نخستین هتل دوستدار طبیعت آسیا در خراسان شمالی احداث می شود

منبع: همگردی

16

1401/8/10

14:31


ایسنا/ براساس آخرین اخبار بدست رسیده، نخستین هتل دوستدار طبیعت آسیا در خراسان شمالی احداث می شود.

علی مستوفیان، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی اظهار کرد: سرمایه گذاری در حوزه گردشگری یکی از اولویت های استان است که در دستور کار این اداره کل قرار دارد تا توسعه استان را به دنبال داشته باشد.

وی با اشاره به ظرفیت های خراسان شمالی در حوزه گردشگری افزود: قرار گرفتن بین دو قطب زیارتی سیاحتی کشور و تردد سالانه بیش از 20 میلیون مسافر از جاده های استان بخشی از مهمترین ظرفیت های استان است که برای بهره مندی از آن باید خدمات را در استان به شکلی مناسب توزیع کنیم.

وی با اشاره به دوراهی اسپاخو در شهرستان مانه و سملقان به عنوان یک فرصت سرمایه گذاری گفت این محل تقریبا بین دو قطب زیارتی و سیاحتی خراسان رضوی و گلستان قرار دارد که از تولیدات صنایع دستی و محلی جوامع روستایی، مناطق حفاظت شده قرخود و جنگل گلستان بهره می برد و می تواند ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه اکوتوریسم باشد.

مستوفیان بیان کرد: به همین دلیل قرار است با حضور سرمایه گذار بخش خصوصی، هتل و مزرعه گردشگری سلامت با رویکرد دوستدار محیط زیست در این محل اجرا شود که علاوه بر اقامت، پذیرایی و ارائه خدمات بین راهی به مسافران، موضوعات توسعه محیط زیست، گردشگری پایدار و آشنایی مراجعان با حیات وحش را نیز انجام دهد.

وی با اشاره به مساحت و اعتبار اجرای این پروژه گفت: این پروژه قرار است در زمینی 10 هکتاری انجام شود که 450 تا 500 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی ادامه داد: سرمایه گذار این پروژه تاکنون اعلام نیازی برای تسهیلات نکرده و در صورت نیاز می توانیم در این حوزه، پروژه را پشتیبانی کنیم.

وی اظهار کرد: در این پروژه قرار است آب مصرفی آن تصفیه شده و پساب آن برای آبیاری گیاهان و سایر موضوعات مورد استفاده قرار گیرد. همچنین فضایی برای پرورش محدوده برخی گونه های جانوری و گیاهان نیز ایجاد شود. علاوه بر این ها، این پروژه ویژگی های دیگری نیز دارد که سبب می شود نخستین مجموعه در قاره آسیا باشد که چنین امکاناتی خواهد داشت.

به گفته مستوفیان، عامل حضور سرمایه گذار این طرح، وجود مجوزهای بی نام سرمایه گذاری بود که سبب گسترش طرح از 2 هکتار به 10 هکتار شد.

نخستین هتل دوستدار طبیعت آسیا در خراسان شمالی احداث می شود

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو