شعار روز جهانی شهرها ۲۰۲۲؛ بومی عمل کنید تا جهانی شوید

19

1401/8/10

09:50


سازمان ملل متحد از سال ۲۰۱۴، سی و یکم اکتبر را به عنوان روز جهانی شهرها نامگذاری کرده و هر سال رویدادهای مختلفی با موضوع شهری‌سازی پایدار در این روز برگزار می‌شود.

شعار روز جهانی شهرها ۲۰۲۲؛ بومی عمل کنید تا جهانی شوید

گروه معماری هنرآنلاین: به منظور گسترش بحث پیرامون مسائل و فرصت‌های پیش روی محیط‌های شهری در سراسر جهان، سازمان ملل ۳۱ اکتبر را «روز جهانی شهرها» نامگذاری کرده است، رویدادی که از سال ۲۰۱۴ هر ساله جشن گرفته می‌شود. در این روزکشورهای مختلف دنیا رویدادهای مختلفی برای آگاهی مردم در مورد مزایای شهرنشینی برگزار می‌شود.

امسال شعار «بومی عمل کنید تا جهانی شوید» با هدف به اشتراک گذاشتن تجربیات، رویکردهای اقدامات محلی و ابتکاراتی که موفق یا ناموفق بوده‌اند به دنبال یافتن راه‌هایی هستند که دولت‌های محلی و منطقه‌ای می‌توانند به ایجاد شهرهای سبزتر، عادلانه تر و پایدارتر کمک کنند.

موضوع بر اساس اقدامات محلی در دستیابی به اهداف توسعه پایدار تعیین شده برای سال ۲۰۳۰ انتخاب شده است. دستور کار ۲۰۳۰، بلندپروازی سازمان ملل را برای کمک به ایجاد شهرها و سکونتگاه‌های انسانی فراگیرتر، ایمن، انعطاف‌پذیرتر و پایدارتر را نشان می‌دهد.

بزرگ‌ترین شهرهای جهان اغلب نابرابرترین شهرها هستند و موضوع امسال نشان می‌دهد که مسیری رو به جلو از طریق تغییرات تدریجی و اقدامات محلی وجود دارد. این اقدامات می‌تواند به نیازهای فردی جوامع، شرایط طبیعی اقلیم و توپوگرافی پاسخ بهتری داده و به تقویت هویت فرهنگی محیط‌های شهری کمک کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو