برای سفر به استانبول چه چیز‌هایی لازم است؟

منبع: نمکستان

42

1401/8/9

21:20


اگر قصد استفاده از تور استانبول و سفر به این شهر را دارید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. در این مقاله به بررسی وسایل مورد نیاز برای سفر به استانبول خواهیم پرداخت.

استانبول یکی پرطرفدارترین مقاصد گردشگری در تمام دنیا است. این شهر بزرگترین و پرجمعیت‌ترین شهر ترکیه است. استانبول در تمامی طول سال شاهد گردشگران بسیار زیادی است که با خرید آنلاین بلیط هواپیما از همه جای دنیا به این شهر سفر کرده‌اند. استانبول به یکی از مراکز فرهنگی و اقتصادی پراهمیت در منطقه تبدیل شده است.

این شهر دو قاره بزرگ جهان یعنی آسیا و اروپا را از یکدیگر جدا می‌کند و در کنار تنگه بسفر، دریای سیاه و دریای مرمره قرار گرفته است. آثار تاریخی زیادی در این شهر وجود دارد که بسیار تماشایی هستند. علاوه‌براین مراکز تفریحی، فرهنگی و گردشگری این شهر همواره مورد توجه گردشگران قرار گرفته است.

اگر قصد استفاده از تور استانبول و سفر به این شهر را دارید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. در این مقاله به بررسی وسایل مورد نیاز برای سفر به استانبول خواهیم پرداخت.

برای سفر به استانبول چه چیز‌هایی لازم است؟

مدارک مورد نیاز برای سفر به استانبول

برای سفر به این شهر به ویزا نیازی نیست اما پاسپورت شما باید حداقل ۷ ماه اعتبار داشته باشد. داشتن مدارک زیر الزامی نیست اما بهتر است آن‌ها را با خود به همراه داشته باشید تا با مشکل خاصی مواجه نشوید.

  • مدارک هویتی

از مهم‌ترین مدارکی که باید با خود به همراه داشته باشید، پاسپورت معتبر با حداقل ۶ ماه تاریخ اعتبار است. مدارک هویتی همچون کارت ملی و دیگر مدارک نیز بهتر است با خود به همراه داشته باشید زیرا در فرودگاه به آن نیاز پیدا می‌کنید. همچنین فیش عوارض خروج از کشور نیز نباید فراموش شود.

  • بلیط هواپیما

از دیگر مدارک مهمی که باید در سفر به هر شهری یا کشوری با خود همراه داشته باشید، بلیط هواپیما است. می‌توانید بلیط هواپیما برای شهر مورد نظر خود را از سایت سفرمارکت خریداری کنید. اگر بلیط استانبول به تهران خود را چاپ نکرده‌اید، می‎توانید تصویر آن را به همراه بارکد همراه داشته باشید.

  • واچر رزرو هتل

واچر که با نام ووچر نیز شناخته می‌شود، در واقع سندی است که ثابت می‌کند شما هزینه هتل، تور و … را پرداخت کرده‌‍‌اید. این سند، خرید شما را تائید می‌کند و پس از رزرو هتل برای شما صادر می‌شود. به همین دلیل همراه داشتن واچر رزرو هتل موضوع بسیار مهمی است.

  • کتابچه راهنمای سفر به استانبول

برای سفر به هر شهری به خصوص شهرهای خارجی بهتر است از یک راهنما همچون دفترچه یا کتاب مربوط به شهر مقصد کمک بگیرید. یکی از بهترین راه‌ها جهت راهنمایی گرفتن، مراجعه به بلاگ سفرمارکت است. در بلاگ سفرمارکت می‌توانید راهنمای سفر به شهر و کشورهای مختلف به خصوص ترکیه را مطالعه کنید. همچنین اطلاعات دیگری پیرامون سوغاتی‌های استانبول، جاهای دیدنی استانبول و … نیز در بلاگ سفرمارکت وجود دارد که همگی آن‌ها مطالب مفیدی در اختیار شما می‌گذارند.

  • قرارداد تور (در صورت سفر با تور استانبول)

یکی از مدارکی که بهتر است در سفر به استانبول با خود به همراه داشته باشید، قرارداد تور است. اگر از تور برای سفر به این شهر استفاده می‌کنید، قرارداد و مدارک مربوط به آن را تور را با خود به همراه داشته باشید تا بتوانید خدمات و امکانات تور را بررسی کنید و با اطلاعاتی که از پیش در اختیار شما گذاشته شده است، مقایسه کنید.

  • بیمه مسافرتی

در تور استانبول اغلب شرکت‌های اجراکننده تور بیمه مسافرتی برای گردشگران در نظر می‌گیرند. با این حال اگر خودتان بیمه مسافراتی برای خانواده خود در نظر گرفته‌اید، مدارک آن را به همراه داشته باشید تا در صورت لزوم بتوانید از حق بیمه خود استفاده کنید.

  • گواهینامه رانندگی بین‌المللی (در صورت نیاز)

اگر دوست دارید در ترکیه و شهر استانبول خودروی شخصی اجاره کنید و بدون راننده در شهر تردد کنید، باید گواهینامه بین‌المللی با خود به همراه داشته باشید. بدون وجود گواهینامه به شما خودرو اجاره داده نمی‌شود. همچنین تردد بدون گواهینامه بین‌المللی در ترکیه جرم است.

تجهیزات مورد نیاز برای سفر به استانبول

برای سفر به این شهر باید تجهیزاتی به همراه داشته باشید به خصوص اگر در زمان کرونا تصمیم به سفر گرفته‌اید. در ادامه به برخی از وسایل ضروری سفر به استانبول اشاره خواهیم کرد.

  • وسایل ضدعفونی کننده همچون دستمال مرطوب، الکل، ژل شستشو، دستکش، ماسک و …
  • دارو و جعبه کمک‌های اولیه (پیش از خرید دارو، قوانین کشور ترکیه در رابطه با داروهای ممنوعه را مطالعه کنید)
  • ملافه، روبالشی، حوله، وسایل شخصی همچون مسواک و …
  • هدفون، پاور بانک و شارژر تجهیزات الکترونیکی مانند دوربین و گوشی همراه
  • لباس شنا، کرم ضد آفتاب، عینک آفتابی و دیگر تجهیزات مورد نیاز برای استفاده در پارک‌های آبی استانبول

بلیط هواپیما مناسب را چگونه از سفرمارکت تهیه کنیم؟

راه‌های بسیار زیادی جهت خرید بلیط هواپیما وجود دارد. یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای خرید و رزرو بلیط هواپیما به استانبول مراجعه به سایت سفرمارکت است. در این سایت می‌توانید ده‌ها بلیط مختلف را با هم مقایسه و بهترین آن‌ها را انتخاب کنید.

برای رزرو بلیط لحظه آخری استانبول به تهران باید به صفحه بلیط هواپیما در سایت سفرمارکت مراجعه کنید. سپس اطلاعات خواسته شده را تکمیل کنید. این اطلاعات شامل مواردی همچون شهر مبدا، تاریخ رفت و برگشت و تعداد مسافران می‌شود. پس از تکمیل اطلاعات باید برروی گزینه جستجوی تور کلیک کنید.

در صفحه بعدی می‌توانید ده‌ها بلیط هواپیما را به صورت یکجا مشاهده کنید. امکان مقایسه قیمت در میان این بلیط‌ها وجود دارد. سفرمارکت فیلترها و چیدمان‌هایی را برای کاربران خود در این صفحه درنظر گرفته است که به واسطه آن‌ها می‌توانید انتخاب بهتری داشته باشید.

با کلیک برروی هر بلیط می‌توانید جزئیات بیشتر آن را مشاهده کنید و خرید خود را نهایی کنید.

چه هتلی را در کجای استانبول و چگونه رزرو کنیم؟

یکی از مهم‌ترین نکته‎ها در سفر به شهرهای خارجی انتخاب هتل و موقعیت مکانی آن است. پیش از رزرو هتل بهتر است هدف خود را انتخاب کنید. اگر قصد بازدید از جاهای دیدنی استانبول را دارید، بهتر است هتل شما به جاذبه‌های گردشگری نزدیک باشد. در ادامه به برخی از هتل‌های استانبول اشاره خواهیم کرد.

هتل‌های تایتانیک دان تاون بی‌اغلو، مارمارا، الایت ورلد، هیلتون، دیوان، پارما، اینتر کانتیننتال، پارک بسفرس، گراند حیات و ریکسوس پرا از هتل‌‌هایی هستند که در نزدیکی میدان تقسیم قرار گرفته‌اند و دسترسی بسیار خوبی دارند.

در این شهر هتل‌های لوکس زیادی نیز وجود دارد که از بهترین آن‌ها می‌توان به سوهو هاوس، هتل هیلتون، پارک حیات، هتل پراپالاس، هتل چراغان پالاس کمپینسکی، هتل رافلز، هتل شانگری لابسفروس و هتل دیوان اشاره کرد.

هتل‌های آجیا، چراهان پالاس کمپینسکی، سوماهان، سوئیس هتل بسفروس، بوتیک هاوس بوسفروس، دبلیو هتل، لس عثمان، رنسانس و رادیسون بلو در نزدیکی دریا واقع شده‌اند.

بهترین هتل‌های استانبول را می‌توانید از سایت سفرمارکت در صفحه هتل‌ها رزرو کنید. برای این کار ابتدا باید اطلاعات صفحه که شامل مقصد، تاریخ ورود و خروج و تعداد اتاق و مسافران می‌شود را تکمیل کنید. سپس برروی دکمه جستجوی هتل کلیک کنید تا بتوانید لیستی از بهترین هتل‌های استانبول را مشاهده کنید. امکان مقایسه قیمت و امکانات نیز در این صفحه وجود دارد.

لباس و وسایل سفر را متناسب با آب و هوای ترکیه در فصل سفرتان تعیین کنید

آب و هوای ترکیه در اغلب فصل‌های سال همانند ایران است اما زمستان‌های آن سرد و برفی است. لباس‌های آزاد و نخی برای فصل تابستان بسیار مناسب هستند. از آنجایی‌که یک توریست خارجی هستید و می‌خواهید از تمامی مراکز گردشگری این شهر بازدید کنید، بهتر است لباس شما سبک و راحت باشد. برای بازدید از مساجد استانبول باید لباس‌های پوشیده‌تری به تن داشته باشید. در سواحل ترکیه محدودیت پوششی کمتر به چشم می‌خورد و در تابستان مردم ترکیه و گردشگران لباس‌های شنا به تن می‌کنند.

کلاه و عینک آفتابی، کرم ضد آفتاب و لوسیون همراه داشته باشید تا بتوانید از آفتاب سوختگی جلوگیری کنید.

در فصل‌های بهار و پاییز هوا معتدل خواهد بود اما باران‌هایی در این شهر می‌بارد. به همین دلیل حتماً یک ژاکت یا بارانی همراه خود داشته باشید. شب‌های بهار و پاییز استانبول سردتر از روزهای آن است به همین دلیل سعی کنید لباس‌های گرم و ضخیم‌تر نیز به همراه ببرید.

همانطور که پیش‌تر کفته شد، زمستان‌های ترکیه به خصوص استانبول بسیار سرد و برفی است. به همین دلیل لباس‌های پشمی و گرم با خود به همراه ببرید. کلاه و شال گردن، جوراب، چکمه و پالتو را فراموش نکنید. یک چتر نیز با خود داشته باشید تا در هنگام بارش برف و باران بتوانید از آن استفاده کنید.

سخن پایانی

برای خرید بلیط هواپیما به استانبول و یا استفاده از تور می‌توانید به سایت و اپلیکیشن سفرمارکت مراجعه کنید و از میان پیشنهادهای موجود بهترین گزینه را برای خود خریداری کنید. استانبول به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا در سال ۲۰۱۰ انتخاب شد و از لحاظ حجم مسافر و توریست، سومین شهر توریستی جهان در سال ۲۰۱۰ معرفی شد.

این شهر یادگار دوره امپراتوری روم و عثمانی است به همین دلیل بناهای تاریخی و آثار برجسته‌ای در این شهر وجود دارند. به کمک یک دفترچه راهنما یا لیدر با تجربه می‌توانید از جاهای دیدنی استانبول بازدید کنید و از تماشای آن‌ها لذت ببرید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو