طرز نگهداری انار برای مدت طولانی به چند روش ساده و کاربردی

منبع: مینویسم

36

1401/8/11

00:00


یکی از هنر هایی که بهتر است هر کسی یاد بگیرد، چگونگی نگهداری انار برای مدت طولانی می باشد تا بتوانید در طول سال انار نوش جان کنید. در این مقاله طرز نگهداری انار برای مدت طولانی به چند روش عالی را می آموزید.

طرز نگهداری انار برای مدت طولانی به چند روش ساده و کاربردی

انار نیز همچون تمام میوه ها در یک فصل خاص فراوان تر است و در برخی فصل ها، یا یافت نمی شود یا به ندرت قابل تهیه است. عاشقان انار می دانند برای اینکه بتوانند در تمام روزهای سال انار بخورند، باید طرز نگهداری انار برای مدت طولانی را بلد باشند. این روش ها سخت نیست و ما در این مطلب طرز نگهداری انار برای مدت طولانی را ارائه داده ایم.

طرز نگهداری انار به مدت طولانی

در ادامه روش های نگهداری انار برای مدت طولانی را ارائه داده ایم که بهترین و کارآمد ترین روش ها می باشند و در عین حال شما می توانید در همه فصول سال انار تازه میل کنید!

مواد غذایی که می‌ توان فریز کرد و طرز نگهداری مواد غذایی در فریزر را در مینویسم یاد بگیرید.

طرز نگهداری انار در فریزر

برای این روش کافیست انار را دان کرده و در ظرف مخصوص فریزر بریزید و در فریزر قرار دهید. این روش نگهداری انار برای مدت طولانی، به این دلیل که انار دان می شود با روش های دیگر کمی متفاوت است.

طرز نگهداری انار با وازلین

برای این روش پوست انار را کمی وازلین زده و از جایی خشک و خنک آویزان می کنیم یا در یخچال می گذاریم. همچنین می توانید روغن جامد را جایگزین وازلین کنید. برخی افراد این انار چرب شده را با پلاستیک فریزر می پوشانند و سپس آویزان کرده یا در یخچال می گذارند. این نیز ایده مناسبی برای نگهداری انار به مدت طولانی است.

طرز نگهداری انار زیر خاک

برای این روش انار را به همان شکل در چاله و زیر خاک دفن می کنیم. تنها عیب این روش نگهداری انار برای مدت طولانی این است که برای جلوگیری از بارش باران روی خاک و مرطوب شدن انار، یا باید بالای این خاک یک سایه بان قرار دهید و یا در جایی که باران نمی بارد، قرار دهید.

طرز نگهداری انار در زمستان

طریقه نگهداری انار برای مدت طولانی

طریقه نگهداری انار برای مدت طولانی

یکی دیگر از روش های نگهداری انار برای مدت طولانی این است که دانه هایی که در آن کلاهک انار(تاج انار) قرار دارد را تخلیه کنید، در سبدی بچینید و در محل خنک و خشک قرار دهید. این روش جهت نحوه نگهداری انار برای زمستان مناسب است.

طرز نگهداری انار با روزنامه

در این روش نگهداری انار برای مدت طولانی، تعدادی کاغذ یا روزنامه آماده کرده و انار را درون آن ها می پیچیم، سپس در سبدی گذاشته و در جایی خنک و خشک نگهداری می کنیم.

ممکن است دوست داشته باشید : فواید بینظیر پوست انار

روش تازه نگه داشتن میوه در یخچال

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو