احتمال رفع فیلتر سرویس‌های فیلترشده گوگل!

منبع: برترین ها

13

1401/8/12

13:57


پس از محدودسازی اپلیکیشن ایرانی روبیکا در گوگل پلی و اعلام اخطار این مارکت خارجی به کاربران ایرانی این اپلیکیشن، روبیکا نسبت به ارائه نسخه جدید و اصلاح شده این اپلیکیشن اقدام کرد که تاکنون اخطاری از سوی گوگل پلی برای کاربران ارسال نشده است، لذا احتمال می‌رود که در صورت عدم مانع تراشی گوگل برای این سکوی ایرانی، سرویس‌های گوگل که عموما طی روزهای اخیر در ایران مسدود شده‌اند هم مجددا اجازه فعالیت پیدا کنند.

خبرگزاری برنا که زیرمجموعه وزارت ورزش و جوانان است، نوشت: پس از محدودسازی اپلیکیشن ایرانی روبیکا در گوگل پلی و اعلام اخطار این مارکت خارجی به کاربران ایرانی این اپلیکیشن، روبیکا نسبت به ارائه نسخه جدید و اصلاح شده این اپلیکیشن اقدام کرد که تاکنون اخطاری از سوی گوگل پلی برای کاربران ارسال نشده است، لذا احتمال می‌رود که در صورت عدم مانع تراشی گوگل برای این سکوی ایرانی، سرویس‌های گوگل که عموما طی روزهای اخیر در ایران مسدود شده‌اند هم مجددا اجازه فعالیت پیدا کنند.

احتمال رفع فیلتر سرویس‌های فیلترشده گوگل!

همزمان با محدودسازی برخی از برنامه‌ها و پلتفرم‌های پرکاربرد ایرانی توسط «گوگل پلی» به بهانه حمایت از حریم خصوصی، عموم سرویس‌های گوگل هم در ایران مسدود شد. در همین راستا با مواجه شدن کاربران روبیکا با اخطارهای گوگل پلی، اگرچه گوگل به درخواست های روبیکا برای اعلام دلیل ارسال اخطارها پاسخ نداد، ولی روبیکا نسخه جدید خود را عرضه کرد تا با اعمال بهبودهای فنی در این اپلیکیشن، ضمن رفع نگرانی کاربران، مشکل اخطار گوگل هم مرتفع شود.

ماجرا از آنجا شروع شد که در روزهای اخیر یک اخطار امنیتی از سوی Google Play Protect برای اپلیکیشن روبیکا صادر شد. کاربران روبیکا در برخی مارکت‌های اندرویدی ایرانی هم که متصل به سپر ایمنی گوگل است با پیغام مشابهی مواجه شدند. روبیکا هم با توجه به اینکه در دو ماه گذشته، هیچ‌گونه تغییر فنی در دسترسی‌ها و ساختارهای امنیتی روبیکا ایجاد نکرده بود، جهت آگاهی از ایراد و رفع مشکل، با گوگل وارد مذاکره فنی شد و گوگل نیز قول مساعد جهت رفع آن داد، اما روبیکا به دلیل آنچه اهمیت افکار عمومی و اعتمادبخشی به جامعه کاربران فضای مجازی اعلام شد، نسبت ارائه نسخه جدید و اصلاح شده این اپلیکیشن اقدام کرد و قابلیت‌های جدیدی همچون «افزودن قابلیت حذف اکانت» را اضافه کرد.

ظاهرا مشکل روبیکا در سپر ایمنی گوگل با ایجاد تغییراتی جزئی و نامرتبط به حوزه دسترسی‌ها و امنیت اپلیکیشن حل شده و تاکنون هم اخطاری از سوی گوگل برای کاربران این اپلیکیشن صادر نشده است؛ اگرچه بررسی نسخه جدید اپلیکیشن‌ها در گوگل پلی چند روز زمان می‌برسد.

حال باید منتظر ماند تا دید آیا مجددا گوگل پلی نسبت به اعلام اخطار برای کاربران روبیکا اقدام می‌کند یا نسخه جدید روبیکا می‌تواند در این مارکت خارجی ادامه مسیر دهد که احتمال می‌رود که در صورت عدم مانع تراشی گوگل برای این سکوی ایرانی، سرویس‌های گوگل که عموما طی روزهای اخیر در ایران مسدود شده‌اند، مجددا اجازه فعالیت پیدا کنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو