طول عمر خود را افزایش دهید

27

1401/8/9

21:00


مطالعات جدید نشان می دهند دو دقیقه ورزش با شدت بالا در طول هفته ممکن است طول عمر را افزایش دهد.

طول عمر خود را افزایش دهید

به گزارش بهداشت نیوز، تحقیقات جدید منتشر شده در این زمینه نشان داده است که چگونه ورزش کوتاه مدت با شدت بالا ممکن است طول عمر را افزایش دهد. همیشه پیدا کردن زمان برای ورزش طولانی مدت آسان نیست، اما اخیراً متوجه شده ایم که چگونه حتی جلساتی به اندازه دو دقیقه می تواند سلامت ما را تقویت کند.

در اولین مطالعه، که بیش از 70000 بزرگسال را شامل شد، محققان حجم و دفعات فعالیت شدید را تجزیه و تحلیل کردند و رابطه با مرگ و دو بیماری سرطان و قلب و عروق رابررسی کردند. با توجه به این مطالعه حتی مقدار کمی از فعالیت ها تأثیرمهمی بر سلامتی دارد. عدم تحرک کامل با خطر 4 درصدی مرگ در طی پنج سال مرتبط بود. این میزان با کمتر از 10 دقیقه ورزش شدید در هفته به نصف کاهش یافت.

دکتر متیو ان. نویسنده این مطالعه از دانشگاه سیدنی استرالیا، گفت: «نتایج نشان می دهد که فعالیت شدید در دوره های کوتاه در طول هفته می تواند به ما کمک کند طولانی تر زندگی کنیم. با توجه به اینکه کمبود زمان شایع ترین مانع گزارش شده برای فعالیت بدنی منظم است، جمع آوری مقادیر کم به صورت پراکنده در طول روز ممکن است گزینه ای جذاب برای افراد پرمشغله باشد».

مطالعه دوم رابطه بین حجم و شدت ورزش و خطر بیماری قلبی عروقی را بررسی کرد. نویسندگان دریافتند که شت ورزش هرچه بیشتر باشد امکان ابتلا به بیماری های قلبی عروقی کم تر است. این نشان می دهد که افزایش شدت فعالیت هایی که قبلا انجام می دهید برای سلامت قلب مفید است. برای مثال، سرعت پیاده روی روزانه خود را تا ایستگاه اتوبوس افزایش دهید یا کارهای خانه را با سرعت بیشتری انجام دهید.

این دو مقاله در نشریه قلب اروپا منتشر شده است.

منبع: سیناپرس

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو