با ۶ خوراکی از شر علائم آنفولانزا راحت شوید!

منبع: دلتا پیام

18

1401/8/13

12:16


گلودرد، اسهال، بدن درد و تهوع و غیره همگی از علائم آزاردهنده آنفولانزا هستند که در دوران ابتلا به این بیماری فرد مبتلا را آزار می‌دهند.

گلودرد، اسهال، بدن درد و تهوع و غیره همگی از علائم آزاردهنده آنفولانزا هستند که در دوران ابتلا به این بیماری فرد مبتلا را آزار می‌دهند.

بیماری آنفولانزا

بیماری آنفولانزا یکی از بیماری‌های فصل پاییز است. اگر دچار بیماری آنفولانزا شده‌اید و اکنون در حال طی مراحل درمانی هستید می‌توانید با استفاده از مواد غذایی که مجله دلتا به شما معرفی می‌کند، روند درمان این بیماری را سریع‌تر کنید. با روش‌های درمان علائم بیماری آنفولانزا در ادامه آشنا شوید.

مصرف مایعات برای کاهش تب

در زمان تب، مایعات بدن‌تان کاهش پیدا می‌کند، پس در این مدت باید مصرف نوشیدنی و آب را بیشتر کنید. از نشانه‌های کم‌ آبی، غلیظ شدن و پر رنگ شدن ادرار است. پس اگر به آنفولانزا مبتلا هستید و تب دارید، نوشیدن مایعات را فراموش نکنید. مایعات گرم و بخار آن به روان شدن مخاط بینی و گرم شدن گلوی‌تان کمک می‌کند. آب نارگیل، آب پرتغال، دمنوش‌های بدون کافئین، آب گرم با عسل و لیمو و زنجبیل از جمله مایعات مفید برای دوران ابتلا به آنفولانزا هستند.

چای زنجبیل برای درد و تهوع

شکم درد یکی از رایج‌ترین علائم آنفولانزا است. نوشیدنی‌های گرم مثل چای زنجبیل همانطور که گفتیم، می‌تواند در تسکین درد شکم شما موثر باشد. غذاهای بدون ادویه و کم چرب به راحتی در معده هضم می‌شوند و درد شکم شما را بیشتر نمی‌کنند. همچنین زنجبیل درد شکم، حالت تهوع شما را کم‌تر می‌کند.

ماست برای درمان اسهال

اگر در زمان ابتلا به آنفولانزا به اسهال نیز مبتلا شدید، غذاهایی مصرف کنید که راحت‌تر هضم می‌شوند و دارای پروبیوتیک هستند. خوردن ماست که منبع اصلی پروبیوتیک است می‌تواند به بهبود اسهال شما کمک کند. البته در برخی از بیماران مصرف ماست می‌تواند علائم بیماری را تشدید کند به همین دلیل با احتیاط این ماده غذایی را در این دوران مصرف کنید.

چای داغ برای کاهش التهاب گلو

سرفه‌های بیش از حد در آنفولانزا می‌تواند گلوی شما را زخم و پر از التهاب کند. در چنین شرایطی نوشیدن یک فنجان چای داغ می‌تواند گلوی شما را گرم و آرام کند. طعم‌دار کردن این چای با هل، دارچین، میخک و زنجبیل هم می‌تواند گرفتگی بینی شما را باز کند و تنفس‌تان راحت‌تر شود. در چای سبز هم آنتی اکسیدان‌های بسیاری یافت می‌شود که به تقویت سیستم ایمنی شما کمک خواهد کرد.

چای داغ برای کاهش التهاب گلو

سوپ‌ها بهترین درمان برای بیماری آنفولانزا

از چند دهه گذشته اولین غذایی که برای درمان آنفولانزا و سرماخوردگی به بیماران توصیه می‌شود، سوپ‌ها هستند. البته دلیل قانع کننده‌ای نیز برای این پیشنهاد وجود دارد. سوپ‌ها منبع عالی انواع ویتامین‌ها، مواد معدنی، پروتئین و کالری هستند. از جمله سوپ‌های مفید برای درمان آنفولانزا سوپ مرغ، سوپ و آش کدوحلوایی، آش سرماخوردگی (این آش از مقدار مساوی پیاز، سیب درختی، هویج، شلغم،برنج، به و سبزی سوپ تشکیل شده است)، فرنی، شوربای گشنیز و اسفناج، سوپ شلغم و سوپ جو است.

در دوران ابتلا مصرف این غذاها ممنوع است

خوردن برخی از مواد غذایی که سالم هم تلقی می‌شوند، در دوران ابتلا به آنفولانزا می‌توانند مشکل‌زا شوند و علائم بیماری را تشدید کنند. این مواد غذایی شامل پنیر، شکلات، چیپس، فست فودها، قهوه، فلفل تند، موز، ماهی تن، بادام زمینی، بیسکوییت، میگو، نوشیدنی‌های انرژی‌زا، سرکه، سیب زمینی سرخ شده، آناناس و بادمجان است.

خوراکی های ممنوعهه بیماری آنفولانزا

پیشنهاد مطالعه: مطلب غذاهای خوشمزه‌ای که شما را پیر می‌کنند را بخوانید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو