بهترین فیلم های عاشقانه آمریکایی ؛ معرفی 25 فیلم رمانتیک امریکایی

بهترین فیلم های عاشقانه آمریکایی ؛ معرفی 25 فیلم رمانتیک امریکایی


منبع: پلازا

42

1401/8/10

10:20


بهترین فیلم های عاشقانه آمریکایی ؛ معرفی 25 فیلم رمانتیک امریکایی

در سینمای آمریکا از گذشته تا به امروز فیلم‌های عاشقانه و رمانتیک جذابی با ترکیبی از ژانرهای مختلف ساخته شده‌اند که مورد توجه طیف وسیعی از مخاطبان قرار گرفتند. در این مطلب بهترین فیلم های عاشقانه آمریکایی را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد.

ژانر عاشقانه و رمانتیک یکی از ژانرهای پرمخاطب و جذاب سینمایی است که طرفداران بسیاری دارد. آثار عاشقانه آثار لطیف و رمانتیکی هستند که گاهی در یک فضای آرام و گاهی نیز در یک فضای اکشن، روایتگر ماجرای آشنایی عشاق هستند. فیلم‌ها و سریال‌های عاشقانه گاه با پایانی خوش و وصال عاشقان به پایان می‌رسند و گاهی نیز پایان غمگینی چون جدایی یا مرگ دارند. با این حال، آثار عاشقانه با هر نوع پایان‌بندی، مخاطبان و طرفداران پر و پا قرص بسیاری دارند و عموما با استقبال خوبی مواجه می‌شوند.

فیلم های هالیوودی و آمریکایی نیز هرساله در ژانرهای مختلفی ساخته می‌شوند اما عمده این آثار به فیلم سینمایی عاشقانه و آمریکایی خلاصه می‌شود. به همین بهانه در ادامه این مقاله سینمایی از مجله پلازا با معرفی بهترین فیلم های رمانتیک آمریکایی همراه شما خواهیم بود. این فیلم ها به بهترین فیلمهای عاشقانه آمریکایی قدیمی و جدید دسته بندی شده اند.

فهرست مطالب:

بهترین فیلم های عاشقانه امریکایی قدیمی و نوستالژیک

در این بخش 5 اثر از برترین فیلم‌های تاریخی عاشقانه امریکایی قدیمی که در زمان اکران مخاطبان بسیاری داشتند را به شما معرفی خواهیم کرد. برخی از این آثار از بهترین فیلم های رمانتیک آمریکایی چنان مخاطبان را تحت تاثیر قرار داده اند که هنوز پس از چندین دهه برایشان تازگی دارند.

1. فیلم بر باد رفته – Gone With The Wind از بهترین فیلم های عاشقانه امریکایی

فیلم های عاشقانه جدید هالیوودی

  • سال ساخت: 1939
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.2/10
  • کارگردان: ویکتور فلمینگ (Victor Fleming)
  • بازیگران: کلارک گیبل، ویوین لی و اولیویا دی‌هاویلند

فیلم بر باد رفته یکی از فیلم های عاشقانه ساخت کشور آمریکا در تاریخ است و کمتر کسی وجود دارد که آن را تماشا نکرده باشد. این اثر از بهترین فیلم های رمانتیک آمریکایی در زمان خود برنده 10 جایزه اسکار در حوزه‌های مختلف شد و به عنوان یکی از ماندگارترین و بهترین فیلمهای عاشقانه آمریکایی در نظر گرفته می‌شود. فیلم بر باد رفته روایتگر داستان دختری به نام «اسکارلت» است که پس از شنیدن خبر ازدواج «اشلی» پسر مزرعه مجاورشان با دختر خاله‌اش، تصمیم می‌گیرد که علاقه‌اش را به او ابراز کند؛ چون فکر می‌کند که اشلی به خاطر نرسیدن به او، تن به ازدواج با دختر خاله‌اش داده است.

2. فیلم کازابلانکا – Casablanca از بهترین فیلم های عاشقانه امریکایی

فیلم سینمایی عاشقانه آمریکایی

  • سال ساخت: 1942
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.5/10
  • کارگردان: مایکل کورتیز (Michael Curtiz)
  • بازیگران: هامفری بوگات، اینگرید برگمن و پل هنرید

فیلم کازابلانکا نیز یک فیلم تاریخی عاشقانه ماندگار محصول کشور آمریکا است که برنده چندین جایزه اسکار شده است. این فیلم نیز از جمله برترین فیلم های عاشقانه خارجی آمریکایی است که مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و فروش بسیاری خوبی در گیشه داشت. داستان فیلم کازابلانکا در هنگام جنگ جهانی دوم روایت می‌شود و درباره شخصی به نام «ریک» است که در کازابلانکا، یک کافه شبانه معروف دارد و مشتریان خاصی به آنجا رفت و آمد می‌کنند. روزی «ایلزا» عشق قدیمی ریک به همراه همسرش به کافه او می‌آیند و خاطرات قدیمی برای آنها زنده می‌شود که این تازه شروع ماجرای عاشقانه این دو سرسپرده است. کازابلانکا علاوه بر این‌که اثر قوی است، یکی از بهترین فیلمهای عاشقانه آمریکایی نیز محسوب می‌شود.

3. فیلم وقتی هری سالی را دید – When Harry Met Sally

فیلم های رمانتیک آمریکایی

  • سال ساخت: 1989
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.7/10
  • کارگردان: راب رینر (Rob Reiner)
  • بازیگران: بیلی کریستال، مگ رایان، کری فیشر، برونو کربی

فهرست عاشقانه ترین فیلم سینمای آمریکا را با یکی دیگر از آثار نوستالژی سینما ادامه می‌دهیم. شاید «وقتی هری سالی را دید» به اندازه برخی از دیگر عناوین این بخش معروف نباشد، اما این فیلم نیز از بهترین فیلم های عاشقانه آمریکایی محسوب می‌شود که از زمان انتشار تا کنون، طرفداران زیادی پیدا کرده است. فیلم وقتی هری سالی را دید، یک عاشقانه کمدی است که سعی می‌کند پاسخی برای سوال «آیا مردان و زنان می‌توانند صرفا با هم دوست باشند؟» پیدا کند.

در این فیلم با هری و سالی همراه مي‌شویم که با هم همسفر می‌شوند تا از شیکاگو به نیویورک بروند. پس از این ماجرا، آن‌ها در دوازده سال آینده نیز مدام به‌طور اتفاقی یکدیگر را ملاقات می‌کنند و ماجراهایی بینشان رخ می‌دهد. این فیلم پس از انتشار با استقبال خوبی از سوی منتقدان و مخاطبان مواجه شد. فیلم وقتی هری سالی را دید با بودجه‌ی 16 میلیون دلاری ساخته شد اما بیش از 92 میلیون دلار فروش داشت. این فیلم همچنین نامزد دریافت اسکار بهترین فیلمنامه شد. پیشنهاد می‌کنیم تماشای این فیلم عاشقانه کمدی را از دست ندهید.

4. فیلم تایتانیک – Titanic از بهترین فیلم های عاشقانه امریکایی

عاشقانه ترین فیلم سینمای آمریکا

  • سال ساخت: 1997
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.9/10
  • کارگردان: جیمز کامرون (James Cameron)
  • بازیگران: لئوناردو دیکاپریو، کیت وینسلت، بیلی زین و فرانسیس فیشر

فیلم تایتانیک نیز یکی از بهترین فیلم های عاشقانه امریکایی محسوب می‌شود که بر اساس داستانی واقعی و افسانه‌ای قدیمی ساخته شده است. این فیلم تلفیقی از ژانر عاشقانه، هیجانی و حماسی است که در زمان اکران خود توانست 1.84 میلیارد دلار فروش داشته باشد و در آن سال به عنوان پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای جهان به ثبت برسد. داستان این اثر از  لیست فیلم های عاشقانه آمریکایی در واقع در سال 1912 شروع می‌شود و روایتگر قصه غرق شدن این کشتی و ماجرای آشنایی دو جوان به نام‌های جک و رز است. در این مقاله می‌توانید با نکاتی جالب درباره فیلم تایتانیک آشنا شوید.

5. فیلم درخشش ابدی یک ذهن پاک – Eternal Sunshine of the Spotless Mind

بهترین فیلم های عاشقانه و احساسی هالیوودی

  • سال ساخت: 2004
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.3/10
  • کارگردان: میشل گوندری (Michel Gondry)
  • بازیگران: جیم کری، کیت وینسلت، کیرستن دانست، مارک رافلو، الایجا وود

در ادامه معرفی بهترین فیلم های عاشقانه و احساسی هالیوودی به درخشش ابدی یک ذهن پاک مي‌رسیم. این فیلم که در ژانر عاشقانه و علمی-تخیلی ساخته شده، از عناصر روانشناختی، علمی تخیلی و داستانگویی غیرخطی استفاده می‌کند تا داستانی درباره حافظه و عشق را روایت کند. در این فیلم داستان زوجی را دنبال می‌کنیم که بعد از جدایی، تصمیم می‌گیرند خاطرات یکدیگر را از حافظه‌ی خود پاک کنند.

فیلم درخشش ابدی یک ذهن پاک از عاشقانه ترین فیلم های آمریکایی است که پس از انتشار با نظرات مثبت منتقدان و بینندگان مواجه شد. آن‌ها داستان، فیلمنامه، کارگردانی، تدوین، موسیقی متن، تم و بازی بازیگران این فیلم را تحسین کردند. علاوه بر این‌ها، فیلم درخشش ابدی یک ذهن پاک عملکرد خوبی نیز در باکس آفیس داشت و علیرغم بودجه 20 میلیون دلاری‌اش، 74 میلیون دلار فروش داشت. افتخارات این فیلم به همین جا ختم نمی‌شود! این عنوان از بهترین فیلم های عاشقانه هالیوود، اسکار بهترین فیلمنامه را از آن خود کرد و نامزدی اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن را نیز برای کیت وینسلت (Kate Winslet) به ارمغان آورد.

بهترین فیلم های عاشقانه امریکایی جدید

در این قسمت از جدیدترین و عناوینی از بهترین فیلم های رمانتیک آمریکایی یاد می‌کنیم.

1. فیلم ستاره ای متولد شد – A Star is Born از بهترین فیلم های عاشقانه امریکایی

فیلم های عاشقانه آمریکایی 2022

  • سال ساخت: 2018
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.6/10
  • کارگردان: بردلی کوپر (Bradley Cooper)
  • بازیگران: بردلی کوپر، لیدی گاگا، اندرویس دایس کلی و دیو چپل

فیلم ستاره‌ای متولد شد یکی از فیلم های احساسی امریکایی 2018 است که تلفیقی از ژانر عاشقانه و موزیکال بوده و در زمان اکران با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه شد. لیدی گاگا علاوه بر بازی در این فیلم، قطعه‌ای که پیش از آن رونمایی نشده بود را در آن اجرا کرد که یکی از جذابیت‌های این فیلم سینمایی عاشقانه و آمریکایی در زمان خودش محسوب می‌شد.

داستان فیلم ستاره‌ای متولد شد درباره زندگی خواننده معروفی به نام «جکسون» است که به مواد مخدر و الکل اعتیاد دارد. جکسون روزی در یک کافه با دختری به نام «آلی» آشنا می‌شود که استعداد خوانندگی دارد. جکسون او را تشویق می‌کند تا به عرصه خوانندگی وارد شود و آلی پس از مدتی به یک خواننده معروف تبدیل می‌شود و در این میان نیز این دو عاشق یکدیگر می‌شوند. این اثر از بهترین فیلم های رمانتیک آمریکایی است که در سال 2018 منتشر شد.

2. فیلم تقدیم به همه پسرانی که عاشقشان بودم – To All the Boys I’ve Loved Before

جدیدترین فیلم های عاشقانه هالیوود

  • سال ساخت: 2018
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7/10
  • کارگردان: سوزان جانسون (Susan Johnson)
  • بازیگران: لانا کاندر، نوحا سنتینو، جنا پریش و کینگ بچ

فیلم سینمایی عاشقانه و آمریکایی تقدیم به همه پسرانی که عاشقشان بودم نیز یکی دیگر از بهترین فیلمهای عاشقانه آمریکایی محسوب می‌شود که بر اساس رمانی با همین نام ساخته شده است. این فیلم تلفیقی از ژانر عاشقانه و کمدی است که توسط شبکه نتفلیکس در سال 2018 منتشر شد.

این اثر از بهترین فیلم های رمانتیک آمریکایی در زمان اکران با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه شد و به دنبال این استقبال در سال 2019 دومین سری آن با نام «تقدیم به همه پسران: پی‌نوشت. من هنوز دوستت دارم» پخش شد و در همان سال نیز خبر ساخت قسمت سوم آن با نام «تقدیم به همه پسران: همیشه و تا ابد، لارا جین» اعلام گشت. داستان فیلم تقدیم به همه پسرانی که عاشقشان بودم درباره دختری نوجوان به نام «لارا جین» است که با افشای نامه‌های عاشقانه‌ قدیمی‌اش، زندگی عاشقانه فعلی او تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

3. فیلم عاشقانه اگر خیابان بیل می توانست حرف بزند – If Beale Street Could Talk

فیلم های عاشقانه جدید هالیوود

  • سال ساخت: 2018
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.1/10
  • کارگردان: بری جنکینز (Barry Jenkins)
  • بازیگران: کیکی لین، استیون جیمز، کولمن دومینگو و تیونا پریس

فیلم اگر خیابان بیل می‌توانست حرف بزند نیز یکی دیگر از بهترین فیلم های عاشقانه امریکایی به حساب می‌آید که بر اساس رمانی با همین نام ساخته شده است. این فیلم عاشقانه مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و از سوی بنیاد فیلم آمریکا به عنوان یکی از 10 فیلم برتر سال 2018 انتخاب شد.

این فیلم روایتگر زندگی عاشقانه زوجی سیاه پوست به نام‌های «فانی» و «کلمنتاین» است که زندگی خوبی با یکدیگر دارند، اما چون از تبار آفریقایی هستند در جامعه با تبعیض نژادی رو به رو می‌شوند. فانی پیش از به دنیا آمدن اولین فرزندشان به زندان می‌افتد و کلمنتاین نیز برای اثبات بی‌گناهی شوهرش تلاش‌های بسیاری می‌کند…

4. فیلم داستان ازدواج – Marriage Story از بهترین فیلم های عاشقانه امریکایی

بهترین فیلم های عاشقانه و احساسی هالیوودی

  • سال ساخت: 2019
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.9/10
  • کارگردان: نوآ بامباک (Noah Baumbach)
  • بازیگران: آدام درایور، اسکارلت جوهانسون، لورا درن و ری لیوتا

فیلم داستان ازدواج نیز به عنوان بهترین فیلم های عاشقانه 2019 در نظر گرفته می‌شود که نقدهای مثبتی از سوی منتقدان دریافت کرد و مورد تحسین قرار گرفت. این فیلم محصول شبکه نتفلیکس است که در سال 2019 به صورت آنلاین منتشر شد تا بتواند برای دریافت جایزه اسکار واجد شرایط شود. فیلم داستان ازدواج از سوی هیئت ملی بازبینی فیلم آمریکا به عنوان یکی از 10 فیلم برتر سال 2019 انتخاب شد. از اینجا می‌توانید برای دانلود فیلم Marriage Story اقدام کنید.

قصه فیلم سینمایی عاشقانه و آمریکایی داستان ازدواج روایتگر زندگی «چارلی» کارگردان موفق تئاتر و بازیگری به نام «نیکول» است که پس از آشنایی و همکاری با یکدیگر، به هم علاقه‌مند شده و ازدواج می‌کنند. اما داستان عاشقانه این زوج خیلی زود تمام می‌شود و پس از چندین سال تصمیم به جدایی می‌گیرند…

5. فیلم زنان کوچک – Little Women از بهترین فیلم های عاشقانه امریکایی

عاشقانه ترین فیلم های آمریکایی

  • سال ساخت: 2019
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.8/10
  • کارگردان: گرتا گرویک (Greta Gerwig)
  • بازیگران: سورشا رونان، اما واتسون، فلورنس پیو و الیزا اسکنلن

فیلم زنان کوچک نیز از بهترین فیلم های رمانتیک آمریکایی محسوب می‌شود که بر اساس رمانی با همین نام ساخته شده است. این فیلم یکی از فیلم‌های تحسین شده سال 2019 است که با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه شد و به موفقیت تجاری دست پیدا کرد. داستان فیلم سینمایی عاشقانه و آمریکایی زنان کوچک درباره زندگی 4 خواهر است که در زمان جنگ روایت می‌شود و پدرشان برای مبارزه به جنگ می‌رود. این خواهران با مادرشان زندگی می‌کنند که هریک  از آنها داستانی نهفته در دل دارند.

6. فیلم پنج فوت فاصله – Five Feet Apart از بهترین فیلم های عاشقانه امریکایی

جدیدترین فیلم های عاشقانه آمریکایی

  • سال ساخت: 2019
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.2/10
  • کارگردان: جاستین بالدونی (Justin Baldoni)
  • بازیگران: هیلی لو ریچاردسون، کول اسپراوس و مویسس آریاس

فیلم پنج فوت فاصله نیز از جمله فیلم های عاشقانه امریکایی 2019 جذاب است که در زمان اکران بینندگان بسیاری داشت، اما منتقدان نسبت به آن نقدهای مثبت و منفی داشتند. با این وجود این فیلم سینمایی عاشقانه و آمریکایی در کل دنیا حدود 91 میلیون دلار فروش داشت و مورد توجه مخاطبان قرار گرفت. برای دانلود و آشنایی بیشتر با فیلم پنج فوت فاصله می‌توانید به این مطلب مراجعه کنید.

داستان اثر از بهترین فیلمهای عاشقانه آمریکایی روایتگر داستان عاشقانه دو نوجوان به نام‌های «استلا» و «ویل» است که هر دو به بیماری نادری به نام «فیبروز سیستیک» مبتلا هستند و ویل علاوه بر آن با یک بیماری دیگر نیز دست و پنجه نرم می‌کند. این دو به دلیل بیماری که دارند، همیشه مجبورند شش قدم از یکدیگر فاصله داشته باشند، اما استلا روزی تصمیم می‌گیرد این فاصله را تا 5 قدم کاهش دهد و…

7. فیلم نیمی از آن – The Half of it از فیلم های عاشقانه جدید هالیوودی

لیست فیلم های عاشقانه آمریکایی

  • سال ساخت: 2020
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 6.9/10
  • کارگردان: آلیس وو (Alice Wu)
  • بازیگران: لی لوئیس، دنیل دیمر، الکسیس لمیر و کالین چو

فیلم نیمی از آن یکی از بهترین فیلم های عاشقانه امریکایی است که در تاریخ 1 مه 2020 (12 اردیبهشت 1399) از شبکه نتفلیکس به نمایش درآمد و با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه شد. این اثر عاشقانه و کمدی در جشنواره فیلم ترایبکای 2020 جایزه بنیانگذاران را در حوزه بهترین روایت داستان بدست آورد و منتقدان نیز نقدهای مثبتی نسبت به آن داشتند. داستان این فیلم سینمایی عاشقانه و آمریکایی درباره یک دانش آموز خجالتی است که روزی تصمیم می‌گیرد برای دوستش نامه‌ای عاشقانه بنویسد و…

8. فیلم پام اسپرینگز – Palm Springs

فیلم های عاشقانه هالیوود

  • سال ساخت: 2020
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.4/10
  • کارگردان: مکس بارباکو (Max Barbakow)
  • بازیگران: اندی سمبرگ، کریستین میلیوتی، جی کی سیمونز و پیتر گلگر

فیلم پام اسپرینگز نیز یکی دیگر از بهترین فیلم های عاشقانه 2020 امریکایی است که در تاریخ 10 جولای 2020 (20 تیر 1399) در آمریکا منتشر شد. این فیلم تلفیقی از ژانر عاشقانه و کمدی است که توانست نظر مثبت منتقدان را به خود جلب کند.

داستان این اثر از بهترین فیلم های رمانتیک آمریکایی درباره دو شخصیت به نام‌های نایلز و سارا است که در یک مراسم عروسی با یکدیگر آشنا می‌شوند. این دو پس از عروسی بنا بر دلیل نامشخصی در یک بازه زمانی 24 ساعته تکراری گیر می‌افتند و تمام 24 ساعت روز عروسی هر روز برای آنها تکرار می‌شود. آنها برای رهایی از این چرخه تکراری تلاش بسیاری می‌کنند، اما در نهایت تصمیم می‌گیرند که از روزهای تکراری لذت ببرند.

9. فیلم عشق سیلوی – Sylvie’s Love از بهترین فیلم های عاشقانه امریکایی

فیلم های عاشقانه آمریکایی

  • سال ساخت: 2020
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 6.8/10
  • کارگردان: یوجین اش (Eugene Ashe)
  • بازیگران: رگی ژان-پیج، نمدی آسوموگا، تسا تامپسون و آجا نائومی کینگ

عشق سیلوی از بهترین فیلم های رمانتیک آمریکایی محسوب می‌شود که در سال 2020 توجه افراد را به خود جلب کرد. داستان از این جا شروع می‌شود که یک ساکسیفونیست در تابستان به استدیوی پدر سیلوی می‌آید و بین او و سیلوی رابطه عاشقانه ای شکل می‌گیرد. سال‌ها می‌گذرد و آن دو باری دیگر یکدیگر را ملاقات می‌کنند در حالی که هنوز نتوانسته اند آن عشق تابستانی را فراموش کنند. این اثر از  فیلم های آمریکایی و عاشقانه جدید جالب تماشاست.

10. فیلم اما – Emma

فیلم های عاشقانه جدید هالیوودی

  • سال ساخت: 2020
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 6.7/10
  • کارگردان: آتمن دی وایلد (Autumn de Wilde)
  • بازیگران: آنیا تیلور جوی، جانی فلین، میا گوت و کالم ترنر

از بهترین فیلم های عاشقانه امریکایی باید به فیلم زیبای اما اشاره کنیم که در سال 2020 منتشر شد. این فیلم جدید اقتباسی از رمان کلاسیک اما نوشته جین آستن است. اما با بازی بازیگر جوان و زیبای گامبی وزیر آنیا تیلور جوی درباره دخترکی جوان است که دوست دارد برای دوستانش ازدواجی رمانتیک اتفاق بیافتد اما به اشتباه آنان را راهنمایی می‌کند. سرانجام اما در این راه عشق را برای خود پیدا می‌کند. فیلم سینمایی عاشقانه و آمریکایی اما را از دست ندهید.

11. فیلم عکس – The Photograph از فیلم های عاشقانه جدید هالیوودی

فیلم سینمایی عاشقانه آمریکایی

  • سال ساخت: 2020
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 6.1/10
  • کارگردان: استلا مگی (Stella Meghie)
  • بازیگران: عیسی ری، لیکیت استنفیلد، کلوین هریسون جونیور

فیلم عکس یکی از فیلم های عاشقانه جدید هالیوود است که در این فهرست به شما معرفی می‌کنیم. داستان این فیلم با مرگ یک عکاس مشهور به نام کریستینا آغاز می‌شود. او در دورات حیاتش رابطه چندان خوبی با دخترش، مِی، نداشت. پس از مرگ او، «می» با پیدا کردن عکسی در گاو صندوق او، سعی می‌کند رازهای دوران جوانی مادرش را کشف کند. در میان این جست‌وجوها، عشقی ناگهانی بین این دختر و یک روزنامه‌نگار شکل می‌گیرد و …

12. فیلم در ارتفاعات (در هایتس) – In the Heights

فیلم های رمانتیک آمریکایی

  • سال ساخت: 2021
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.3/10
  • کارگردان: جان ام چو (Jon M. Chu)
  • بازیگران: لین مانوئل میراندا، آنتونی راموس، ملیسا بریرا و استفانی بیئاتریز

در ارتفاعات یکی از بهترین فیلمهای عاشقانه آمریکایی است که باید حتما تماشا کنید. این فیلم خوش ساخت و کمی متفاوت در واشنگتن هایتس آمریکا رخ می‌دهد. یوسناوی (اوسناوی) یک خواربار فروش در این منطقه است که آرزو دارد به سرزمین آبا و اجدادی اش بازگردد. او هر روز در مغازه خود از احوال دیگر همسایگان با خبر می‌شود و دل در گرو زنی در همان حوالی دارد. این اثر از فیلم های عاشقانه آمریکایی 2021 بسیار جذاب و دیدنی است.

13. فیلم داستان وست ساید – West Side Story

عاشقانه ترین فیلم سینمای آمریکا

  • سال ساخت: 2021
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.2/10
  • کارگردان: استیون اسپیلبرگ (Steven Spielberg)
  • بازیگران: انسل الگورت، آریانا دی بوز، دیوید آلوارز و مایک فیست

داستان وست ساید از بهترین فیلمهای عاشقانه آمریکایی است که در سال 2021 ساخته شد. این فیلم موزیکال به کارگردانی استیون اسپیلبرگ کارگردان معروف آثاری همچون ایندیانا جونز و هولوکاست است.

داستان فیلم سینمایی عاشقانه و آمریکایی داستان وست ساید از آن‌جایی شروع می‌شود که دو نوجوان از دو گنگ خیابانی به نام جتز و شارکس عاشق هم می‌شوند. حالا در گیر و دار اختلافات و نزاع ها این دو باید عشق خود را حفظ کنند.

14. فیلم ماهی کوچک – Little Fish

فیلم های عاشقانه آمریکایی 2022

  • سال ساخت: 2021
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 6.9/10
  • کارگردان: چد هارتیگان (Chad Hartigan)
  • بازیگران: اولیویا کوک، جک او کانل، سوکو و مکنزی کاردول

یکی دیگر از بهترین فیلم های عاشقانه امریکایی سال 2021، فیلم عملی تخیلی ماهی کوچک بود. این فیلم سینمایی عاشقانه و آمریکایی این بار به جنبه دیگری از زندگی و عشق اشاره داشت. ماجرا از آن‌جا شروع می‌شود که ویروسی در سراسر جهان پخش می‌شود. اما این بار نه بیماری وجود دارد نه زامبی شدنی! این بار افراد حافظه خود را از دست می‌دهند. حال یک زوج باید از زندگی و عشق خود در برابر این ویروس ترسناک محافظت کنند.

15. فیلم مالکوم و ماری – Malcolm & Marie

جدیدترین فیلم های عاشقانه هالیوود

  • سال ساخت: 2021
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 6.6/10
  • کارگردان: سم لوینسون (Sam Levinson)
  • بازیگران: زندیا و جان دیوید واشنگتن

مالکوم و ماری فیلمی سیاه و سفید اما مدرن است. این اثر از بهترین فیلم های رمانتیک آمریکایی در سال 2021 ساخته شد. فیلم دو بازیگر شاخص دارد و محوریت داستان در آپارتمان این زوج می‌چرخد. مالکوم فیلم‌سازی است که به تازگی به موفقیت رسیده است و ماری دوست دختر اوست. فیلم یک شب سرنوشت ساز از زندگی این دو را نشان می‌دهد که چگونه عاقبت زندگی مشترک این دو مشخص خواهد شد.

16. فیلم عشق شدید – Love Hard از فیلم های عاشقانه جدید هالیوودی

فیلم های عاشقانه جدید هالیوود

  • سال ساخت: 2021
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 6.3/10
  • کارگردان: هرنان جیمنز (Hernán Jiménez)
  • بازیگران: نینا دوبرو، جیمی او یانگ، دارن بارنت

لیست فیلم های عاشقانه آمریکایی را با فیلم عشق شدید ادامه می‌دهیم. فیلم عشق شدید از جدیدترین فیلم های عاشقانه هالیوود در ژانر کمدی است. این فیلم داستان دختری به نام ناتالی را روایت می‌کند که در فضای مجازی با یک نفر آشنا می‌شود و سپس تصمیم می‌گیرد او را برای کریسمس غافلگیر کند. ناتالی به یک شهر دیگر سفر می‌کند تا برای اولین بار این پسر را از نزدیک ببیند اما اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی‌ای برای او رخ می‌دهد. پیشنهاد می‌کنیم تماشای این فیلم سینمایی عاشقانه آمریکایی را از دست ندهید.

17. فیلم دانتون ابی : عصر جدید – Downton Abbey: A New Era

بهترین فیلم های عاشقانه و احساسی هالیوودی

  • سال ساخت: 2022
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.4/10
  • کارگردان: سیمون کرتیز (Simon Curtis)
  • بازیگران: مگی اسمیت، تاپنس میدلتون، میشل داکری و لارا هدوک

از جدیدترین فیلم های رمانتیک آمریکایی در سال ۲۰۲۲ که باید به آن اشاره کنیم، فیلم دانتون ابی است. این اثر از بهترین فیلم های رمانتیک آمریکایی دنباله قسمت 2019 آن محسوب می‌شود. قسمت اول این اثر با استقبال بسیار خوبی مواجه شد و حالا با انتشار قسمت دوم در بهار 2022 شاهد استقبال قابل قبولی از فیلم هستیم‌‌. در حقیقت دانتون ابی فیلم مشترک آمریکا و انگلیس است و داستان آن نیز به انگلستان اشاره دارد.

این بار خانواده کراولی به جنوب فرانسه سفر می‌کنند تا راز ویلای تازه به ارث رسیده کنتس را کشف کنند. اگر تاکنون این فیلم سینمایی عاشقانه و آمریکایی را ندیده اید آن را از دست ندهید.

18. فیلم می‌خواهم برگردی – I Want You Back

عاشقانه ترین فیلم های آمریکایی

  • سال ساخت: 2022
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 6.6/10
  • کارگردان: جیسون اورلی (Jason Orley)
  • بازیگران: جسی اسلیت، چارلی دی، اسکات ایستوود و جینا رودریگز

یکی دیگر از آثار لیست بهترین فیلمهای عاشقانه 2022، فیلم می‌خواهم برگردی است. این فیلم سینمایی عاشقانه و آمریکایی در سطح فوق العاده ای وجود ندارد اما بسیار دیدنی و دوست داشتنی است. داستان درباره اما و پیتر است که در قرار عاشقانه آخر هفته خود شکست خورده اند. این دو باهم برخورد می‌کنند و داستان های جدیدی برای آن‌ها در راه است.

19. فیلم همراه برای سواری – Along for the Ride ؛ از بهترین فیلم های رمانتیک آمریکایی جدید

جدیدترین فیلم های عاشقانه آمریکایی

  • سال ساخت: 2022
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 6.1/10
  • کارگردان: سوفیا الوارز (Sofia Alvarez)
  • بازیگران: اما پاسارو، بیمونت کاملی، کیت باسورث ، درموت مولرونی

فیلم همراه برای سواری یکی از فیلم های عاشقانه آمریکایی 2022 است. این فیلم داستان دختری را روایت می‌کند که در‌ آخرین تابستان قبل از دانشگاه، با پسری مرموز آشنا می‌شود. هر دوی آن‌ها از بی‌خوابی رنج می‌برند و هر شب، وقتی شهر ساحلی کولبی به خواب می‌رود، ماجراجویی‌های آن‌ها آغاز می‌شود. این عنوان از جدیدترین فیلم های عاشقانه آمریکایی محصول شبکه نتفلیکس است و تماشای آن به تمام دوستداران ژانر عاشقانه پیشنهاد می‌شود.

20. فیلم با من ازدواج کن – Marry Me از فیلم های عاشقانه جدید هالیوودی

لیست فیلم های عاشقانه آمریکایی

  • سال ساخت: 2022
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 6/10
  • کارگردان: کت کویرو (Kat Coiro)
  • بازیگران: جنیفر لوپز، اون ویلسون، مالونا و کلوئی کولمن

آخرین اثر از بهترین فیلمهای عاشقانه آمریکایی این لیست فیلم با من ازدواج کن با بازی جنیفر لوپز است. این اثر از فیلم های عاشقانه امریکایی 2022 اگرچه زیاد موفق نبود اما به دلیل وجود بازیگران خوب و معروف و همچنین داستان کمدی جذاب خود توانست در این لیست قرار بگیرد. داستان درباره سوپر استاری به نام کت والدز است که پس از این‌که می‌فهمد نامزدش به او خیانت کرده، تصمیم می‌گیرد در طول کنسرتش با یکی از طرفدارانش ازدواج کند.

کلام آخر

ما در این مقاله بهترین فیلم های عاشقانه امریکایی قدیمی و جدید را به شما معرفی کرده و هریک را به صورت مختصر مورد نقد و بررسی قرار دادیم. شما تا کنون کدامیک از فیلم‌های معرفی شده در این فهرست را تماشا کرده‌اید؟ به نظر شما فیلم های عاشقانه جدید هالیوودی مانند فیلم‌های قدیمی جذاب هستند؟ شما تماشای فیلم‌های عاشقانه قدیمی را بیشتر می‌پسندید یا تماشای فیلم‌های عاشقانه جدید را؟ لطفا نظرات خود را با پلازا به اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو