قوی‌ترین ملین‌های طبیعی برای نجات از یبوست

قوی‌ترین ملین‌های طبیعی برای نجات از یبوست


منبع: دلتا پیام

34

1401/8/13

16:24


امروزه خیلی از افراد دچار یبوست می‌شوند؛ مصرف میوه و غذاهای ملین می‌تواند به‌طور طبیعی این مشکل را حل کند و روده‌های شما را به کار بیندازد.

امروزه خیلی از افراد دچار یبوست می‌شوند؛ مصرف میوه و غذاهای ملین می‌تواند به‌طور طبیعی این مشکل را حل کند و روده‌های شما را به کار بیندازد.

ملین طبیعی برای درمان یبوست

آیا تا به حال برای خالی کردن روده خود دچار مشکل شده‌اید؟ این امر به دلیل سفت شدن مواد زائد در بدن است که فرایند دفع را بسیار دردناک می‌کند. این بیماری به عنوان یبوست شناخته شده است و بدون در نظر گرفتن سن می‌تواند هر کس را تحت تاثیر قرار دهد. در این مطلب از مجله دلتا به معرفی ملین طبیعی برای درمان یبوست می‌پردازیم.

توت‌ها

انواع توت‌ به عنوان آنتی اکسیدان‌های خوب عمل می‌کنند. بنابراین، در پاکسازی روده نیز موثر هستند. به‌ جای دسرها، انواع توت‌ را بخورید. سعی کنید از آن‌ها در صبحانه نیز استفاده کنید.

آووکادو

آووکادو دارای ویتامین A و E بالا، پتاسیم، چربی‌های سالم، منیزیم و غنی از فیبر است. این میوه با جذب مواد مغذی به مبارزه با یبوست کمک می‌کنند. سعی کنید آووکادو را بیشتر مصرف کنید یا حتی آن را به سالاد خود بیفزایید.

ملین طبیعی برای درمان یبوست

آبلیمو

لیمو به پاکسازی روده کمک می‌کند و برای بدن بسیار مفید است. آب یک عدد لیمو را در یک لیوان آب مخلوط کنید و هر روز صبح بنوشید.

پودر انگور فرنگی

پودر انگور فرنگی در بهبود و تقویت سیستم گوارش بسیار مؤثر است. یک قاشق غذاخوری پودر انگور فرنگی را درون یک لیوان آب بریزید و هر روز صبح با شکم خالی یا شب قبل از شام بنوشید.

قهوه

کافئین موجود در قهوه یک ملین طبیعی است. با این حال لزوما برای هرکسی جواب نمی‌دهد، از این رو قبل از امتحان کردن قهوه سایر ملین‌ها را در نظر بگیرید. هر روز یک فنجان قهوه بنوشید.

ملین طبیعی برای درمان یبوست

شیر و کره مایع

این راه حل برای همه در هر سن استفاده شده است. اگر آن را به‌طور مرتب مصرف کنید، بسیار کارآمد است. یک قاشق چای‌خوری کره مایع را درون یک لیوان شیر گرم مخلوط کنید و هر شب قبل از خواب بنوشید.

آلوئه‌ورا

آلوئه‌ورا در صورت استفاده بیش از حد ممکن است اثر معکوس داشته باشد. دو قاشق غذاخوری ژل آلوئه‌ورا را در هر نوع آب میوه‌ای مخلوط کنید و به‌طور منظم بنوشید.

شیره چغندر یا سیاه شیره

سیاه شیره غنی از ویتامین‌ها و مواد معدنی مانند منیزیم است که از یبوست جلوگیری می‌کند. دو قاشق چای‌خوری از این شیره را با یک لیوان آب گرم ترکیب کنید و بنوشید.

شیره چغندر یا سیاه شیره

آب آلوی بخارا

آلوی بخارا حاوی ویتامین A و پتاسیم است، علاوه بر درمان یبوست سطح کلسترول را کاهش می‌دهد و به این صورت خطر ابتلا به سرطان و بیماری‌های قلبی نیز کاهش می‌یابد. بزرگسالان باید در روز ۵ عدد آلوی بخارا مصرف کنند و این تعداد را می‌توانید برای کودکان خود با آب ترکیب کنید تا بنوشند.

چای زنجبیل

این چای هر نوع باکتری بد موجود در معده را می‌کشد و به عنوان ملین طبیعی برای درمان یبوست عمل می‌کند. مقداری زنجبیل را رنده کنید و به چای معمول خود بیفزایید.

انجیر

اگر هیچ یک از ملین‌های ذکر شده جواب نداد، می‌توانید انجیر را نیز امتحان کنید. مقداری انجیر را درون یک فنجان شیر بریزید و آن‌ها را بجوشانید و قبل از خوابیدن بنوشید.
پیشنهاد مطالعه: مطلب با ۶ خوراکی از شر علائم آنفولانزا راحت شوید! را بخوانید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو