کاش مسئولان از این حرکت کره‌ای‌ها درس بگیرند!

منبع: برترین ها

19

1401/8/10

21:23


رئیس پلیس کره جنوبی مسوولیت حادثه مرگبار سئول را پذیرفت و وزیر کشور هم عذرخواهی کرد.

یورونیوز: رئیس پلیس کره جنوبی مسوولیت حادثه مرگبار سئول را پذیرفت و وزیر کشور هم عذرخواهی کرد.

بیش از ۱۵۰ نفر در ازدحام جمعیت در جشن هالوین سئول کشته شدند. جمعیت زیادی در یک کوچه تنگ، زیر دست و پا و فشار جمعیت، آسیب دیدند و جان باختند. بیشتر قربانیان جوان بودند.

مسوولان کره جنوبی برای آرام کردن خشم مردم در برابر کشته شدن بیش از ۱۵۰ نفر در حادثه ازدحام، واکنش نشان دادند. مسوولان متعهد شدند تحقیق مستقل، سریع و همه جانبه انجام شود و اقدامات جدید و جدی برای تضمین سلامت و ایمنی افراد و منع تکرار حوادث مشابه در آینده صورت گیرد.

در واکنش به حادثه، وزیر کشور کره جنوبی (لی سانگ مین) از مردم عذرخواهی کرد.

تصویر عذرخواهی رئیس پلیس کره جنوبی در واکنش به حادثه مرگبار ازدحام

کاش مسئولان از این حرکت کره‌ای‌ها درس بگیرند!

او در سخنرانی در پارلمان گفت: "به عنوان مسوول امنیت شهروندان از مردم کشور عذرخواهی می کنم". وی سپس به نشانه عذرخواهی، در مقابل دوربین ها، خم شد.

رییس پلیس کره جنوبی (یون کی کیون) هم گفت اقدامات برای کنترل جمعیت در محل حادثه غیرکافی بود.

وی در نشست خبری گفت: " درباره سلامت و ایمنی عمومی در این حادثه به صورت نامحدود، احساس مسوولیت می کنم. حداکثر تلاشم را انجام می دهم چنین اتفاق ناراحت کننده ای دوباره تکرار نشود".

رییس پلیس کره جنوبی ادامه داد: "پلیس عملیات بازرسی و تحقیقات مستقل و جدی را به سرعت و دقت در همه بخش ها بدون استثنا انجام خواهد داد تا حقیقت حادثه توضیح داده شود".

وی متعهد شد با ایجاد کمیته تحقیق مستقل درباره اشتباهات بزرگ پلیس در واکنش به حادثه بررسی انجام شود.

کاش مسئولان از این حرکت کره‌ای‌ها درس بگیرند!

خبرگزاری دولتی کره جنوبی اضافه کرد: این سخنان رئیس پلیس کره درمیان انتقادات شدیدی است که از اقدامات پلیس در برابر حادثه مطرح می شود.

رئیس پلیس تایید کرد قبل از بروز حادثه تماس های زیادی با شماره 112 پلیس گرفته شد که نشان می دهد وضعیت خطرناکی در پیش بوده است.

به دنبال این حادثه، رئیس جمهوری کره جنوبی به مدت یک هفته عزای عمومی اعلام کرد.

وزیر کشور کره جنوبی نیز با انتقادات شدیدی روبه رو شده است.

برخی شهروندان کره جنوبی در شبکه های اجتماعی گفته اند اقدامات پلیس برای برنامه ای که قرار بود جمعیت زیادی حاضر شوند کافی نبود.

خبرگزاری دولتی کره جنوبی (یونهاپ) هم در خبری با تیتر "تردید در نقش سازمان های مسول در وقوع فاجعه ایتیوان" نوشت: "سوالات درباره اینکه آیا تدابیر پیشگیرانه ایمنی از سوی دستگاه های مسوول و پلیس می توانست از فاجعه جلوگیری کند یا نه افزایش یافته است".

یونهاپ افزود: "برخی منتقدان می گویند پلیس و مسوولان شهری سئول و منطقه یونگسان که محل وقوع حادثه بود باید تدابیر کافی را برای منع وقوع حوادث داشتند. آنها باید برای حضور تعداد زیادی از شرکت کنندگان در جشن هالوین، از قبل آمادگی کسب می کردند. برخی دیگران هم می گویند امکان پیش بینی حادثه نبود".

حادثه در کوچه ای به عرض 3.2 متر روی داد محلی که تعداد زیادی از افراد تجمع کرده بودند. قرار بود حدود 100 هزار نفر شنبه شب در منطقه ایتیوان در نخستین جشن هالوین بعد از 3 سال محدودیت کرونایی، حاضر شوند.

کاش مسئولان از این حرکت کره‌ای‌ها درس بگیرند!

در ادامه خبر منتشر شده در خبرگزاری دولتی کره جنوبی آمده است: "منتقدان سوالاتی را درباره دلیل و چگونگی شکست و ناکامی دستگاه های مسوول و پلیس در کسب آمادگی قبلی برای حوادث مرتبط با ازدحام مطرح می کنند. آنها  می گویند نشانه های هشدار قبل از حادثه وجود داشت.

شاهدان عینی در شبکه های اجتماعی گفته اند یک شب قبل از حادثه، افرادی به دلیل فشار جمعیت در کوچه محل حادثه افتادند اما چون جمعیت در حرکت بود دچار آسیب نشدند. شاهدان عینی گفتند در روز جمعه نیز به دلیل جمعیت زیاد امکان حرکت در خیابان های ایتیوان (منطقه محل حادثه) نبود".

خبرگزاری دولتی کره جنوبی اضافه کرد: "با وجود این نشانه های هشدار آمیز به نظر می رسد مسوولان در سئول تدابیر لازم و مشخص را برای جلوگیری از حوادث جشن هالوین در پیش نگرفته بودند".

یک مقام مسوول در اداره شهر سئول گفت: "اقدامات ویژه یا اتاق عملیات برای حوادث جشن هالوین نداشتیم زیرا هیچ برنامه گسترده ای برای هالوین برنامه ریزی نشده بود".

این در حالی است که در جشنواره بین الملل آتش بازی سئول که مدتی پیش برگزار شده بود شهرداری اقداماتی را برای کنترل خیابان ها انجام داد. همچنین نیروهای ایمنی نیز در خیابان ها و کوچه های محل برگزاری جشنواره مستقر شده بودند و آمادگی های برای حضور حدود یک میلیون نفر به وجود آمده بود.

قبل از برگزاری جشن هالوین دفتر منطقه یونگسان سئول نشست فوق العاده ای برگزار کرده بود اما جلسه بر مبارزه با کرونا و بازرسی از سلامت مواد غذایی رستوران های مراسم متمرکز بود و نه احتمال ازدحام.

دفتر منطقه ای شهرداری سئول اضافه کرد: حدود 150 نیروی دولتی در قالب 28 گروه هنگام برگزاری جشن هالوین در محل برنامه حضور داشتند که به نظر می رسد این تعداد برای تعامل با دهها هزار نفر از شرکت کنندگان کافی نبود.

پلیس سئول هم گفت حدود 200 نیرو را در محل جشن هالوین مستقر کرده بود اما ماموریت آنها بر منع جرایم جنسی، مواد مخدر و سرقت متمرکز بود و نه ایمنی و سلامت افراد.

خبرگزاری دولتی کره جنوبی ادامه داد: علاوه بر این منتقدان می گویند مسوولان باید جلوی توقف خودروها در برخی خیابان های ایتوان (محل جشن هالوین) را می گرفتند و مواظب جمعیت در خیابان ها بودند.

شمار کشته های حادثه ازدحام در خیابان تنگ محل برگزاری جشن هالوین در روز شنبه گذشته به 156 نفر رسیده است. 151 نفر هم مصدوم شدند که حال 29 نفر وخیم گزارش شده است. 26 شهروند از 14 کشور در میان فوتی ها بود.  5 فوتی ایرانی، بیشترین تعداد در میان خارجی ها است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو