واکنش اردوغان به تصمیم جنجالی ایلان ماسک

منبع: برترین ها

25

1401/8/12

21:14


یکی از برنامه‌های ایلان ماسک برای توییتر، تغییر هزینه سرویس بلو به ماهانه ۸ دلار بوده که اکنون اردوغان به آن واکنش نشان داده است.

دیجیاتو نوشت: یکی از برنامه‌های ایلان ماسک برای توییتر، تغییر هزینه سرویس بلو به ماهانه ۸ دلار بوده که اکنون اردوغان به آن واکنش نشان داده است.

ایلان ماسک پس از خرید توییتر، به عنوان یکی از اولین برنامه‌های خود برای این شبکه اجتماعی اعلام کرد که سرویس بلو برای کاربران ۲۰ دلار هزینه داشته باشد و بعدا این رقم را برای به ماهانه ۸ دلار کاهش داد. این موضوع با واکنش زیادی از سوی کاربران مواجه شد و حتی «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه اعلام کرده که ممکن است با ماسک مذاکره کند تا از پرداخت هزینه ماهانه ۸ دلار برای دریافت نشان «معتبر» توسط کاربران خودداری کند.

واکنش اردوغان به تصمیم جنجالی ایلان ماسک

هفته گذشته، ماسک سرانجام توییتر را در معامله‌ای به قیمت ۴۴ میلیارد دلار خریداری کرد و گفت که این شرکت برای سرویس بلو که شامل برچسب تایید آبی موردعلاقه بسیاری کاربران می‌شود، ماهانه ۸ دلار دریافت خواهد کرد. طبق گزارش رویترز، اردوغان در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی ATV ترکیه گفت که ممکن است با ماسک درباره این موضوع صحبت کند.

اردوغان در پاسخ به سوال درباره تغییر جدید سرویس بلو گفت: «ممکن است برای ما متفاوت باشد». او سپس به شوخی اضافه کرد: «ما می‌توانستیم با او هم دیپلماسی داشته باشیم».

این علامت آبی رنگ که کنار نام کاربری در توییتر نمایش داده می‌شود، به این معنی است که شبکه اجتماعی، حساب متعلق به آن شخص یا شرکت را تایید کرده است. با این حال، بیش از ۸۰ درصد کاربران توییتر با شرکت در یک نظرسنجی گفتند که برای دریافت این نشان حاضر به پرداخت هزینه‌ای نیستند. حدود ۱۰ درصد نیز گفته بودند که فقط مایل به پرداخت ۵ دلار در ماه هستند.

ماسک همچنین گفته بود مشترکینی که علامت آبی را دریافت می‌کنند، در اولویت پاسخ‌ها، منشن‌ها و جستجوهای قرار می‎‌گیرند و همچنین می‌توانند ویدیوها و فایل‌های صوتی طولانی‌تری ارسال کنند. همچنین نیمی از تبلیغات شبکه اجتماعی برای آن‌ها نمایش داده می‌شود.

از جمله برنامه‌های دیگر ایلان ماسک برای توییتر، می‌توان به ارائه دکمه ویرایش توییت به صورت رایگان برای تمام کاربران و همچنین قابلیت انتشار ویدیوهای پولی اشاره کرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو