاورت فرودگاه بین المللی مهرآباد تهران است و بطور متوسط هر چند دقیقه‌ای صدای فرود و پرواز هواپیماهای فرودگاه به گوش می‌رسد، در برخی مواقع این صدا آنقدر زیاد است که گویا هواپیما در حال فرود در همین محله است، مردم از این بابت دلخور هستند و اعتقاد دارند بدلیل وجود زیاد هواپیما ارزش ملک در این منطقه نسبت به مناطق دیگر رشد نکرده است.

یکی از شهروندان محله مهرآباد جنوبی در این باره می‌گوید: صدای زیاد هواپیما در این منطقه تمامی ندارد و روز و شب یکسره با این صدای غیر قابل تحمل مواجه هستیم.

امیر هدایتی افزود: وجود فرودگاه مهرآباد برای اهالی همجوار همچون تهرانسر و سایر مناطق جنوبی پایتخت دردسرساز شده و زمانی که هواپیما در حال فرود است صدای دلخراش آن چندین منطقه و محله را آزار می دهد. این صدای دلخراش موجب آزار و اذیت بسیاری از افراد بیمار شده و ضروری است مدیران در خصوص این مشکل بزرگ فکری کنند.

مطالبه جدی مردم انتقال فرودگاه مهرآباد است

همچنین شهردار منطقه ۹ با بیان اینکه وجود و فعالیت فرودگاه مهرآباد برای مردم این منطقه آزار دهنده است، گفت: در چشم انداز آینده شهر تهران تلاش می شود فرودگاه دیگر در مرکز شهر جایی نداشته باشد.

سیدمحمدرحیم مرتضوی افزود: یکی از مطالبات جدی مردم انتقال فرودگاه مهرآباد است که این اقدام بسیار سخت و دشواری است اما قطعا در آینده با توجه به رشد و پیشرفت شهری فرودگاه مهرآباد جایی ندارد و حتما باید به حاشیه شهر منتقل شود.

او ادامه داد: این مطالبه به حق مردم از سوی شهرداری تهران در حال پیگیری است و اگر این فرودگاه به بیرون شهر منتقل شود فضای مناسب برای توسعه شهری در این منطقه مهیا خواهد شد.

طرح انتقال فرودگاه در حال بررسی است

همچنین شهردار تهران با بیان اینکه طرح انتقال فرودگاه مهرآباد از سوی شهرداری تهران در حال بررسی است، گفت: برای انتقال فرودگاه هنوز با هیچ نهادی وارد مذاکره نشدیم اما پس از بررسی لازم با نهاده های مربوطه وارد مذاکره خواهیم شد.

علیرضا زاکانی افزود: موضوع ترافیک و شنیده شدن صدای هواپیما از مشکلات جدی شهروندان این منطقه است که مدیریت شهری تلاش دارد تا حد توان این مشکلات را برطرف کند.

منطقه ۹ تهران در جنوب غربی پایتخت قرار دارد که فرودگاه بین المللی مهرآباد در مجاورت این منطقه قرار دارد.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: hamshahrionline.ir



مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو