تحقیق در مورد بلوغ دخترانه پایه هفتم

منبع: ماگرتا

361

1401/8/12

22:42


تحقیق در مورد بلوغ دخترانه : بلوغ یعنی بزرگ شدن و رشد کردن و رسیدن به تکامل جنسی در واقع بلوغ زمانی است که بدن از نظر جنسی تکامل پیدا می‌کند و اندام‌های تناسلی فعال می‌شوند، این دوران با ترشح هورمون های جنسی تستوسترون و استروژن در بدن آغاز می شود.

بلوغ زمانی است که بدن و احساسات دختران از حالت بچگانه به حالت بزرگسال تغییر می‌کند این تغییرات به دلیل ترشح هورمون‌های جنسی توسط تخمدان‌ها در دخترها اتفاق می‌افتد. در ادامه با بخش تحقیق ماگرتا همراه باشید.

تحقیق در مورد بلوغ دخترانه پایه هفتم

انواع بلوغ دختران

۱- بلوغ جسمی : بلوغ جسمی رشد و تکامل اعضای بدن است که طی آن رشد استخوان و سایر اندام‌ها به مرز نهایی خود می‌رسد.

۲- بلوغ شرعی : بلوغ یعنی رسیدن به سن تکلیف که باعث وجود انجام تکالیف دینی و اجتناب از حرام‌ها است.

۳- بلوغ روانی : بلوغ روانی نوعی تکامل روحی است که فرد قادر به تشخیص مسائل زندگی را خواهد داشت در این حالت فرد مسئولیت‌های اجتماعی خود را قبول کرده و قدرت رویایی با مشکلات پیچیده را پیدا می‌کند.

۴- بلوغ جنسی : بلوغ جنسی مرحله‌ای است رشد بدن است که در آن تمام صفات جنسی تناسلی، بدنی، روحی در دختران رشد کامل کرده است.

نشانه‌های بلوغ در دختران

  • اولین علائم بلوغ دختران رشد سینه‌های آن‌ها است و برای برخی از آن‌ها این رشد سریع‌تر و برای برخی دیگر آرام‌تر است رشد سینه از ۹ سالگی تا ۱۸‌ سالگی است.
  • در حین رشد سینه‌های موهای زائد در قسمت شرمگاه و زیر بغل رشد می‌کند و ضخیم‌تر می‌شود به گونه‌ای که این تغییرات قابل احساس است.
  • پوست دختران چرب می‌شود و جوش‌های زیر پوستی بر روی صورت آن‌ها ظاهر می‌شود.
  • در سنین ۱۱ تا ۱۴ سالگی قد دختران بلند تر شده و در این سن ترشحات زرد رنگ یا قهوه‌ای رنگی خواهند دید.
  • بعد از این مراحل قاعدگی آن‌ها شروع می‌شود به طور کلی ۱۲ سالگی زمان آن است که دختران اولین تجربه خود را در زمینه عادت ماهیانه حس می‌کنند، البته این سن در دختران با توجه به شرایط هورمون‌ها یا نوع تغذیه‌ای که دارند متفاوت است.
  • یکی دیگر از مهم‌ترین علائم بلوغ در دختران تغییرات اخلاقی است، خلق و خوی آن‌ها کاملا تغییر می‌کند و به شدت پرخاشگر و لجباز و بی پروا می‌شوند تمام مراحل معمولا از سن ۹ تا ۱۸ سالگی اتفاق خواهد افتاد.
  • تعریق دختران افزایش می‌یابد.
  • از زمان که دوره قاعدگی دختران شروع می‌شود، دختران وارد مرحله جهش رشد می‌شوند، رشد سالانه آن‌ها از ۵ الی ۷.۵سانتی متر بیشتر از سال آینده خواهد بود و پس از آن دختران به قد بزرگسالی خود می‌رسند.

علت بلوغ زودرس دختران

  • بلوغ زودرس مرکزی به علت مشکلات مغزی، نخاعی، اختلالات غده تیروئید و مشکلات ژنتیکی است.
  • بلوغ زود رس محیطی به علت تومور کیست تخمدان، استفاده از داروهای شیمیایی اتفاق می‌افتد.

اگر در دختر ۸ یا ۹ ساله تغییرات جسمی ک خلقی مشاهده کردید سریع به یک پزشک مراجعه کنید تا علت بلوغ زودرس تشخیص داده شود و درمان را شروع کنند، پزشکان با گرفتن آزمایش‌های هورمونی و تصویر برداری از مغز به راحتی می توانند آن را تشخیص دهند، تجویز داروهای هورمونی برای افراد موثر است و به راحتی درمان می‌شود.

همچنین بخوانید: تحقیق درباره باران مصنوعی علوم هفتم
و
تحقیق در مورد پهپاد علوم هفتم
و
تحقیق در مورد سد کرخه علوم هفتم

☑️ به پایان متن تحقیق در مورد بلوغ دخترانه پایه هفتم رسیدیم، اگر دیدگاهی در این رابطه دارید حتما آن را از بخش نظرات با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو