وضعیت وحشتناک بازار پوشاک در ایران

منبع: برترین ها

9

1401/8/10

19:34


عضو هیئت مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک از افت حداقل ۷۰ درصدی فروش آنلاین پوشاک و حدود ۵۰ درصدی در فضای فروشگاهی در پی اختلال در اینترنت و ناآرامی‌های اخیر خبر داد و گفت: در این شرایط باید بسته‌های حمایتی کوتاه‌مدت برای کسب و کارها در نظر گرفته شود.

ایسنا: عضو هیئت مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک از افت حداقل ۷۰ درصدی فروش آنلاین پوشاک و حدود ۵۰ درصدی در فضای فروشگاهی در پی اختلال در اینترنت و ناآرامی‌های اخیر خبر داد و گفت: در این شرایط باید بسته‌های حمایتی کوتاه‌مدت برای کسب و کارها در نظر گرفته شود.

مجید افتخاری با اشاره به آسیب به کسب و کارهای اینترنتی به دلیل قطعی اینترنت، گفت: در پی ناآرامی‌های اخیر کسب و کارها دچار کاهش تقاضا شده‌اند و شرایط از زمان شروع کرونا به مراتب وخیم‌تر است. با وجود اینکه ابتدای فصل است، مشاهدات میدانی نشان می‌دهد اغلب فروشگاه داران کالاهای جدید فصل را به بازار نیاوردند یا درصد آن بسیار ناچیز است.

وی با بیان اینکه بسته بودن محیط کسب در ساعات طولانی و قطعی اینترنت کسب و کارها را دچار چالش کرده، اظهار کرد: در این شرایط دولت باید از مطالبات خود صرف نظر یا آنها را به تعویق بیاندازد و کمک کند کسب و کارها از بین نروند. اما این موارد محقق نشده است. از طرف دیگر اعلام شده به کسب و کارهای اینترنتی کمک می‌شود، اما برنامه مشخص اعلام نشده است.

افتخاری از افت حداقل ۷۰ درصدی فروش آنلاین پوشاک و حدود ۵۰ درصدی در فضای فروشگاهی خبر داد و گفت: با توجه به اینکه صنعت پوشاک خصوصی است و وابستگی به نهاد خاصی ندارد، در این شرایط باید بسته‌های حمایتی کوتاه مدت برای کسب و کارها در نظر گرفته شود.

وی در پایان گفت که برخی کارخانجات در حال تعدیل نیرو هستند که این موضوع چالش‌های جدید ایجاد خواهد کرد. در این شرایط راحت‌ترین حمایت دولت می‌توانست تعویق هزینه‌های تامین اجتماعی باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو