پیشنهاد خرید سرور مجازی ویندوز از هاستینگ آذرآنلاین

منبع: نمکستان

15

1401/8/9

21:20


خرید سرور مجازی ویندوز، روندی نوظهور در عرصه هاستینگ یا میزبانی وب است که روزبه‌روز با استقبال بیشتری روبرو می‌شود.

خرید سرور مجازی ویندوز، روندی نوظهور در عرصه هاستینگ یا میزبانی وب است که روزبه‌روز با استقبال بیشتری روبرو می‌شود. همان‌طور که از نام این نوع سرور مجازی پیداست، سیستم‌عاملی که روی آن نصب شده، سیستم‌عامل ویندوز است که امکان مدیریت آن از طریق قابلیت ریموت دسکتاپ برای کاربران فراهم می‌شود. سرعت فوق‌العاده، قدرت منابع سخت‌افزاری و رابط کاربرپسند، سه دلیل اصلی استقبال مشتریان از خرید سرور مجازی ویندوز هستند.

علی‌رغم تفاوت‌های فنی بین انواع سرورهای مجازی مثل ویندوز، لینوکس و …، سرور مجازی یا VPS مفهومی واحد و یکسان است که آگاهی از مزایا و همین‌طور ضرورت استفاده از آن می‌تواند به پیشرفت روزافزون کسب‌وکارتان کمک کند.

مزایای خرید سرور مجازی ویندوز یا لینوکس

مزایای خرید سرور مجازی ویندوز یا لینوکس

مزایای متعددی وجود دارند که هر کدام از آن‌ها می‌توانند دلیلی بر خرید سرور مجازی ویندوز یا لینوکس باشند و ازآنجایی‌که تعداد این مزایا زیاد است، در اینجا به ذکر ۵ مورد از مهم‌ترین آن‌ها بسنده می‌کنیم.

  1. مقرون‌به‌صرفه بودن

خرید سرور مجازی ویندوز یا لینوکس در مقایسه با یک سرور اختصاصی، هزینه به‌مراتب کمتری دارد. بنابراین اگر کلاینت سرور اختصاصی هستید، بهتر است انتخابتان را مجدداً مورد بازنگری قرار دهید؛ چه‌بسا یک سرور مجازی با هزینه بسیار کمتر هم بتواند پاسخگوی نیازهای شما باشد. از سوی دیگر، عجیب نیست که قیمت VPS در مقایسه با قیمت هاست اشتراکی، بیشتر باشد. بااین‌حال، این گران‌تر بودن با توجه به مزایای سرور مجازی و قابلیت‌هایی که در اختیارتان قرار می‌دهد، کاملاً توجیه‌پذیر بوده و به‌قول‌معروف، قطعاً ارزشش را دارد.

  1. امنیت داده‌ها

با خرید سرور مجازی ویندوز یا لینوکس، حق استفاده اختصاصی از محیط سرور برای شما محفوظ خواهد بود. غیر از شما هیچ‌کس دیگری به سرور دسترسی ندارد و به همین دلیل، می‌توانید از امنیت داده‌هایتان مطمئن باشید. علاوه بر این شما می‌توانید روی VPS، فایروال را با تنظیمات و ترجیحات دلخواه خودتان نصب کنید تا مانع دسترسی‌های احتمالی غیرمجاز به داده‌هایتان شوید. قابلیتی که در استفاده از هاست اشتراکی و ابری، وجود ندارد.

با خرید سرور مجازی ویندوز یا لینوکس، صاحب نوعی حریم خصوصی می‌شوید و به‌این‌ترتیب، آسیب‌پذیری سایت‌های دیگری که روی سرور قرار دارند، خطری را متوجه وب‌سایت شما نمی‌کند. این دقیقاً عکس حالتی است که در هاست اشتراکی اتفاق می‌افتد. جایی که سقوط یکی از قطعات دومینو می‌تواند باعث افتادن قطعات دیگر شود.

  1. مقیاس‌پذیری

شاخص مقیاس‌پذیری در هاست اشتراکی، نزدیک به صفر است و هم‌زمان با توسعه برنامه‌ها و افزایش ترافیک سایت، با محدودیت زیادی در استفاده از منابع سخت‌افزاری روبرو می‌شوید. در سرورهای اختصاصی هم، تغییر مقیاس به تلاش و ارتقای سخت‌افزاری نیاز دارد.

خرید سرور مجازی ویندوز یا لینوکس، توسعه آسان منابع و قابلیت‌های سخت‌افزاری سرور را هم‌زمان با پیشرفت سایت برایتان امکان‌پذیر می‌کند. این کار با چند کلیک ساده و پرداخت هزینه بیشتر (نه‌چندان زیاد) صورت می‌پذیرد. به‌این‌ترتیب دیگر با مشکلاتی مثل ایجاد اختلال در سایت یا خارج شدن آن از دسترس بازدیدکنندگان روبرو نمی‌شوید. مقیاس‌پذیری VPS فقط از نوع افزایشی نیست؛ یعنی اگر به هر دلیلی، نیاز کمتری به منابع سخت‌افزاری احساس کردید، می‌توانید با همان سرعت و سهولت، نسبت به انتخاب یک پلن ارزان‌تر، اقدام کنید.

  1. پایداری

سرورهای اختصاصی در کنار مزایای متعدد، یک نقطه‌ضعف بزرگ دارند که این نقطه‌ضعف می‌تواند همه چیز را خراب کند. در این سرورها اگر مشکلی در سخت‌افزار سرور رخ دهد، همه برنامه‌ها یا وب‌سایت‌هایی که روی سرور از آن‌ها میزبانی می‌شود، آفلاین و دسترسی به آن‌ها قطع می‌شود. تنها راه جلوگیری از این مشکل، خرید سرور ذخیره یا رزرو است که این کار هم هزینه زیادی دارد.

با خرید سرور مجازی ویندوز یا لینوکس، دیگر نیازی نیست که نگران خرابی یا اختلال سخت‌افزاری باشید. در اینجا شرکت ارائه‌دهنده سرور، سازوکاری را ترتیب می‌دهد که اگر یکی از سرورها به هر دلیلی خراب شد، یک سرور رزرو به‌طور خودکار، عهده‌دار میزبانی از سایت‌ها و برنامه‌های سرور اولیه شود. این یعنی سایت شما از مشکلات سخت‌افزاری سرور مصون می‌ماند و درنتیجه، همواره در دسترس کاربران خواهد بود.

در چه شرایطی باید به فکر خرید سرور مجازی باشید؟

خرید سرور مجازی ویندوز یا لینوکس، به‌واسطه قابلیت‌ها و مزایایی که دارد، تقریباً در هر شرایطی، یک اقدام منطقی و هوشمندانه است. بااین‌حال، موقعیت‌هایی وجود دارند که خرید VPS را بیش از ترجیح به یک ضرورت تبدیل می‌کنند. بیایید به مهم‌ترین این موقعیت‌ها، نگاهی داشته باشیم.

  1. بودجه محدودی دارید

علیرغم اینکه خرید هاست اشتراکی به دلیل قیمت پایین، بعضاً می‌تواند ایده خوبی برای مشاغل نوپا باشد اما خوب است بدانید که سرور مجازی، خیلی هم از یک هاست اشتراکی گران‌تر نیست اما در عوض، مزایای فوق‌العاده‌ای را نسبت به آن ارائه می‌دهد. اگر ایده‌های جذابی برای توسعه کسب‌وکارتان در آینده دارید، خرید سرور مجازی را به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری منطقی در برنامه‌هایتان بگنجانید. حتی اگر در ابتدا کار را با هاست اشتراکی شروع می‌کنید، بهتر است به‌محض آغاز درآمدزاییِ کسب‌وکارتان، خرید VPS را در دستور کار قرار دهید.

  1. نیازهای ویژه‌ای دارید

قابلیت‌ها و تنظیمات ارائه‌شده از جانب سرویس‌های میزبانی اشتراکی و ابری، با نیاز همه کاربران متناسب نیستند. اگر بخواهید یک برنامه شخص ثالث را روی سرور نصب کنید یا غیر از لینوکس، از سیستم‌عامل‌های دیگری مانند ویندوز استفاده کنید، هاست اشتراکی اجازه انجام چنین کارهایی را به شما نمی‌دهد. اما با خرید سرور مجازی، می‌توانید هر سیستم‌عامل و نرم‌افزاری را متناسب با نیازتان، روی سرور اجرا کنید.

  1. برنامه‌های زیادی روی سرور دارید

با خرید سرور مجازی ویندوز یا لینوکس می‌توانید متناسب با منابع سخت‌افزاری و پلنی که انتخاب کرده‌اید، هر تعداد برنامه‌ای را که می‌خواهید روی سرور نصب و اجرا کنید. این در حالی است که برای نصب هر برنامه اضافی روی هاست اشتراکی یا ابری، باید بابت آن هزینه جداگانه‌ای بپردازید. پتانسیل مقیاس‌پذیریِ VPS این امکان را برایتان فراهم می‌سازد که به‌محض مشاهده‌ی نیاز به RAM یا فضای ذخیره‌سازی بیشتر، برای ارتقای آن دست‌به‌کار شوید.

  1. امنیت را یک معیار حیاتی می‌دانید

اگر روی سرور سایت با داده‌های حساس و محرمانه‌ای مثل اسامی، اطلاعات تماس، اطلاعات حساب و … سروکار دارید، قویاً پیشنهاد می‌کنیم که به هاستینگ اشتراکی حتی فکر هم نکنید! هاست اشتراکی، به‌طور بالقوه بسیار ناپایدار و آسیب‌پذیر است و همواره این خطر وجود دارد که آلودگی یکی از همسایه‌ها به آلودگیِ برنامه‌ها و دیتابیس شما منجر شود. همان‌طور که قبل‌تر گفتیم، VPS مکانی امن برای نگهداری از داده‌های مهم شماست که می‌توانید از طریق سفارشی‌سازی دیواره‌های آتش، سطح این امنیت را ارتقا دهید.

  1. اپلیکیشن‌هایتان باید همواره آنلاین باشند

برخی اپلیکیشن‌هایی که برای مشتریان یا بازدیدکنندگان سایتتان ساخته‌اید، باید در هر لحظه از شبانه‌روز در دسترس آن‌ها باشند. این دسترس‌پذیری بالأخص برای اپلیکیشن‌های اختصاصی تجاری و پیام‌رسان‌ها و بسیاری از برنامه‌های دیگر اهمیت مضاعفی دارد.

در اینجا پیام، روشن است: اگر ارائه خدمات شبانه‌روزی به مشتریان یکی از لازمه‌های کسب‌وکار آنلاین شماست، باید جدی‌تر از قبل به خرید سرور مجازی ویندوز یا لینوکس فکر کنید. چون همان‌طور که گفتیم در صورت خرابی سرور، ارائه‌دهنده VPS، شما را ظرف چند ثانیه به سرور دیگری متصل می‌کند. با این سازوکار، خیالتان از بابت آنلاین بودن سرویس‌ها و اپلیکیشن‌هایتان و دسترسی شبانه‌روزی به آن‌ها آسوده خواهد بود.

آذرآنلاین و فرصت طلایی خرید سرور مجازی ویندوز و لینوکس

آذرآنلاین و فرصت طلایی خرید سرور مجازی ویندوز و لینوکس

اگر تا قبل از خواندن این گفتار، درباره خرید سرور مجازی ویندوز یا لینوکس تردید داشتید، احتمالاً حالا از تصمیم خریدتان مطمئن هستید. بااین‌حال، تجربه شما از کار با VPS تا حد زیادی به کیفیت خدمات شرکت ارائه‌دهنده بستگی دارد.

خرید VPS صرفاً به داشتن یک سرور خصوصی و دسترسی اختصاصی به منابع سخت‌افزاری خلاصه نمی‌شود و در این میان، نباید از کیفیت عملکرد واقعی سرور و همین‌طور پشتیانی شرکت ارائه‌دهنده از مشتریان، غافل شوید. تنوع پلن ها و همین‌طور قیمت سرور مجازی، از دیگر معیارهای مهم خرید VPS هستند.

هاستینگ آذرآنلاین، یکی از برندهای باسابقه در حوزه فروش VPS است که طی بیشتر از یک دهه فعالیت، در جلب رضایت حداکثری مشتریان از خدماتی که به آن‌ها ارائه می‌دهد، عملکردی مثال‌زدنی داشته است. این عملکرد مثال‌زدنی در کنار قیمت مناسب انواع سرورهای مجازی این شرکت، فرصتی طلایی برای شماست تا هر چه سریع‌تر از طریق انتقال به سرور مجازی، در راستای موفقیت کسب‌وکار آنلاینتان، گامی بلند بردارید.

اگر علاقه زیادی به کار با سیستم‌عامل ویندوز دارید یا می‌خواهید برخی اپلیکیشن‌های مخصوص تحت این سیستم‌عامل مثل MySQL را روی سرور اجرا کنید، ما خرید سرور مجازی ویندوز را به شما پیشنهاد می‌کنیم. شرکت آذرآنلاین پلن‌های متنوعی را در این بخش ارائه می‌دهد که می‌توانید بهترین گزینه را با در نظر گرفتن نیازهایتان، با مناسب‌ترین قیمت ممکن خریداری کنید. سرورهای مجازی ویندوز آذرآنلاین روی دیتاسنترهای کشورهای مختلفی ارائه می‌شوند که ظرف مدت کوتاهی از ثبت سفارش خرید، راه‌اندازی شده و می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو