محبوبیت ایده های رنگارنگ حمام در حال افزایش است زیرا بیشتر ما به دنبال راه های تازه و هیجان انگیز برای منحصر به فرد کردن خانه های خود هستیم. به عنوان فضاهای کاربردی که برای مدت زمان زیادی از آنها استفاده نمی کنیم، حمام ها گاهی اوقات می توانند در اولویت قرار گیرند با این حال، می توانند فضاهای شگفت انگیزی برای تزئین  باشند.

به طور فزاینده ای شاهد هستیم که صاحبان خانه و طراحان داخلی از ایده های رنگی حمام که زیبایی به فضا می بخشد، استقبال می کنند. چه به دنبال تزیین یک حمام کوچک، یک حمام اصلی، یا صرفاً الهام‌بخش داخلی هستید، این حمام‌های رنگارنگ و نکات تخصصی چشمان شما را به امکانات بی‌پایان دکوراسیون باز می‌کنند. در این مطلب از سلام دنیا درباره ایده های رنگارنگ حمام، زیباتر کردن حمام، تزئین حمام های کوچک، دکوراسیون، طراحی حمام های لوکس و مدرن  و همینطور بهترین رنگ ها برای حمام صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

ایده های رنگارنگ حمام

راه های زیادی برای معرفی ایده های رنگارنگ حمام وجود دارد، از ایده های کاشی حمام گرفته تا ایده های کاغذ دیواری حمام. وقتی نوبت به ترندهای حمام می رسد، می بینیم که طراحان داخلی به طور فزاینده ای با ترکیب رنگ های جسورانه و چاپ روی سطوح مختلف، به جای انتخاب تنها یک ایده رنگ اتاق، آزمایش می کنند.

لوسی بارلو، موسس و مدیر خلاق استودیوی طراحی داخلی، Barlow & Barlow، می‌گوید: ما عاشق بازی با رنگ ها هستیم.گاهی اوقات ترکیب‌های شگفت‌انگیز موفق‌ترین هستند. حمام ها می توانند فضاهای بالینی باشند، بنابراین من سخت کار می کنم تا آنها را بسازم.به عنوان مثال، یک روشویی، که با رنگی غیرمنتظره رنگ آمیزی شده است، می تواند قطعه ای برجسته بسازد که زیبایی زیادی به حمام شما بدهد.


حتما بخوانید: 20 ایده خلاقانه برای طراحی و دکوراسیون حمام های کوچک


ایده هایی برای زیباتر کردن حمام

1. برای زیباتر کردن حمام؛ از کاشی های رنگی استفاده کنید

تزیین با رنگ صورتی همیشه با حمام مرتبط نیست، اما ما در حال حاضر همه جای آن را با کاشی های  صورتی می بینیم که محبوبیت خاصی پیدا کرده است. با کاشی‌های صورتی حمام ممکن است زیاد جالب نباشد، اما افزودن یراق آلات طلایی شیک به فضا زیبایی می‌دهد، به علاوه، رنگ‌ها به طرز ماهرانه‌ای مکمل حمام هستند.

این خانه به طور کامل برای خانواده‌ای شلوغ با سه فرزند کوچک تغییر شکل داده است. جیمز لنتین می‌گوید: محصولات ما برای هر یک از چهار حمام ملک مشخص شده‌اند. ترکیب کاشی‌های صورتی و نقاشی‌های دیواری سفارشی با تزئینات برنجی درخشان که با دست نقاشی شده است عالی است.

ایده هایی برای زیباتر کردن حمام1

2. برای زیباتر کردن حمام؛ از رنگ ها خلاقانه استفاده کنید

آنی اسلون، خالق و کارشناس رنگ Chalk Paint، می‌گوید: از دیوارها گرفته تا کف وان، رنگ‌آمیزی مجدد سریع‌ترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین راه برای تازه‌سازی حمام است. «بسیاری از ما حمام‌های معمولی داریم و بودجه لازم برای شروع از صفر را نداریم.»

استفاده از رنگ‌های متضاد روی سطوح مختلف یک راه ساده برای ایجاد ظاهری جذاب است، در غیر این صورت، می‌توانید خلاق باشید و ایده‌های رنگ آمیزی حمام را با الگوی هندسی یا یک دیوار امبره را امتحان کنید.

ایده هایی برای زیباتر کردن حمام2

3.برای زیباتر کردن حمام؛ کف حمام را خلاقانه طراحی کنید

رنگ همچنین یک راه فوق العاده برای ایجاد ایده های رنگارنگ کفپوش حمام است. در اینجا، آلیسون کندلر، طراح داخلی، از یک کاغذ دیواری زیبا به عنوان نقطه شروع یک پالت رنگارنگ استفاده کرده است که رنگ‌های حمام را انتخاب می‌کند و یک کف پوش با طرح شطرنجی عالی است. آلیسون کاندلر می‌گوید: «این حمام برای یک دختر جوان ساخته شده است - ما می‌خواستیم احساس سنتی داشته باشد اما همچنان زیبا باشد.»

ایده هایی برای زیباتر کردن حمام3

تزئین حمام های کوچک

4. برای زیباتر کردن حمام؛ از کاغذ رنگی های رنگی استفاده کنید

به شرطی که در مکانی بدون پاشیدم آب هستید و اتاق به خوبی تهویه می شود، دلیلی ندارد که نتوانید از کاغذ دیواری در حمام استفاده کنید، به علاوه، اگر نگران کننده است، کاغذ دیواری های ضد آب نیز وجود دارد که می توانید بخرید. همانطور که در این طرح توسط گروه طراحی نش نشان داده شده است، جفت کردن یک کاغذ دیواری هندسی در مقیاس کوچک بالای صفحه خنثی، روشی شگفت‌انگیز برای رنگ کالیدوسکوپ بدون غلبه بر فضا است.


حتما ببینید: طراحی دیوار پشت تلویزیون با بهترین ایده دکوراسیون


کاغذ دیواری مدرن، گرافیکی و ضد آب، همان چیزی است که این حمام رنگارنگ کودکان به آن نیاز دارد. کندرا نش، موسس گروه طراحی نش، می‌گوید: ما رنگ‌های آبی مورد علاقه خود را به روشویی و دیوارکوب حمام اضافه کردیم تا فضا را درست کنیم.

ایده هایی برای زیباتر کردن حمام4

5. برای زیباتر کردن حمام؛ از کاشی ها برای ایجاد یک ایده جالب برای دیوار استفاده کنید

هنگام طراحی حمام، نیازی به چسبیدن به یک نوع کاشی نیست - ترکیب رنگ‌های مختلف می‌تواند راهی فوق‌العاده برای ایجاد یک طرح منحصر به فرد باشد، همانطور که در این ایده حمام کاشی کوچک توسط Cave Interiors نشان داده شده است.

جورجینا کیو، بنیانگذار Cave Interiors می‌گوید: «با الهام از شبکه‌ای هندسی از رنگ‌ها را روی پس‌زمینه‌ای سفید از کاشی‌ها ادغام کردیم تا حس سرگرمی ایجاد کنیم، در حالی که فضا را روشن نگه داریم.»

ایده هایی برای زیباتر کردن حمام5

دکوراسیون حمام

6. برای زیباتر کردن حمام؛ از رنگ برای برجسته کردن ویژگی های معماری استفاده کنید

برای اینکه به حمام حالتی زیبا بدهید و در عین حال روشنی آن را حفظ کنید، سعی کنید ویژگی هایی مانند ایده های سقفی یا قاب پنجره ها را با رنگ های پررنگ که در این حمام آبی و سفید نشان داده شده است، انتخاب کنید.

هنگام برنامه ریزی طرح خود، سقف را نیز در نظر بگیرید، این دیوار پنجم اتاق شما است و می تواند تاثیر واقعی ایجاد کند. Ruth Mottershead، مدیر خلاق Little Greene می گوید: از یک رنگ متضاد و پررنگ برای جلب تمرکز به سقف اتاق استفاده کنید.

ایده هایی برای زیباتر کردن حمام6

7. برای زیباتر کردن حمام؛ از ترکیبی از الگوهای رنگارنگ استفاده کنید

اگر ایده‌های رنگی حمام را دوست دارید اما نگران  هستید، پس سعی کنید الگوهای رنگارنگ را استفاده کنید. در حالی که ایده های زرد حمام به شدت نشاط آور هستند، استفاده از رنگ زرد دیوار  برای برخی می تواند طاقت فرسا باشد. در این فضا، کاشی‌های زرد با کاشی‌های کف چینی پرادنا صورتی رنگ از Bert & May  و دامن سینک نقطه‌دار ترکیب شده‌اند تا به رویکردی زیباتر برای مسدود کردن رنگ مسطح دست یابند.


 

لوسی بارلو، موسس و مدیر خلاق استودیوی طراحی داخلی، بارلو و بارلو، می‌گوید: «ما در این حمام خانوادگی به سراغ رنگ‌های خردلی و صورتی رفتیم، زیرا برای فضای کودک مناسب است، بدون اینکه برای بزرگسالانی که مجبور به استفاده از آن هستند، خیلی کسل باشد. اضافه کردن یک دامن سینک یک فرصت عالی برای گنجاندن چند چاپ جالب در حمام شما است. افزودن رنگ و بافت واقعاً می‌تواند فضای کوچک‌ را زیبا کند، به علاوه این یک راه عالی برای پنهان کردن فضای ذخیره‌سازی است.

ایده هایی برای زیباتر کردن حمام7

طراحی حمام های لوکس

8. برای زیباتر کردن حمام؛ از رنگ های متضاد استفاده کنید.

رخت‌کن‌ها از آنجایی که فضاها و اتاق‌هایی گذرا هستند که اغلب توسط مهمانان استفاده می‌شوند، مکان‌های فوق‌العاده‌ای برای پذیرش ایده‌های رنگارنگ حمام با فاکتور شگفت‌انگیز هستند. این رخت‌کن توسط Barlow & Barlow طراحی شده است، مملو از رنگ، طرح و بافت است و ثابت می‌کند که حمام‌های کوچک می‌توانند به اندازه حمام‌های بزرگ جذاب باشند.

ایده هایی برای زیباتر کردن حمام8

9. برای زیباتر کردن حمام؛ تصویر زمینه زیبایی را انتخاب کنید.

درست مانند رخت‌کن‌ها، اتاق‌ها نیز فضاهایی هستند که می‌توانید در آن‌ها تجربیات بیشتری در دکوراسیون داشته باشید.این کاغذ دیواری ها تضمین شده هستند که یک نقطه زیبا ایجاد می کنند، و از جفت کردن آنها با مواد مجلل همانطور که در اینجا توسط Jeffrey Neve Interior Design انجام شده است نترسید.

ما در اینجا در Jeffrey Neve Interior Design طرفداران بزرگ اما شیپلی هستیم و به محض اینکه این کاغذ دیواری الهام گرفته از آمازون را با جگوارهای نارنجی دیدیم، متوجه شدیم که این انتخاب مناسبی برای حمام مشتری ما است. تیم طراحی داخلی می گویند رگه هایی در روشویی مرمری با سینک یکپارچه، الگوی عجیب و غریب روی دیوارها را تحسین می کند و دیوارکوب های عقیق عنصر طبیعی دیگری را به اتاق اضافه می کنند.

ایده هایی برای زیباتر کردن حمام9

دکوراسیون حمام مدرن

10.برای زیباتر کردن حمام؛ وسیله های رنگارنگ را اضافه کنید.

برای جان بخشیدن به حمام با دیوارهای خنثی سعی کنید از پنجره های رنگارنگ یا رنگ آمیزی حمام استفاده کنید. ایده های نورپردازی حمام را می توان به راحتی نادیده گرفت، اما آنها می توانند راه عالی دیگری برای معرفی یک رنگ پر رنگ به یک فضای جدا شده باشند. لوسی بارلو از Barlow & Barlow می‌گوید: «من دوست دارم از رنگ و کارتی روی چراغ‌های دیواری، اغلب از Vaughan و Pooky، برای معرفی بافت و رنگ بیشتر استفاده کنم. در اینجا چراغ های دیواری قرمز Mini Elbow Pooky کاملاً با پالت اصلی مطابقت دارد.

ایده هایی برای زیباتر کردن حمام10

برای زیباتر و رنگارنگ شدن حمام خود چیکار کنم؟

راه های زیادی برای رنگارنگ کردن حمام وجود دارد. برای داشتن ظاهری جذاب، از ایده های رنگارنگ دیوار حمام مانند رنگ پررنگ، کاشی های دیواری یا کاغذدیواری معمولی استفاده کنید. رنگ‌آمیزی روشی مؤثر برای تغییر سریع و آسان فضا است. از رنگ برای افزودن شخصیت به حمام خود استفاده کنید. Ruth Mottershead، مدیر خلاق Little Greene پیشنهاد می کند نقاط کانونی ایجاد کنید که مناطق مختلف اتاق را با استفاده از مسدود کردن رنگ برای ارائه یک جلوه منطقه بندی برجسته می کند.

لوسی بارلو، موسس و مدیر خلاق استودیوی طراحی داخلی، Barlow & Barlow، می‌افزاید: کاشی‌های دیوار مترو ساده در سایه‌ای زیبا می‌توانند راهی مقرون‌به‌صرفه برای ایجاد تأثیر باشند، به‌ویژه زمانی که با نازک‌کاری‌های رنگ‌شده با رنگ متضاد جفت شوند. از طرف دیگر، برای چیزی آرام‌تر، سعی کنید با رنگ آمیزی حمام یا اضافه کردن یک دامن پارچه‌ای سرگرم‌کننده یا تزئین پنجره، رنگ‌های رنگی را معرفی کنید.

لوسی بارلو می‌افزاید: «افزودن رنگ قرمز یا صورتی به گرم شدن فضا کمک می‌کند، و ما عاشق اضافه کردن یک کرکره دنج در یک چاپ سرگرم‌کننده برای بهبود فضا هستیم».

بهترین رنگ ها برای حمام

چه رنگ هایی در حمام به خوبی با هم کار می کنند؟

رنگ های زیادی وجود دارد که در حمام به خوبی با هم ترکیب می شوند. چرخه رنگ مکانی عالی برای شروع طراحی یک طرح رنگ حمام است. رنگ‌های متضاد در حال حاضر روند بزرگی هستند، با ایده‌های آبی و نارنجی و سبز در کنار هم و با رنگ صورتی محبوبیت خاصی پیدا کرده‌اند. آبی و سفید یک ترکیب کلاسیک برای حمام هستند، اما برای اینکه ظاهر رنگارنگ به نظر برسد، طراحان داخلی رنگ های قرمز پررنگ و زرد را اضافه می‌کنند.

سخن آخر

نگران نباشید که اگر با ترکیبات داده شده حمام خود را تزئین کنید دلتان را بزند، برای شاد کردن و تنوع در حمام ایده های فراوانی است می توانید هرچند وقت یک بار یکی از آنها را انجام دهید. امیدواریم که از این مطلب استفاده و لذت برده باشید.