دکور اتاق نشیمن را شیک کنید

منبع: دلتا پیام

26

1401/8/12

11:18


وقتی وارد خانه‌ خود می‌شوید اولین جایی که می‌بینید کجاست؟ در ۹۰% موارد پاسخ این سوال این است: سالن پذیرایی یا اتاق نشیمن.

وقتی وارد خانه‌ خود می‌شوید اولین جایی که می‌بینید کجاست؟ در ۹۰% موارد پاسخ این سوال این است: سالن پذیرایی یا اتاق نشیمن.

نکات تغییر دکوراسیون اتاق نشیمن

دکوراسیون اتاق نشیمن اهمیت زیادی در کلیت یک خانه و سبک آن پیدا می‌کند. با تغییر دکوراسیون اتاق نشیمن، می‌توانید کاری کنید که خانه شما کاملا نو و متفاوت به‌نظر برسد. در این مطلب از مجله دلتا به بیان نکات تغییر دکوراسیون اتاق نشیمن می‌پردازیم.

نکات تغییر دکوراسیون اتاق نشیمن

اولین قدم در تغییر دادن یک اتاق نشیمن، تصمیم گیری در مورد چیدمان است. چه اتاق نشیمنتان کوچک باشد و انعطاف زیادی در جای دهی وسایل خود نداشته باشید.

داشتن تم رنگی از نکات تغییر دکوراسیون اتاق نشیمن

اتاق‌های نشیمن جذاب و منحصربه فرد، همیشه یک تم رنگی مخصوص دارند. یک رنگ اصلی در نظر بگیرید و همه چیز را بر اساس آن تغییر بدهید. اگر سقف اتاق شما کوتاه بوده و فضا کوچک‌تر از نیازتان است، رنگ‌های روشن می‌توانند آن را بزرگ‌تر نشان بدهند. اتاق‌های رو به شمال و شرق معمولا نور کم و ملایمی دریافت می‌کنند. پس بهتر است رنگ‌های گرم و تیره را برایشان انتخاب کنید. به همین نسبت اتاق های رو به جنوب و غرب، معمولا پرنور هستند و رنگ‌های خنک و روشن انتخاب بهتری برایشان محسوب می‌شوند.

نکات تغییر دکوراسیون اتاق نشیمن

انتخاب فرش و موکت

در بیشتر اتاق های نشیمن، قرارگیری فرش یک چالش محسوب می‌شود. مهم ترین چیز در مورد یک فرش، اندازه آن است. وقتی فرشتان بیش از حد کوچک باشد، اتاق را پراکنده و نامرتب نشان می‌دهد و اگر خیلی بزرگ باشد، ممکن است احساس کوچک بودن و خفگی به فضا بدهد.

نورپردازی مناسب از نکات تغییر دکوراسیون اتاق نشیمن

نورپردازی، یکی از المان‌های اصلی و البته پیچیده هر فضایی است. نورها باید در سطوح متفاوتی از اتاق قرار بگیرند تا تمام قسمت‌های اتاق نور داشته باشد و از آن مهم‌تر بتوانید به سلیقه خودتان آن‌ها را کم و زیاد کنید. میزها، طاقچه‌ها، کتابخانه‌ها و فضاهای خالی بهترین قسمت‌ها برای قرار دادن منابع تکمیلی نور هستند. برای اینکه خانه خود را زیبا کنید به مطلب این رنگ خانه شما را لوکس و مدرن می‌کند سر بزنید.

با رنگ‌ها فضا را متفاوت کنید

لازم نیست برای تغییر اتاق نشیمن، حتما وسایل نو بخرید و همه چیز را از نو بچینید، گاهی با یک تغییر رنگ می شود حس و حال فضا را عوض کرد. انتخاب رنگ صحیح اما، می‌تواند چالش برانگیز باشد. اول نگاهی به رنگ وسایل اصلی نشیمن (مبل و میزها) بیندازید و رنگ را در هارمونی با آن‌ها انتخاب کنید. البته که بعضی از رنگ‌های خنثی مثل کرم، قهوه‌ای روشن، گلبهی و لیمویی برای بیشتر اتاق‌های نشیمن جواب می‌دهند.

میز وسط را با دقت انتخاب کنید

همه می‌خواهند یک میز متفاوت برای تغییر دکوراسیون اتاق نشیمن بخرند و البته که هر روز، طراحی‌ها و شکل‌های جدیدی به دنیای میزها اضافه می‌شوند. اما مراقب باشید این تفاوت باعث نشود هارمونی وسایل از دست برود. از شکل شروع کنید. دوست دارید یک میز مستطیلی داشته باشید؟ طرفدار شکل‌های دایره‌ای هستید یا می‌خواهید چند ضلعی‌های خلاقانه داشته باشید؟ شکلی بگیرید که بیش از حد فضا اشغال نمی‌کند و همزمان آن قدر بزرگ است که برای یک مهمانی چای بتوانید سینی و شیرینی هایتان را رویش بگذارید.

نکات تغییر دکوراسیون اتاق نشیمن

پیشنهاد مطالعه: مطلب زیباترین گلدان‌هایی که خانه شما باید داشته باشد را بخوانید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو