اشتباهات تاثیرگذار در تهیه سس بشامل

منبع: دلتا پیام

30

1401/8/9

18:19


سس بشامل یکی از سس‌های اصلی و کاربردی برای تهیه غذاها است که طرز تهیه بسیار ساده‌ای دارد اما چند نکته خاص و کلیدی دارد که حتما باید رعایت شود.

سس بشامل یکی از سس‌های اصلی و کاربردی برای تهیه غذاها است که طرز تهیه بسیار ساده‌ای دارد اما چند نکته خاص و کلیدی دارد که حتما باید رعایت شود.

اشتباهات رایج در تهیه سس بشامل

سس بشامل یکی از سس‌های اصلی است، زیرا‌ می‌توان از آن در بسیاری از غذاها استفاده کرد. اگر با این سس آشنا نیستید، بدانید که ترکیبی ساده از شیر، کره و آردِ پخته شده است. در این قسمت از مجله دلتا با ما همراه باشید تا اشتباهات رایج در تهیه سس بشامل را با شما در میان بگذاریم.

اشتباهات رایج در تهیه سس بشامل

اشتباه اول: نسبت اشتباه مواد اولیه

بزرگ‌ترین اشتباه در تهیه این سس، نسبت‌های اشتباه است. نکته اصلی که برای تهیه سس بشامل باید در نظر داشته باشید، نسبت درست و اندازه‌های دقیق آن است.

همیشه برای ۵۶ گرم چربی (چه کره، چه روغن یا یک جایگزین) ۸۵ گرم آرد همه منظوره در نظر بگیرید. استفاده از این ترکیب باعث‌ می‌شود تا مخلوط یکدستی درست شود. در نهایت، یک لیتر شیر به آن اضافه کنید تا سس شما غلیظ شود.

سس سفید

اشتباه دوم: استفاده نادرست از شیر

بخش دوم اشتباهات رایج در تهیه سس بشامل از سوی آشپزهای حرفه‌ای زمان تهیه سس بشامل، موردی است که هنگام استفاده از شیر اتفاق‌ می‌افتد. یکی از اشتباهات نرساندن شیر به دمای اتاق است. شیر سرد‌ می‌تواند کاری کند تا سس در حین پختن از هم جدا یا آرد شما گلوله شود، در حالی که شیر با دمای اتاق واکنش کمتری ایجاد‌ می‌کند.

اضافه کردن تمام شیر در یک مرحله هم اشتباه دیگری است. سعی کنید آن را در چند مرحله اضافه کنید تا جذبِ مخلوط‌تان شود. وقتی که شیر یک باره اضافه‌ می‌شود، باعث گلوله گلوله شدن سس بشامل خواهد شد.

اشتباه سوم: درجه حرارت نامناسب

زیاد کردن شعله هم باعث سوختن سس‌ می‌شود. بهتر است قبل از شروع پختن سس، شعله را روی کم بگذارید و آن را به حال خودش رها کنید. هر دقیقه یک بار هم آن را هم بزنید تا صاف و یکدست شود. از سس بشامل در تهیه انواع پاستا و لازانیا استفاده می‌شود.

اشتباهات رایج در تهیه سس بشامل

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن دستورهای بیشتر از غذاهای خانگی ارزان‌ترین و ساده‌ترین کباب کوبیده خانگی را بخوانید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو