عکس های جدید مهدی صباغی و همسرش + بیوگرافی کامل

منبع: نمکستان

29

1401/8/12

08:49


مهدی صباغی بازیگر و گوینده پیشکسوت رادیو متولد ۱۳۳۰ در شهر مقدس مشهد می باشد. در بیشتر فیلمها نقش یک پدربزرگ و یا پدر مهربان را بازی میکند که با لهجه شیرن مشهدی خود اطرافیانش را جذب خود میکند.

نمکستان : مهدی صباغی بازیگر و گوینده پیشکسوت رادیو متولد ۱۳۳۰ در شهر مقدس مشهد می باشد. در بیشتر فیلمها نقش یک پدربزرگ و یا پدر مهربان را بازی میکند که با لهجه شیرن مشهدی خود اطرافیانش را جذب خود میکند. بازیگری کم ادعا و پیشکسوت که در فیلمها و سریالهای گوناگون بازی قابل قبولی از خود ارائه داده اما همواره در زیر سایه نامهای بازیگران جوان و پرطرفدار یا مشاهیر بازیگری گم شده و یا نادیده گرفته شده است.

او و امثال او را آنطور که باید نه به بازی گرفته اند و نه مورد تفقد و دلجوئی و تقدیر قرار داده اند سالهاست که او نیز مانند فردوس کاویانی دیگر بازیگر توانای سینما و تلویزیون ایران بیمار است اما کمتر کسی از اهالی دنیای هنر سراغش را میگیرد و به دیدارش میرود و همین باعث گلایه وی شده است نگاهی میکنیم به زندگی شخصی و کارنامه هنری مهدی صباغی .

مهدی صباغی

زندگی خانوادگی :

ایشان ازدواج کرده اند اما در مورد زندگی خانوادگی شان اینکه چند فرزند دارند و آیا آنها نیز در دنیای هنر مشغول به فعالیتند و یا اینکه تحصیلاتشان چیست و همسرشان چه شغلی دارند مطلقا هیچ اطلاعاتی وجود ندارد. جو فضای رسانه ای کشور و نیز مجلات زرد به گونه ای است که بیشتر به دنبال حواشی و زندگی خانوادگی و مصاحبه با هنرمندان خوش سیما و جوان هستند تا پیشکسوتانی نظیر مهدی صبایی، موضوعی که داغ دل هنرپیشگانی چون رضا فیاضی را نیز درآورد، این است که هنرمندان پرحاشیه ای نظیر سحر قریشی بسیار مورد توجه قرار میگیرند اما علاقه و استقبالی از فعالیت هنری سایر بازیگران نظیر او نمی شود.

تحصیلات :

در مورد تحصیلات ایشان اینکه در چه رشته ای مشغول به تحصیل بودند و تا چه مقطعی آن را ادامه داده اند فقط می توان گفت که ایشان رشته سینما و تئاتر را در سازمان نمایش ایران آموخته و فعالیت خودر را پیش از انقلاب آغاز کرده است.

مهدی صباغی

شروع فعالیتهای هنری :

مهدی صباغی در سن ۱۷ سالگی، سال ۱۳۴۷ زمانی که تنها یک دانش آموز دبیرستانی بود برای اولین بار با هنمکلاسی های مدرسه یک گروه نمایشی تشکیل داد و داستان های کتاب درسی را به نمایش در می آوردند. با علاقه وارد سازمان نمایش شد و سپس وارد عرصه رادیو شد. وی در سن ۲۱ سالگی در رادیوی مشهد حضور پیدا کرد . خود می گوید که حضور در رادیو یکی از آرزوهای نوجوانی اش بوده. اولین نقشی که در رادیو بازی کرد نقش بازکردن در را برعهده گرفت یعنی زمانی که وارد یا خارج می شد در را به حرکت در می آورد تا صدایش شنیده شود.

مهدی صباغی  در سال ۱۳۶۴ در یک فیلم سینمائی به نام گریز از شهر جلوی دوربین رفت. نویسندگی و کارگردانی این فیلم سینمائی بر عهده محمد رضا صفوی بود. داستان فیلم درباره پزشکی به نام بهروز خردمند است که بخاطر تجویز یک دارو باعث مرگ یکی از بیماران خود میگردد.در این فیلم بازیگران ناشناخته زیادی همبازی مهدی صباغی بودند و فیلم نیز در سینماها با استقبال مردم مواجه نشد. حسین عمرانی، جواد موسوی و زهره حبیبی از جمله بازیگرانی بودند که در این فیلم حضور داشتند.

او علاوه بر این فیلم در ده ها فیلم سینمائی دیگر نیز به ایفای نقش پرداخته است. کافه ستاره و گل یخ از جمله مهمترین کارهای سینمائی او محسوب می شوند. کافه ستاره را سامان مقدم کارگردانی کرده و فیلمنامه اش را نیز پیمان معادی بازیگر و کارگردان مشهور ایرانی نگاشته است. این فیلم با تحسین منتقدان و از جمله منتقد سرسختی همچون مسعود فراستی روبه رو شد. فیلم روایت زندگی سه زن در یکی از کحله های قدیمی تهران است و از داستان کوچه مداق نجیب محفوظ الهام گرفته است. هانیه توسلی، حامد بهداد، رویا تیموریان از جمله هم بازیهای آقای صباغی در فیلم بودند.

مهدی صباغی

صدا پیشگی :

ایشان به لهجه های مختلفی تسلط دارند و نیز از صدای گرم و رسائی هم برخوردارند و همین باعث شده در رادیو نیز فعالیت داشته باشند و چند نمایش رادیویی را نیز اجرا نمایند. آلن سلون و نیز آقای نباتی از جمله شخصیتهای طنزی هستند که صداپیشگی آن را مهدی صباغی بر عهده دارد. نمایش صدای عبرت نیز از جمله دیگر کارهای ایشان است.

بیماری :

مهدی صباغی در برنامه ای که به طور مستقیم از تلویزیون پخش میشد اعلام کردند که یکبار به ناگهان دچار سکته مغزی شدند و نیمی از بدنشان فلج شد اما بنا بر اعتقادات قوی معنوی شان و توکل بر خدا توانستند از پس آن بربیایند و دوباره سلامتی شان را به دست آوردند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو