انشا در مورد خواب و رویا با مقدمه و نتیجه گیری

منبع: ماگرتا

10

1401/8/10

13:57


انشا در مورد خواب و رویا: خواب و رویا هر دو شیرین هستند و جذاب ولی تفاوت هایی باهم دارند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در بخش انشا ماگرتا با ما همراه شوید.

انشا پیشنهادی : انشا درباره سیب از زبان خودش

انشا در مورد خواب و رویا

انشا در مورد خواب و رویا

مقدمه: خواب یک نیاز اصلی و اساسی برای مغز و بدن است که ابر چنانچه مغز نتواند به اندازه کافی در طول 24 ساعت  استراحت نماید فرد در طول روز دچار مشکلاتی مانند سر درد و بی حوصلگی و تاری دید می گردد و از طرفی در بعضی از افراد منجر به بروز سکته هم می گردد.

بدنه: تمام سلولهای بدن پس از ۷ دقیقه خواب می توانند به فعالیت مجدد خویش ادامه دهند و در واقع می توان گفت با عمل خوابیدن تمام سلولهای بدن تمام فعالیت روزمره خویش را فراموش کرده و دوباره با توان و انرژی می توانند فعالیت خود را شروع کنند.

خواب در شب بسیار مناسب بوده و بسیار اثربخش می باشد و هر فرد در سنین مختلف نیاز به خواب متفاوتی دارد. بزرگسالان در حدود ۸ ساعت خواب مفید و در ساعات شب دارند. خواب می تواند موجب افزایش سطح یادگیری و قدرت تجزیه و تحلیل کافی گردد.

رویا یا خیال پردازی که اغلب در انسانها دیده می شود، بسیار جذاب و شیرین و دلچسب می باشذ. رویا به انسان انگیزه می دهد و موجب افزایش سطح کارایی می گردد. انسان به کمک رویا دست به کارهای خارق العاده می زند و شاید اگر به اندازه رویای خود تلاش و تکاپو داشته باشد، می تواند موفق عمل نماید و در دنیای بیرون به موفقیت های چشم گیری دست یابد.

رویای شیرین گاهی انسان را تا آسمانها هم می برد و انسان در عالم خواب و رویای خویش به مکان هایی پا می گذارد که برایش بسیار جالب و خاطره انگیز بوده و موجب شادی و سرخوشی انسان می گردد. انسان در خواب و رویا به تمام مکان های دست نیافتنی که در عالم حقیقت نمی تواند سفر کند، می رود و بسیار هم لذت می برد.

نتیجه گیری: داشتن خواب کافی موجب پیشرفت و کارکرد مفید مغز می گردد، کم کردن استرس، داشتن تغذیه کافی و مناسب و دوری از فست فودها و غذاهایی که کیفیت خوبی ندارند، موجب بهبود کیفیت خواب می گردد. بهتر است برنامه خواب خود را منظم و دقیق نماییم تا روزهای عمرمان مفید باشند.

انشا در مورد به یاد اوردن خواب و رویا

مقدمه: خواب گاهی از خوردن و آشامیدن هم مهم تر است. انسان از روزی که دررحم مادر است و روح دارد، یعنی از حدود ۱۶ هفتگی در شکم مادر جنین هم به خواب می رود واین نشان دهنده این امر مهم است که خواب موجب شکل گیری استخوان مغز می گردد.

بدنه: خواب ضروری ترین نیاز هر انسان است که اگر فردی به هر دلیل از آن محروم شود، هیچ سودی  از زندگی نخواهد برد و تمام عمرش با درد و شاید زجر سپری شود. سلول های مغز با خواب کافی تکامل یافته و قشرهای مختلف مغز می تواند کار خود به خوبی انجام دهد.

خواب و رویا شیرین ترین بخش زندگی است که میزان آن  در هر  سنین متفاوت است. مقدار خواب مورد نیاز برای یک نوزاد دو روزه با یک کودک 4 یا 5 سال متفاوت است. بزرگسالان به ویژه زنان به خواب بیشتری نیاز دارند.

خواب و رویا چنان لذت بخش است که گاهی ما را تا آسمان و بهشت و جهنم می برد و زمانی هم سوار یک هواپیما و یا در یک جزیره دورافتاده پیاده می کند. گاهی مانند یک پرنده تا دریاهای دور می رویم و زمانی بر فراز یک قله پیاده می کند و مجبور می شویم که ساعت ها بدویم و فقط منتظر کسی می مانیم تا ما را از خواب بیدار کند.

گاهی در خواب برای مغز اتفاقاتی رخ می دهد که انسان را در شرایط بدی قرار می دهد، در این حالت که بختک خواب نام دارد، نیمی از مغز بیدار است و نیم دیگر در حالت بخواب بوده و فرد دچار حالات بسیار بدی می گردد، در این حالت فقط یک محرک خارجی می تواند فرد را از این حالت سخت نجات دهد، یک ضربه به پا و یا دست که منجر به بیداری گردد، مغز را به طور کامل از خواب بیدار می کند.

بهتر است انسان در طول روز حدود ۳۰ دقیقه خواب با کیفیت داشته باشد، تا بتواند قوای خود را تجدید نموده و به امور روزانه خود ادامه دهد.

نتیجه گیری: خواب را جدی بگیریم و برای خود برنامه ای کافی داشته باشیم و در طول روز به استراحت بپردازیم، اتاق خوابمان مناسب هوای هر فصل باشد و هنگام خواب در ان احساس راحتی داشته باشیم. از خوابیدن های طولانی مدت و با دارو خود داری کنیم و در صورت داشتن اختلال خواب با متخصص درمان این مشکل در میان بگذاریم. 

انشاء های پیشنهادی :
انشا درباره روز جوان و حضرت علی اکبر (ع)
و
انشا در مورد عشق به خدا

☑️ به پایان انشا درباره خواب و رویا رسیدیم. برای درج دیدگاه می توانید از بخش نظرات در انتهای همین مطلب استفاده نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو