معرفی فیلم در جبهه غرب خبری نیست 2022 (All Quiet on the Western Front) ؛ جنگ جهنم است!

معرفی فیلم در جبهه غرب خبری نیست 2022 (All Quiet on the Western Front) ؛ جنگ جهنم است!


منبع: پلازا

40

1401/8/13

10:07


معرفی فیلم در جبهه غرب خبری نیست 2022 (All Quiet on the Western Front) ؛ جنگ جهنم است!

فیلم‌های جنگی از پرطرفدارترین آثار جهان هستند که مخاطبان علاقه زیادی به آنها نشان می‌دهند. هرساله تعدادی از این فیلم‌ها منتشر می‌شوند و سعی می‌کنند تا از پیامدهای این پدیده ناگوار بگویند. در ادامه این مقاله به سراغ فیلم سینمایی در جبهه غرب خبری نیست 2022، فیلمی از همین ژانر می‌رویم.

جنگ پدیده‌ای تلخ و تاریک است که از ابتدای تمدن و حتی در زمان انسان‌های نخستین نیز وجود داشته است. انسان همواره به دلیل کمالگرایی بیش از حد خود به دنبال تصاحب و چپاول بوده‌ است. امروزه پس از تحمل مصیبت‌های فراوانی که بر اثر جنگ به سر افراد آمده، تلاش بر این است که با تولید آثار جنگی و نشان دادن ذات نازیبای آن پیام صلح به جهانیان بدهند.

فیلم All Quiet on the Western Front 2022 فیلمی آلمانی در ژانر ضد جنگ به کارگردانی ادوارد برگر (Edward Berger) است. این فیلم را از رمانی به همین نام اثر اریش ماریا رمارک (Erich Maria Remarque) اقتباس کرده‌اند. در ادامه این مقاله پلازا به معرفی و بررسی این اثر ضد جنگ خواهیم پرداخت.

در اینجا می‌توانید به تماشای تریلر فیلم در جبهه غرب خبری نیست ۲۰۲۲ می‌پردازیم.

فهرست مطالب

خلاصه ی فیلم در جبهه غرب خبری نیست ۲۰۲۲

خلاصه ی فیلم در جبهه غرب خبری نیست ۲۰۲۲ / داستان فیلم All Quiet on the Western Front 2022

داستان فیلم All Quiet on the Western Front 2022 درباره پل بامر پسری 17 ساله و دانش‌آموز است که در جریان جنگ جهانی اول در جریان سخنان وطن‌پرستانه مسئولان مدرسه خود، همراه دوستانش به جنگ می‌روند. ذهن آنها پر از رویای آزادی و نجات دادن کشور است و فکر می‌کنند جنگ نیز چیزی رویایی شبیه قصه‌هاست‌ اما کم‌کم با ورود آنها به جبهه با حقیقتی روبه‌رو می‌شوند که در یک شب آنان را به بلوغ می‌رساند: جنگ زیبا نیست!

ژانر فیلم سینمایی در جبهه غرب خبری نیست ۲۰۲۲ اکشن، درام و جنگی است. فیلم در تاریخ 28 اکتبر 2022 (6 آبان 1401) در نتفلیکس منتشر شد. مدت زمان فیلم در جبهه غرب خبری نیست 2022 حدودا 147 دقیقه است.

معرفی عوامل فیلم سینمایی در جبهه غرب خبری نیست 2022

در این بخش قصد داریم تا ابتدا نگاهی بر کارنامه کاری کارگردان فیلم داشته و سپس سایر عوامل آن را به شما معرفی کنیم.

ادوارد برگر کارگردان فیلم سینمایی در جبهه غرب خبری نیست 2022

ژانر فیلم سینمایی در جبهه غرب خبری نیست ۲۰۲۲ / ادوارد برگر کارگردان

  • سن: 52 سال
  • محل تولد: ولفسبورگ
  • آثار معروف: فیلم جک (Jack) و سریال آلمان 83 (Deutschland 83)

ادوارد برگر کارگردان و فیلمنامه نویس اهل آلمان متولد سال 1970 (1349) است. او پس از اتمام تحصیلات خود، شروع به ساختن فیلم‌های کوتاه زیادی کرد. او در زمینه فیلم بلند کار خود را ابتدا با Gomez شروع کرد و سپس کارگردانی و نویسندگی قسمت‌هایی از سریال KDD – Kriminaldauerdienst را برعهده گرفت. فیلم جک او در جشنواره برلین شرکت داده شد و برنده نشان نقره بهترین فیلم 2015 آلمان شد‌. او سپس کارگردانی 5 قسمت اول سریال 8 قسمتی آلمان 83 را برعهده گرفت.

 سایر عوامل فیلم سینمایی در جبهه غرب خبری نیست 2022

  • فیلمنامه نویسان: ایان استوکل (Ian Stokell)، لزلی پترسون (Lesley Paterson) و ادوارد برگر
  • تهیه‌کنندگان: دانیل برول (Daniel Brühl)، دانیل مارک دریفاس (Daniel Marc Dreifuss)، مالته گرانرت (Malte Grunert)، کلایو بارکر (Clive Barker)، مارک توبروف (Marc Toberoff)، لزلی پترسون و ایان استوکل
  • فیلم‌بردار: جیمز فرند (James Friend)
  • تدوین: اسون بادلمن (Sven Budelmann)
  • موسیقی: فولکر برتلمن (Volker Bertelmann)

بازیگران فیلم سینمایی در جبهه غرب خبری نیست 2022

تیم بازیگران این فیلم چندان شناخته شده نیستند و عمدتا اولین تجربه‌های بازیگری خود را می‌گذارند که در ادامه به معرفی آنان می‌پردازیم.

فلیکس کامرر در نقش پل بامر

بازیگران فیلم سینمایی در جبهه غرب خبری نیست 2022 / فلیکس کامرر در نقش پل بامر

  • سن: 27 سال
  • محل تولد: وین، اتریش

فلیکس کامرر (Felix Kammerer) بازیگر جوان اتریشی متولد 19 سپتامبر 1995 (28 شهریور 1374) است. او پس از فارغ‌التحصیلی به اجرای تئاتر پرداخت و از میان 500 کاندیدای حاضر برای نقش اول فیلم All Quiet on the Western Front 2022 انتخاب شد. سازندگان چهره او را سنتی، معصوم و پاک خواندند و گفته شد که برای این نقش بارها از او تست گرفته شد که هر دفعه با موفقیت از پس آن برآمد.

آلبرشت شوک در نقش استنیسلاس کت

مدت زمان فیلم در جبهه غرب خبری نیست 2022 / آلبرشت شوک در نقش استنیسلاس کت

  • سن: 37 سال
  • محل تولد: ینا، آلمان شمالی

آلبرشت شوک (Albrecht Schuch) بازیگر آلمانی متولد 21 اوت 1985 (30 مرداد 1364) است. او بازیگری را از سال 2012 و فیلم Westwind شروع کرد. خواهر بزرگتر این بازیگر در زمینه بازیگری فعالیت دارد و مشوق او برای ادامه فعالیت در این حرفه بود. شوک مجموعا 8 فیلم سینمایی و 9 اثر تلویزیونی در کارنامه کاری خود دارد.

دنیل برول در نقش ماتیاس ارزبرگر

تریلر فیلم در جبهه غرب خبری نیست ۲۰۲۲ / دنیل برول در نقش ماتیاس ارزبرگر

  • سن: 44 سال
  • محل تولد: کاتالونیا، اسپانیا
  • آثار معروف: فیلم‌های صدای سفید (Das Weisse Rauschen) و خداحافظ لنین (Good Bye, Lenin!)

دنیل برول بازیگر اسپانیایی متولد 16 ژوئن 1978 (26 خرداد 1357) است. او بازیگری را از سال 1995 شروع کرد. از آنجایی که پدر او اهل آلمان است پس دانستن زبان آلمانی برای او طبیعی است. برول بازیگری را از کشور آلمان شروع کرد و نخستین فیلم او که صاحب جایزه شد صدای سفید بود. او سپس با فیلم خداحافظ لنین کاملا دیده شد. او تاکنون صاحب جایزه گیلد و چند بار نامزد گلدن گلوب شده است.

از آثار معروف دیگر این بازیگر باید به فیلم‌های حرامزاده‌های لعنتی (Inglourious Basterds)، اولتیماتوم بورن (The Bourne Ultimatum)، رکن پنجم (The Fifth Estate) و کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی (Captain America: Civil War) اشاره کنیم.

سایر بازیگران فیلم سینمایی در جبهه غرب خبری نیست 2022 عبارتند از:

  • آرون هیلمر (Aaron Hilmer) در نقش آلبرت کروپ
  • موریتز کلاوس (Moritz Klaus) در نقش فرنز مولر
  • آدریان گرونوالد (Adrian Grünewald) در نقش لادوینگ بم
  • ادین هاسانویچ (Edin Hasanovic) در نقش جیدن استکفلیت
  • و…

نقد فیلم سینمایی در جبهه غرب خبری نیست 2022

این قسمت را به بررسی فیلم سینمایی در جبهه غرب خبری نیست ۲۰۲۲ اختصاص می‌دهیم‌. این اثر در بین لیست فیلم‌هایی که در نود و پنجمین مراسم اسکار شرکت می‌کنند، قرار گرفت. منتقدان وفاداری فیلم به داستان اصلی رمان و پیام ضد جنگ آن را تحسین کردند.

نقد فیلم سینمایی در جبهه غرب خبری نیست 2022 / نمرات فیلم All Quiet on the Western Front 2022

در پایین می‌توانید نمرات فیلم All Quiet on the Western Front 2022 از سه سایت معتبر دنیا را مشاهده کنید.

سایتنمره
آی‌ام‌دی‌بی (IMDb)8/10
راتن تومیتوز (Rotten Tomatoes)92/100
متاکریتیک (Metacritic)75/100

از مجموع 31 منتقدی که در سایت متاکریتیک به فیلم رای دادند، 26 رای مثبت و 6 رای متوسط برای فیلم ثبت شد و هیچکس نظر منفی‌ای نسبت به آن نداشت. در ادامه برخی از این نظرات را مرور می‌کنیم.

مگی لاویت (Maggie Lovitt) / Collider

  • نمره: 100/100

جنگ جهنم است و بیش از دو ساعت و نیم در فیلم سینمایی در جبهه غرب خبری نیست، وحشت‌های هولنا‌ک خود را به نمایش می‌گذارد. فیلم بدون اینکه به انحرافات بپردازد، در عوض ترجیح می‌دهد مخاطبان خود را با واقعیت‌های تلخ و حقایق هشیارکننده روبه‌رو کند.

سارا میلنر (Sarah Milner) / Slashfilm

  • نمره: 90/100

این فیلم به جای اینکه شخصیت‌هایش را به‌عنوان قهرمانان باشکوهی که شجاعانه برای کشورشان می‌جنگند، یا حتی پایان دادن به فیلم در یک نقطه خوش‌بینانه به تصویر بکشد، از ابتدا تا انتها غم‌انگیز، بی‌رحمانه، تقریباً غیرقابل تحمل و تیره و تار است. باید بگویم که نکته عالی‌اش هم دقیقا همینجاست! فیلم در جبهه غرب خبری نیست بهترین فیلم ضد جنگ است.

نادیر سامارا (Nadir Samara) / SCREEN RANT

  • نمره: 70/100

فیلم در جبهه غرب خبری نیست، با هر گلوله شلیک شده زنده نمی‌ماند و نمی‌میرد. بلکه از طریق ارتباطات شخصی و شات‌های عالی از چهره‌های حیرت‌زده پوشیده شده از گل و غبار بیشتر رشد می‌کند.

گلن کنی (Glenn Kenny) / RogerEbert.com

  • نمره: 50/100

مسلماً فیلمسازان داستان را از دست داده‌اند و فیلم را از  پیام «جنگ جهنم است» به رقابت «آیا می‌توانی جلوی جنگ را بگیری؟» تبدیل کرده‌اند.

کلام آخر

معرفی فیلم All Quiet on the Western Front 2022 / دانلود فیلم All Quiet on the Western Front 2022

به پایان این مقاله پلازا درباره معرفی فیلم All Quiet on the Western Front 2022 رسیدیم. این اثر ژانر جنگی با وجود بازیگران خود که حتی از ستارگان نیز نبودند، توانست تصویری زیبا و پیامی زیباتر از جنگ را به مخاطبان ارائه دهد و موردپسند مخاطبان و منتقدان قرار گرفت. شما نیز با دانلود فیلم All Quiet on the Western Front 2022 و تماشای آن نظر خود را درباره فیلم با ما درمیان بگذارید. از همراهی شما متشکریم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو