کابینت نئوکلاسیک

منبع: آرگا

80

1401/8/11

12:36


سبک نئوکلاسیک در معماری و طراحی داخلی ترکیب سبک کلاسیک و مدرن است. در این سبک از عناصر زیبا و مجلل سبک کلاسیک و کاربرد بالا و سادگی سبک مدرن استفاده می‌شود. در این سبک دیگر آن شلوغی‌ها و جزئیات فراوان سبک معماری کلاسیک را نداریم، اما سادگی مطلق سبک مدرن را نیز در سبک نئوکلاسیک نمی‌بینیم. نئوکلاسیک زاییده‌ی دو سبک کاملا متضاد است و ویژگی‌های خاص و جذاب خودش را دارد.

این مدل کابینت آماده، سبک به روز شده سبک کلاسیک می باشد، همینطور این سبک امروزی شده هنرهای روم باستان است. کابینت نئوکلاسیک در عین سادگی، زیبایی خاصی به نمای آشپزخانه می دهد. کابینت در سبک نئوکلاسیک در فضای باز با نورپردازی مناسب جلوه ی ویژه ایی را نمایان می کند. از این رو مجموعه کابینت استوک آکبند پیشکاری مدل های متنوع کابینت نئوکلاسیک را در فروشگاه خود قرار داده است.

کابینت نئوکلاسیک

زیبایی کابینت نئوکلاسیک بی‌نظیر است و آشپزخانه را به محیطی خاص و جذاب تبدیل می‌کند که از طرفی لوکس و اشرافی به نظر می‌رسد و از طرف دیگر ساده و منظم است. با اینکه کابینت نئوکلاسیک با کابینت کلاسیک متفاوت است اما بسیاری این دو نوع کابینت را با هم اشتباه می‌گیرند.

کابینت نئوکلاسیک

شباهت و تفاوت کابینت نئوکلاسیک و کابینت کلاسیک

روی هر دو کابینت کلاسیک و نئوکلاسیک حکاکی و کنده کاری صورت می‌گیرد، و معمولا متریال استفاده شده برای این دو سبک کابینت مشابه است. با این حال، تفاوت‌های زیادی بین کابینت سبک نئوکلاسیک و کابینت کلاسیک وجود دارد. یکی از این تفاوت‌ها این است که روی سطح کابینت نئوکلاسیک هرگز به اندازه‌ی یک کابینت کلاسیک طراحی و منبت کاری انجام نمی‌شود و کنده کاری‌ها بسیار ساده‌تر هستند. تفاوت دیگر میان این دو کابینت این است که به دلیل ساده‌تر بودن حکاکی‌ها و برش‌ها تمیز کردن کابینت نئوکلاسیک بسیار آسان‌تر است. همچنین، قیمت کابینت سبک نئوکلاسیک مناسب‌تر و معتدل‌تر از کابینت سبک کلاسیک است. به علا.وه، کابینتی که در سبک نئوکلاسیک طراحی و ساخته شده قطعا به روزتر و برای دنیای امروزه مناسب‌تر است. این تفاوت‌های بسیار مهم این دو سبک کابینت را از هم متمایز می‌کند. شما با نگاه کردن به نوع کنده کاری می‌توانید تشخیص دهید که چه نوع کابینتی پیش روی شماست.

مزایا و معایب کابینت نئوکلاسیک

مزایا

با انتخاب این کابینت دیگر نگران این مسئله نباشید که تزئینات و جزئیات فراوان کابینت آشپزخانه شما را شلوغ و کوچک نشان می‌دهد. کابینت سبک نئوکلاسیک حتی برای آشپزخانه‌هایی با متراژ کم نیز مناسب‌اند.

معمولا ارتفاع زیادی دارند و مانند کابینت‌های مدرن بسیار جادار و کاربردی‌اند.

هم طرفداران سبک کاسیک و هم طرفداران سبک مدرن عموما از این سبک نیز استقبال می‌کنند و کابینت نئوکلاسیک را می‌پسندند.

بسیار زیباست و آشپزخانه شما را به محیطی جذاب و شیک تبدیل می‌کند، آشپزخانه‌ای که نه تجملات و تزئینات فراوانش چشم را می‌زند، و نه سادگی بیش از اندازه‌اش شما را خسته می‌کند و حوصله‌تان را سر می‌برد.

رنگ‌بندی کابینت سبک نئوکلاسیک از کلاسیک بیشتر است و شما گزینه‌های متفاوتی را برای انتخاب خواهید داشت. البته باید اشاره کنیم که در مقابل، این کابینت به اندازه‌ی کابینت مدرن تنوع رنگ ندارد.

کابینت نئوکلاسیک

معایب

کابینت نئوکلاسیک برخی از محاسن و مزایای کابینت مدرن را ندارد که یکی از آن‌ها تنوع رنگ بالا بود.

مورد دیگر قیمت پایین‌تر کابینت مدرن است. کابینت نئوکلاسیک از کابینت کلاسیک ارزان‌تر و از کابینت مدرن گران‌تر است.

همچنین، تمیزکاری کابینت مدرن به علت داشتن سطح یکدست و صاف بسیار آسان‌تر است.

البته نکته‌ای که درباره‌ی کابینت سبک نئوکلاسیک باید به آن توجه کرد کیفیت ساخت آن است. هر کابینت سازی نمی‌تواند این کابینت را با دقت و مهارت بسازد و کابینت زیبا و بی‌نقص به شما تحویل دهد.

متریال کابینت نئوکلاسیک

کابیننت نئوکلاسیک با چوب طبیعی و یا ورقه‌های از جنس ام دی اف ساخته می‌شود. قیمت کابینت ساخته شده از چوب طبیعی گران‌تر از انوع دیگر این کابینت است. کابینت سبک نئوکلاسیک چوبی ظاهری اصیل و زیبا دارد و حس متفاوتی را به شما القا می‎کند.

کابینت‌های ممبران و انزو از جنس ورقه‌های ام دی اف اند و در سبک نئوکلاسیک نیز ساخته می‌شوند. این کابینت‌ها نیز برای این سبک بسیار مناسب‌اند و نتیجه دلخواه را به شما خواهند داد، در حالی که از لحاظ هزینه نیز مقرون به صرفه‌اند و با قطع درخت به محیط زیست آسیب نمی‌رسانند.

کابینت نئوکلاسیک

 

جمع بندی

کابینت نئوکلاسیک از سبکی پیروی می‌کند که از تلفیق دو سبک معماری مدرن و کلاسیک به وجود آمده است. در این سبک هنوز عناصری از اشرافی بودن در کابینت وجود دارد، اما بسیاری از پیچیدگی‌ها و جزئیات نیز حذف شده‌اند. این نوع کابینت با سادگی‌ای که دارد برای آشپزخانه‌های کوچک و بزرگ مناسب است و محیط را شلوغ نشان نمی‌دهد. از مزایای دیگر کابینت نئوکلاسیک این است که شما می‌توانید از لحاظ رنگ و طرح نسبت به کابینت کلاسیک گزینه‌های بیشتری داشته باشید. کابینت سبک نئوکلاسیک از هر دو متریال چوب طبیعی و ورقه‌هایی با مغزی ام دی اف ساخته و تولید می‌شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو